PDA

View Full Version : Effect Van Amp Naar Rack Of Pedaal



Damage Inc.
9 januari 2006, 05:39
Hallo,

ik heb een versterker met spring reverb erin.
Ik vind het echt een vet effect voor mij persoonlijk en ik heb het nog uit geen ander apparaat kunnen krijgen.

Nu ga ik heel binnenkort een andere versterker kopen eindelijk maar die reverb kan dus niet mee.

Dus de vraag is, is er een manier om die reverb in een soort externe behuizing te bouwen of zelfs in de nieuwe versterker (wat me sterk lijkt).

Of is "de sound" dan meteen veranderd zo gauw je 'm uit de versterker haalt?
Of ligt dat aan waar je het effect in het bedradingsschema aansluit?
Of ligt het aan op welke electronica?
Ik heb van dat schema trouwens wel een foto, die staat achterop de versterker zelf getekend dus dat is handig.
Als die dus nodig is, zeg het even.

De versterker is trouwens een Lab Series L7 (100watt 4-speaker combo).

Maar dat geluid, is echt heel kil bij deze reverb en het geeft zo'n "punch" op die veren dus.
Ik heb wel een andere echte rack spring reverb geprobeerd maar die had eerder een soort van onderlaag als effect in de galm na het aanslaan zeg maar en niet zo'n kei scherpe toon.
Lijkt wel een soort van lichte octaver ofzo, zelfs als je van het effect zelf de bass en mid dicht draait en de treble helemaal open zet.

Nou, als iemand weet of er wat aan te verbouwen valt met zekerheid, laat het even weten.
Ideeën zonder 100% zekerheid zijn ook niet verboden maarja, ik wil natuurlijk resultaten :razz: .

GreetingZ
- Damage Inc.