PDA

View Full Version : Axess spul besteld...



Michael AE
9 januari 2006, 03:16
Na het topic van Morris ben ik toch een beetje knopen gaan doorhakken in gearland. Het rack moet er maar eens gaan komen.

Nu heb ik net bij Axess een bestelling geplaatst voor een FX1 en een AC8 voor de nieuwe Bogner, en er moet nog een Switchblade komen.

Nu mijn vraag:

Hoe lang duurt het gemiddeld bij Axess voordat het spul binnen is? Ik heb het ook aan Mario zelf gevraagd, maar die durft het eigenlijk niet met zekerheid te zeggen...

Nu zit er ook sterk over te denken Paul Lenders even te bellen voor het in elkaar zetten van mijn rack, maar ik weet eigenlijk nog niet precies of dat voor mij wel nodig is. Misschien is Ernst Fliek een optie, daar hij dichter in de buurt woont...

Mijn rack zoals het voorlopig moet gaan worden:

- Switchblade voor pedalen en rack fx (Misschien met een GRX4 erbij voor pedalen, als er geen ruimte meer is)
- TC G-Force voor in de loop (Modulatie, Pitch, Reverb)
- TC 2290
- Axess FX1 controller (Nobels ms4 en AC8 voor switching...)
- Pedalen (Boost, Chorus, Phaser, Tremolo, Vibe, Compressie, met PP2)
- Eventueel mijn racktuner en hopelijk een powersupply
- Alles voornamelijk mono, met W/D/W optie; Marshall eindtrap
- Compatible met mijn XTC, Shiva, MKIIC, Recto en JCM800

Nu is dit rack natuurlijk niet erg groot en ook niet zo heel complex. Zou het voor mij nodig zijn dit door een guru als Lenders in elkaar te laten knutselen? Zijn de kosten dan wel in verhouding?

Alvast bedankt....

kokeleko
9 januari 2006, 08:07
Zelf in elkaar zetten is het mooiste wat er is, kun je het zo maken als je zelf wilt, en je weet hoe het allemaal werkt.

Maar......................dat vindt ik.

bluegate
9 januari 2006, 08:56
+1 Met gear stoeien is bijna leuker dan spelen zelf. :wink:

Waarom niet zelf proberen, indien je problemen krijgt of je
niet tevreden bent over het resultaat kun je altijd nog naar de
Guru's gaan.
Ze kosten immers wel een leuk bedragje per uur.

LordRiffenstein
9 januari 2006, 10:36
Ik heb tot nog toe het ook altijd zelf gedaan en voor een aantal redenen. Wat je zelf in mekaar steekt, ken je ook echt en mocht je ooit een probleem krijgen heb je een goed idee van wat en hoe. Zolang ik niet 95% zeker ben van mijn setup (100% is toch een utopie) is het zinloos om een pro de boel te laten inelkaar knutselen omdat er om de haverklap iets aan verandert en ten slotte is er ook nog het prijskaartje.

Mits gebruik van een goeie dosis gezond verstand is het geen probleem om een relatief simpel rack voor mekaar te krijgen en er is uiteraard nog altijd het internet om je verder te helpen.

Michael AE
9 januari 2006, 13:01
Ja, precies. De argumenten die jullie opnoemen zijn voor mij ook een reden om het zelf te doen. Ik heb immers al vaker zelf racks in elkaar gezet.

Echter, ik zie dat het bij pro's toch altijd een stuk netter en efficienter wordt. Meestal komen ze ook met handige tips om bepaalde dingen net even anders te doen, zodat het allemaal nog makkelijker aan te sluiten (oid) wordt.

Aan de andere kant zal het wel een dure onderneming worden, wil ik het bij een guru doen.

Enfin, misschien toch maar eerst zelf proberen.

Nog dingen die ik vergeten ben in mijn lijstje te zetten volgens jullie? Dingen die practisch zijn?

kokeleko
9 januari 2006, 13:12
Echter, ik zie dat het bij pro's toch altijd een stuk netter en efficienter wordt. Meestal komen ze ook met handige tips om bepaalde dingen net even anders te doen, zodat het allemaal nog makkelijker aan te sluiten (oid) wordt.

Dat is alleen van toepassing als je op fora wilt patsen :D
En de truuks en tips kun je toch nadoen, ik bedoel wij gitaristen doen(spelen) niet anders.

Michael AE
9 januari 2006, 13:26
Dat is alleen van toepassing als je op fora wilt patsen :D
En de truuks en tips kun je toch nadoen, ik bedoel wij gitaristen doen(spelen) niet anders.

Hahaha, ja, precies. Je hebt gelijk ook, mooie bedrading is alleen belangrijk als je op HRI post.

BeeJee
9 januari 2006, 13:51
Als je stroom en signaal bij elkaar uit de buurt houdt, dan ben je al een heel eind op weg. Om het er 'pro' uit te laten zien: goede kabels (bijv. George L, Mogami, van den Hul) gebruiken en de bekabeling op maat maken. Dit voorkomt spaghetti achter in je rack en het ziet er gewoon strak en pro uit.

robzilla
9 januari 2006, 16:35
Ik zou er een patchbaytje inknallen aan de achterkant, wel zo handig..

El Bastardo
9 januari 2006, 18:16
Gents, was het maar zo dat mensen als PL alleen maar zorgden voor mooie georganiseerde kabeltjes. Dan deed ik ook alles zelf.

morris
9 januari 2006, 20:16
Gents, was het maar zo dat mensen als PL alleen maar zorgden voor mooie georganiseerde kabeltjes. Dan deed ik ook alles zelf.

+10.000 !

maar ja, wat de boer niet kent vreet 'ie niet he?

Morris

bluegate
9 januari 2006, 21:08
PL doet zeer goed werk, en doet inderdaad meer dan alleen kabeltjes
netjes bundelen en vastzetten.

Maar toegegeven heren, vakmanschap kost geld.
Behoorlijk wat geld.

Als je nou net een XTC, FX1 & AC8 hebt gekocht dan
moet de geldberg weer aangevuld worden.
En je wilt toch je spulletjes gebruiken... :D
Dus zou ik gewoon het rack zelf doen, en als de geldberg
het weer toelaat contact opnemen met EF of PL.

qwertyuiop
9 januari 2006, 21:33
persoonlijk denk ik dat een rack in elkaar laten knutselen door mensen als Paul Lenders in verhouding moet staan met hetgeen je vervolgens met dat rack gaat doen....
Volgens mij is Morris redelijk pro en dan heeft het wel zin denk ik.
Anders is het een beetje hetzelfde als een mercedes van 200.000 waar je alleen maar mee naar de buurtsuper rijdt op de hoek, niet echt heel zinnig toch?
maar goed, voor de meeste gitaristen is een waanzinnig rack als gevolg van continu GAS de dagelijkse realiteit, dus..... (ik ben er ook zo 1, maar weet mezelf toch steeds vaker in de hand te houden als ik me dan weer bedenk dat ik er hooguit 4 a 6 keer per maand mee op een podium sta)
Wel denk ik dat je wanneer je je bandje/muziek op een podium gaat brengen voor prijzen boven de 1000 euro, je er minimaal voor moet zorgen dat de opdrachtgever waar voor z'n geld krijgt en dus niet een gitarist die halverwege moet stoppen omdat er ergens een kabeltje niet lekker zit. Dat ben je verplicht. Maar daar heb je volgens mij niet Paul lenders voor nodig.
Het komt er gewoon op neer dat je je moet afvragen of jij persoonlijk het waard vindt. Hierboven staan wat argumenten waarom ik het niet doe. Of jij het doet moet jij uiteindelijk zelf bepalen natuurlijk.

qwertyuiop
9 januari 2006, 21:35
persoonlijk denk ik dat een rack in elkaar laten knutselen door mensen als Paul Lenders in verhouding moet staan met hetgeen je vervolgens met dat rack gaat doen....
Volgens mij is Morris redelijk pro en dan heeft het wel zin denk ik.
Anders is het een beetje hetzelfde als een mercedes van 200.000 waar je alleen maar mee naar de buurtsuper rijdt op de hoek, niet echt heel zinnig toch?
maar goed, voor de meeste gitaristen is een waanzinnig rack als gevolg van continu GAS de dagelijkse realiteit, dus..... (ik ben er ook zo 1, maar weet mezelf toch steeds vaker in de hand te houden als ik me dan weer bedenk dat ik er hooguit 4 a 6 keer per maand mee op een podium sta)
Aan de andere kant denk ik dat je wanneer je je bandje/muziek op een podium gaat brengen voor prijzen boven de 1000 euro, je er minimaal voor moet zorgen dat de opdrachtgever waar voor z'n geld krijgt en dus niet een gitarist die halverwege moet stoppen omdat er ergens een kabeltje niet lekker zit. Dat ben je verplicht. Maar daar heb je volgens mij niet Paul lenders voor nodig.
Het komt er gewoon op neer dat je je moet afvragen of jij persoonlijk het waard vindt. Hierboven staan wat argumenten waarom ik het niet doe. Of jij het doet moet jij uiteindelijk zelf bepalen natuurlijk.

BeeJee
10 januari 2006, 00:04
Voor mij geldt met zo'n 30-40 gigs per jaar ook (nog) de situatie zoals hier direct boven beschreven.
Over een jaar staan de zaken er bij mij wellicht ook anders voor, omdat onze band er steeds meer naar neigt om met een boekingsbureau in zee te gaan. Als e.e.a. steeds meer pro wordt, dan ben ik ook iemand die er zo over denkt:


Aan de andere kant denk ik dat je wanneer je je bandje/muziek op een podium gaat brengen voor prijzen boven de 1000 euro, je er minimaal voor moet zorgen dat de opdrachtgever waar voor z'n geld krijgt en dus niet een gitarist die halverwege moet stoppen omdat er ergens een kabeltje niet lekker zit. Dat ben je verplicht. Maar daar heb je volgens mij niet Paul lenders voor nodig.

Maar mijn kabeltjes zitten al zolang in mijn rack dat ze volgens mij vastgeroest zijn :wink:

vinni
10 januari 2006, 11:46
Hey Michael,

Inzake leveringstijden van Mario....
Eigenlijk valt daar weinig over te zeggen.
Toen ik voor jou, Bram en mij die GRX-en bestelde was het hier binnen twee weken. Heb wel eens zes weken op een bestelling uit USA zitten wachten. Maar onlangs had ik iets binnen vier dagen.

E.e.a. heeft te maken met de expediteur. Maar een grotere onzekere tijdsfactor in dit geheel is de douane. De bestelling die zes weken duurde, duurde zolnag vanwege douaneperikelen.

Inzake het zelf bouwen of laten doen.
Kwestie van kennis en de juiste gereedschappen.
Ik bouw al ca. 15 jaar zelf racken, interfaces en.....
Problemen die veelal opgelost moeten worden zijn groundloops en ruis/interferentie door adapters.


Aantal tips/aandachtspunten:
-Soldeer met goede harskern tin met een niet al te warme bout (25/40watt)
-Voor mijn volgende rack gebruik ik Evidence Audio bekabeling. Zowel leads als speaker. Vaak wordt ook Mogami of George L gebruikt in racks.
-Voor Midi-connecties maak ik gebruik van XLR-5. Normale DIN pluggen en chassisdelen vind ik niet zo betrouwbaar.
-Er zijn voorgestanste 19"-panelen verkrijgbaar waar Neutric-D connectoren inpassen zoals vergrendelbare jackchassis, XLR, speakon en powercon.
-liever nog bouw ik een interfacebox met daarop alle aansluitingen. Zwarte 19" behuizingen zijn overal verkrijgbaar. Alu front behuizingen zijn er van Retex en www.lansing-enclusures.com
-voor 230V bekabeling gebruik ik dus powercons en neopreen bekabeling.
- in je rack het beste signaal, midi en 230V bekabeling gescheiden houden.
-in het rack gebruik ik plakvoetjes met autotape waarop je de bekabeling kunt vastzetten met tiewraps.
-alle bekabeling zo kort mogelijk houden en bespaar ook hier niet op kwaliteitspluggen.
-alle bekabeling en pluggen label ik altijd met zo'n labelmaker.
-Kabels van/naar het rack met deze producten http://www.hellermann.tyton.com/ samenbundelen. Vroeger maakte ik gebruik van tiewraps.....maar daar haal je je handen aan open en het oprollen is erg lastig.

Nou......mocht je meer willen weten.......
Hoor ik het wel.

Groet,
Vinni

vinni
10 januari 2006, 11:47
Hey Michael,

Inzake leveringstijden van Mario....
Eigenlijk valt daar weinig over te zeggen.
Toen ik voor jou, Bram en mij die GRX-en bestelde was het hier binnen twee weken. Heb wel eens zes weken op een bestelling uit USA zitten wachten. Maar onlangs had ik iets binnen vier dagen.

E.e.a. heeft te maken met de expediteur. Maar een grotere onzekere tijdsfactor in dit geheel is de douane. De bestelling die zes weken duurde, duurde zolnag vanwege douaneperikelen.

Inzake het zelf bouwen of laten doen.
Kwestie van kennis en de juiste gereedschappen.
Ik bouw al ca. 15 jaar zelf racken, interfaces en.....
Problemen die veelal opgelost moeten worden zijn groundloops en ruis/interferentie door adapters.


Aantal tips/aandachtspunten:
-Soldeer met goede harskern tin met een niet al te warme bout (25/40watt)
-Voor mijn volgende rack gebruik ik Evidence Audio bekabeling. Zowel leads als speaker. Vaak wordt ook Mogami of George L gebruikt in racks.
-Voor Midi-connecties maak ik gebruik van XLR-5. Normale DIN pluggen en chassisdelen vind ik niet zo betrouwbaar.
-Er zijn voorgestanste 19"-panelen verkrijgbaar waar Neutric-D connectoren inpassen zoals vergrendelbare jackchassis, XLR, speakon en powercon.
-liever nog bouw ik een interfacebox met daarop alle aansluitingen. Zwarte 19" behuizingen zijn overal verkrijgbaar. Alu front behuizingen zijn er van Retex en www.lansing-enclusures.com
-voor 230V bekabeling gebruik ik dus powercons en neopreen bekabeling.
- in je rack het beste signaal, midi en 230V bekabeling gescheiden houden.
-in het rack gebruik ik plakvoetjes met autotape waarop je de bekabeling kunt vastzetten met tiewraps.
-alle bekabeling zo kort mogelijk houden en bespaar ook hier niet op kwaliteitspluggen.
-alle bekabeling en pluggen label ik altijd met zo'n labelmaker.
-Kabels van/naar het rack met deze producten http://www.hellermann.tyton.com/ samenbundelen. Vroeger maakte ik gebruik van tiewraps.....maar daar haal je je handen aan open en het oprollen is erg lastig.

Nou......mocht je meer willen weten.......
Hoor ik het wel.

Groet,
Vinni

El Bastardo
14 januari 2006, 12:51
persoonlijk denk ik dat een rack in elkaar laten knutselen door mensen als Paul Lenders in verhouding moet staan met hetgeen je vervolgens met dat rack gaat doen....
Volgens mij is Morris redelijk pro en dan heeft het wel zin denk ik.
Anders is het een beetje hetzelfde als een mercedes van 200.000 waar je alleen maar mee naar de buurtsuper rijdt op de hoek, niet echt heel zinnig toch?
maar goed, voor de meeste gitaristen is een waanzinnig rack als gevolg van continu GAS de dagelijkse realiteit, dus..... (ik ben er ook zo 1, maar weet mezelf toch steeds vaker in de hand te houden als ik me dan weer bedenk dat ik er hooguit 4 a 6 keer per maand mee op een podium sta)
Wel denk ik dat je wanneer je je bandje/muziek op een podium gaat brengen voor prijzen boven de 1000 euro, je er minimaal voor moet zorgen dat de opdrachtgever waar voor z'n geld krijgt en dus niet een gitarist die halverwege moet stoppen omdat er ergens een kabeltje niet lekker zit. Dat ben je verplicht. Maar daar heb je volgens mij niet Paul lenders voor nodig.
Het komt er gewoon op neer dat je je moet afvragen of jij persoonlijk het waard vindt. Hierboven staan wat argumenten waarom ik het niet doe. Of jij het doet moet jij uiteindelijk zelf bepalen natuurlijk.

Natuurlijk heb je daar een punt, maar ik denk dat op het moment dat je al een rack hebt met allemaal leuke en dure spulletjes je die 200.000 euro mercedes al hebt. Je moet de professionele rackbouwers dan ook meer zien als de garage waar die mercedes in onderhoud gaat. De garage zorgt ervoor dat je dure spul ook maximaal presteert.

morris
14 januari 2006, 17:46
Dat is zeker waar. Per slot van rekening verdienen ze bij Brabus en AMG ook een zeer goede boterham (om het maar even in de analogiën te houden...)
:B

Morris

Riffcrusher
14 januari 2006, 20:00
Leveringstermijnen zijn inderdaad lastig te zeggen vooraf...

Ik moest slechts twee weken op mijn AC8 wachten...

Good luck en have fun ermee !
Cheers !
Jo D.

Chiel
14 januari 2006, 20:02
Paultje is inderdaad meer als een kabelbundelaar. Heb thans een (hetzij dure) kabel van hem die tussen de deksel van het versterkerrack heeft gezeten. Een heel optreden heb ik met een kabel zo plat als een duppie staan spelen. Enne, niets aan het handje! Kabel bromt en ruist nog steeds niet en geen enkel bijgeluid. Had je met een andere willekeurige kabel niet gered! Dus wat dat betreft: Degelijkheid en bedrijfszekerheid boven alles!!

morris
14 januari 2006, 22:27
Paultje is inderdaad meer als een kabelbundelaar. Heb thans een (hetzij dure) kabel van hem die tussen de deksel van het versterkerrack heeft gezeten. Een heel optreden heb ik met een kabel zo plat als een duppie staan spelen. Enne, niets aan het handje! Kabel bromt en ruist nog steeds niet en geen enkel bijgeluid. Had je met een andere willekeurige kabel niet gered! Dus wat dat betreft: Degelijkheid en bedrijfszekerheid boven alles!!

Chiel, welke heb je? de paarse braided gitaarkabel?

Morris

qwertyuiop
14 januari 2006, 22:28
@el bastardo;
tuurlijk, als je dat rack al hebt, kan Paul Lenders er blijkbaar ook nog wel bij, maarrehhh....ik bedoel natuurlijk meer; waarom koop je uberhaupt een dergelijk rack, als je er maar een paar keer per jaar mee op het podium staat??? (bij wijze van spreken dan, want ik weet niet precies wat de topicstarter doet verder)
Je ziet wel vaker van die gitaristen met waanzinnige spullen die ofwel niet kunnen spelen, ofwel nooit op een podium staan. En dat is gewoon zonde van het geld. Dus ik probeer de topicstarter meerdere kanten van de zaak mee te geven zodat-ie een weloverwogen afweging kan maken.

Daarnaast moet ik eerlijk zeggen; klopte mijn vergelijking met de mercedes niet helemaal, want de topicstarter heeft die niet als ik het goed begrijp. En een Alpha romeo laten onderhouden door de ferrari-dealer is al helemaal overdreven, toch?

maar goed, blijkbaar zijn El bastardo en Morris wel gevoelig voor mijn argumenten? hebben jullie soms zo'n waanzinnig overdreven rack?

Michael AE
14 januari 2006, 22:55
Ik speel regelmatig, maar ik vind het sowieso belangrijk goede spullen te hebben. Ik ben (nog) geen "prof", maar ik ben dermate serieus bezig, dat ik het belangrijk vind mijn spullen goed op orde te hebben. Ik heb altijd goed afgestelde gitaren met nieuwe snaren en goede, niet krakende snoeren. Ik ben van mening dat mensen je dan gelijk serieuzer nemen dan wanneer je met oude zooi staat te spelen. Ik denk dat het best de investering waard is om naar iemand als Lenders te gaan, sterker nog, ik weet het wel zeker.

Toch ga ik het eerst zelf proberen.

Mijn setup is niet ingewikkeld, en ik denk dat ik met mijn kennis best een geruisloos rack in elkaar kan zetten, zeker met online hulp van diversen forumbezoekers. Als het compleet mis gaat, of het is niet helemaal wat ik wil qua opties, dan zal ik zeker overwegen PL eens te mailen/bellen. Voorlopig ga ik echter de soldeerbout weer eens van stal halen. Pics komen nog wel, maar eerst moet ik alles binnen hebben.

ps. Nog iemand interesse in een FC200 en een Axess GRX-4? De grx kan pas over een tijdje de deur uit, maar wie er interesse heeft, roept maar.

bluegate
14 januari 2006, 23:28
[Gas mode]Ik heb interesse in de GRX4, indien die echt weg gaat graag even contact met mij opnemen! [/Gas mode]

Keep me informed... :D

srv-man
14 januari 2006, 23:34
Je ziet wel vaker van die gitaristen met waanzinnige spullen die ofwel niet kunnen spelen, ofwel nooit op een podium staan. En dat is gewoon zonde van het geld. Dus ik probeer de topicstarter meerdere kanten van de zaak mee te geven zodat-ie een weloverwogen afweging kan maken.

Daarnaast moet ik eerlijk zeggen; klopte mijn vergelijking met de mercedes niet helemaal, want de topicstarter heeft die niet als ik het goed begrijp. En een Alpha romeo laten onderhouden door de ferrari-dealer is al helemaal overdreven, toch?

maar goed, blijkbaar zijn El bastardo en Morris wel gevoelig voor mijn argumenten? hebben jullie soms zo'n waanzinnig overdreven rack?

Ach profs zul je hier niet vinden, die hebben geen tijd want ze moeten oefenen en spelen. ;-)

De relatie tussen speelniveau/het aantal optredens en de kwaliteit van je spullen zie ik ook niet helemaal, al sla je 1x per week op zolder een powerchord aan, dan mag dat toch wel lekker klinken.
De meeste Ferrari rijders kopen geen Ferrari om dagelijks te rijden, maar om 1x per week dat powerchord uit de uitlaat te horen ;-)

Kijk, het is natuurlijk leuk om zelf aan je spullen te knutselen en als je een beetje handig bent kun je een uitstekend resultaat bereiken. Maar als je het allerbeste wilt zal niemand hier het niveau van Paul Lenders kunnen halen.
Laten we wel wezen: je huis wordt door de aannemer ge- en verbouwd, voor een echt mooie badkamer laat je de tegelzetter komen, je cv wordt door de installateur onderhouden, je auto in de garage, stucadoren doet de stucadoor, etc. Waarom je gitaarset alleen maar zelf doen? Conclusie: muzikanten zijn eigenwijze hobbyisten ;-)

Michael AE
14 januari 2006, 23:52
Bluegate, je naam staat bovenaan de lijst!

morris
15 januari 2006, 00:43
maar goed, blijkbaar zijn El bastardo en Morris wel gevoelig voor mijn argumenten? hebben jullie soms zo'n waanzinnig overdreven rack?

mwhoaa valt wel mee hoor...
Ik heb net een Line 6 pod gekocht en ik geloof dat El Bastardo aan het sparen is voor een nieuwe Novanex...

;)
Morris

srv-man
15 januari 2006, 11:40
:o Ik dacht dat je alleen nog geld had voor een Behringer V-Amp.

qwertyuiop
15 januari 2006, 12:13
mijn vriendin vraagt al jaren elke keer na een nieuwe GAS-aanval; "en, is je leven nu veranderd?" en elke weer zeg ik; "jazeker!!"
de week erna vraagt ze het dan nog een keer, en dan moet ik zeggen; "eigenlijk niet echt...."

iedere keer ben ik tussen de 500 en 1500 euro armer, en uiteindelijk levert het nooit genoeg vreugde op; het kan altijd weer beter... volgens mij is dat het kruis wat gitaristen moeten dragen...

en ik ben de zendeling die het gitaristenvolk daarvoor gaat behoeden......
;-)

srv-man
15 januari 2006, 12:15
:p Te laat, iedereen die hier zit is al volledig verloren.....

bluegate
15 januari 2006, 12:16
Hail de verlosser: Qwertyuiop!!!Ik denk dat ik heel wat geldlustige mooie wijven om me heen had kunnen hebben
als ik niet zo'n dure hobby had.
Vertel ons het geheim...

qwertyuiop
15 januari 2006, 12:23
overigens, @ srv-man; tuurlijk mag je lekker klinken als je alleen op je eigen zoldertje speelt, voor mijn part geef je daar 200.000 euro aan uit. (ik had 2 jaar geleden nog 3 volledige rack-setups voor 1 band en 30 optredens per jaar...hoezo overdreven?) Ik zal de laatste zijn die zegt wat eenieder moet doen en laten, lang leve de vrijheid!
Maar de topicstarter vroeg of het het waard was, en ik heb een aantal overwegingen meegegeven, want dat was de vraag. (overigens trekt de topicstarter zich daar verder weinig van aan, want hij vindt het het geld wel waard.)
Misschien ben ik wel iets te verstandig aan het worden op het gebied van apparatuur....past eigenlijk niet zo bij een gitarist, he?

tot vorig jaar was het nog zo dat als ik de oefenruimte instapte, iedereen eerst vroeg; "en, wat heb je deze week voor leuks gekocht?"
dat gebeurt al zeker een jaar niet meer....;-)

El Bastardo
15 januari 2006, 12:24
- Switchblade voor pedalen en rack fx (Misschien met een GRX4 erbij voor pedalen, als er geen ruimte meer is)
- TC G-Force voor in de loop (Modulatie, Pitch, Reverb)
- TC 2290
- Axess FX1 controller (Nobels ms4 en AC8 voor switching...)
- Pedalen (Boost, Chorus, Phaser, Tremolo, Vibe, Compressie, met PP2)
- Eventueel mijn racktuner en hopelijk een powersupply
- Alles voornamelijk mono, met W/D/W optie; Marshall eindtrap
- Compatible met mijn XTC, Shiva, MKIIC, Recto en JCM800




Daarnaast moet ik eerlijk zeggen; klopte mijn vergelijking met de mercedes niet helemaal, want de topicstarter heeft die niet als ik het goed begrijp. En een Alpha romeo laten onderhouden door de ferrari-dealer is al helemaal overdreven, toch?


Interessante alpha romeo, ik wil jouw versie van een ferrari wel eens zien ;)



Je ziet wel vaker van die gitaristen met waanzinnige spullen die ofwel niet kunnen spelen, ofwel nooit op een podium staan. En dat is gewoon zonde van het geld. Dus ik probeer de topicstarter meerdere kanten van de zaak mee te geven zodat-ie een weloverwogen afweging kan maken.


Of je nou alleen maar thuis speelt, in de cafeetjes voor een kratje bier, of 4 keer per week in de discotheeken of in een uitverkocht ahoy; het publiek hoort toch het verschil niet tussen een pod, bogner, peavey, soldano of marshall. De apparatuur heb je toch alleen voor jezelf.
En als je dan daar wel of geen geld aan wil uitgeven moet je eigenlijk helemaal zelf weten.
Maar als voor jij vindt dat professionaliteit het verschil maakt tussen wel of niet naar PL gaan, dan is dat voor jou misschien de beste balans.
Maar PL is echt niet zo duur dat het alleen voor pro's toegankelijk is.
Ik denk zelfs dat meer dan 75% van zijn klanten geen professionele muzikanten zijn.



maar goed, blijkbaar zijn El bastardo en Morris wel gevoelig voor mijn argumenten? hebben jullie soms zo'n waanzinnig overdreven rack?


Nou, ik vind het jammer dat veel mensen precies weten wat iemand als Paul doet, wat ie kost en wanneer hij toegevoegde waarde heeft, terwijl ze hun kennis op alle drie de punten baseren op aannames. Dan vind ik dat ik als iemand die nu ongeveer 7 jaar vaste klant is bij Paul daarover nuttige informatie kan verstrekken.
Ik denk dat hetzelfde geldt voor Morris.

El Bastardo
15 januari 2006, 12:25
mijn vriendin vraagt al jaren elke keer na een nieuwe GAS-aanval; "en, is je leven nu veranderd?" en elke weer zeg ik; "jazeker!!"
de week erna vraagt ze het dan nog een keer, en dan moet ik zeggen; "eigenlijk niet echt...."

iedere keer ben ik tussen de 500 en 1500 euro armer, en uiteindelijk levert het nooit genoeg vreugde op; het kan altijd weer beter... volgens mij is dat het kruis wat gitaristen moeten dragen...

en ik ben de zendeling die het gitaristenvolk daarvoor gaat behoeden......
;-)

Hehehe, heel herkenbare situatie. :seriousf:

qwertyuiop
15 januari 2006, 12:44
het opleuken van je apparatuur en daarmee je geluid doe je inderdaad voornamelijk voor jezelf en een beetje voor je mede-bandleden, het meeste publiek (behalve die kut-gitaristen natuurlijk) horen het verschil inderdaad never-nooit-niet!

heb je een keer met je podje over de PA gespeeld, komt er weer zo'n F..Kgitarist klagen over je geluid; dat je niet horen was, met als gevolg dat je toch weer gaat zitten nadenken of je die Pod niet moetb wegdoen en weer iets anders kopen, en dan gaat daarna je vriendin weer op je geweten spelen door te vragen of deze aankoop nu echt je leven heeft veranderd, en dan....f..k...

vrouwen en gitaristen, die moesten ze verbieden!
;-)

Lock en Load
15 januari 2006, 14:31
Michael AE, je kan geen pm's meer ontvangen;)

(Ik wil ook wel in de rij staan voor de GRX-4:p

qwertyuiop
16 januari 2006, 09:52
Hail de verlosser: Qwertyuiop!!!Ik denk dat ik heel wat geldlustige mooie wijven om me heen had kunnen hebben
als ik niet zo'n dure hobby had.
Vertel ons het geheim...

haha, de verlosser, ben bang dat ik op dit forum erg m'n best zal moeten doen om mensen te bekeren.
en don't worry, i won't...

het geheim, tja....ik heb het afgelopen jaar een keer opgeteld hoeveel geld ik in de afgelopen 5 jaren "weggegooid" heb (is subjectief) aan apparatuur. Daar ben ik erg van geschrokken.....(en m'n vriendin zeker...) ik denk dat dat het geheim is. dus nu probeer ik al die centen die ik verdien met optredens maar eens niet uit te geven, kijken of ik dan ook lekkere wijven om me heen krijg.

maar met het uitgeven van al dat geld voor al die mooie apparatuur heb ik nu wel een mening over vele versterkers en effecten! en dat is ook wat waard toch? ;-)

bluegate
16 januari 2006, 10:51
Yep, de enige manier om ervaring op te bouwen is door schade en schande.
Ik ga maar niet optellen hoeveel geld ik heb weggegooid :o ...
Toch heb ik ook plezier gehad van al die spullen.

Maar ik rook niet! :D

Michael AE
16 januari 2006, 13:59
Geld is minder tastbaar dan spullen. Ik heb vaak mazzeltjes gehad, en dus ook geld verdiend ipv alleen maar verloren. Tuurlijk raak je na verloop van tijd wat geld kwijt, maar minder dan wanneer je steeds nieuwe auto's koopt. (Of leasen jullie allemaal?)

Chiel
16 januari 2006, 22:16
Chiel, welke heb je? de paarse braided gitaarkabel?

Morris

Nee, die zwarte. Heb d'r desondanks voor alle zekerheid wel ff het platte stukkie er vanaf geknipt en opnieuw gesoldeerd. En sinds dien; Play on, Play on! :rockon:

Chiel
16 januari 2006, 22:24
Of je nou alleen maar thuis speelt, in de cafeetjes voor een kratje bier, of 4 keer per week in de discotheeken of in een uitverkocht ahoy; het publiek hoort toch het verschil niet tussen een pod, bogner, peavey, soldano of marshall.

Helaas niet nee :confused: . Stond van't weekend met m'n bek vol tanden toen ik eenieder loos zag gaan op mijn Studiotone combootje.... Geeft een 'koelkastrack' dan nou echt zoveel meerwaarde?? . . . Uuuh, nou dat weet ik ook niet. Maar 't klinkt wel megavet!

Enne, om afentoe eens ff te patsen is toch niets mis mee? "Ikke heb lekker een Custom Audio!" :dance: Als je maar schik hebt toch?

bluegate
16 januari 2006, 22:46
Ik heb een CAE 3+ gehad en nu m'n 3e Eventide...:gitarist:

Publiek of ander voetvolk: Huh...??? CAE??? Eventide??? :nervous: