PDA

View Full Version : eerste project(je)



guitartheo
8 januari 2006, 23:52
Hallo
Geinspireert door de verslagen op o.a. dit forum en info op het www ,ben ik ook maar eens aan het knutselen geslagen ,en heb een ontwerp van guitar gadgets gebruikt nl.distorsionpedaal Brown sound in a box
het werkt nog niet helemaal perfect (kwam een paar weerstanden tekort)
maar het werkt !! en dat vind ik al heel wat en klinkt goed .
Wat ik me alleen afvroeg , is er een groot geluids verschil tussen soorten (film)condensatoren ?
die van mij komen van de plaatselijke electrozaak en zien er anders uit dan de afbeelding op guitargadgets.
een paar afbeeldingen heb ik op op deze pagina geplaatst http://home.wanadoo.nl/bluetrail/BSIB/ .

http://home.wanadoo.nl/bluetrail/BSIB/BSIB3.jpg

Groeten Theo

birt
9 januari 2006, 01:27
ik heb enkel nog maar goede dingen gehoord over dit circuit dus proficiat met je eerste bouwsel ;)

Enterprice
9 januari 2006, 13:29
Hee, de BSIAB, die heb ik ook gebouwd, goed pedaaltje, welke Fets heb jij gebruikt?

guitartheo
9 januari 2006, 16:12
J201 en 2n54557 ik had nog geen ervaring met de pedalen bouwerij maar dit lijkt me een redelijk verslavende hobby ( kijk alweer uit naar een volgend project :D ) ,had de transistors mischien beter op voetjes kunnen zetten om er nog mee te kunnen expirimenteren.
Tis vind ik meer een distorsion dan overdrive pedaal (wat ik verwachte)
Maar zeker een met een lekker geluid ,
Was al blij dat alles in een keer goed werkte ,trouble shooting was een tijdrovend verhaal geworden :lol:

Speeddemon
9 januari 2006, 17:13
Was al blij dat alles in een keer goed werkte ,:
Dat is bij pedalenbouw idd een ongekende euforie die maar moeilijk uit te leggen aan leken is. :lol:

Heb ook al menig maal zo'n "Halleluja" uitbarsting gehad, na 't inpluggen. :cool:

Enterprice
9 januari 2006, 18:00
Dat printje is inderdaad erg klein, solderen was soms echt priegelwerk.
Voetjes gebruik ik altijd want torretjes uitsolderen heb ik een hekel aan, en met zo'n voetje kun je lekker makkelijk verschillende torren uit proberen.
En hoe zo verslavend, als je er eenmaal aan begint ben je gegarandeerd de klos....

guitartheo
9 januari 2006, 21:43
Daar was dus geen ruimte voor :( maarja als iets af is en goed klinkt kom
ik er toch niet meer aan (te druk met een nieuw project :wink: )
Achter had ik ook beter ook een groter doosje kunnen nemen ,dit was wel erg krap,past net allemaal (lekker compact dat wel :P )