PDA

View Full Version : Overbodige sukkel



stringer
8 januari 2006, 20:44
http://media.koreus.com/200502/double-guitar.wmv

Totaal lachwekkend clipje met de betere Spinal Tapmomenten.
Wat een sukkel.

Luca P
8 januari 2006, 23:53
Zou hij "lang zal die leven" kunnen spelen?
:D

grayfink
9 januari 2006, 01:03
Michael Angelo Batio is de naam. Eén van de snelste shredders die we kennen. Bekijk de "Speed kills" video maar eens.
Geen muziek waar ik met plezier naar luister, maar ik heb er wel respect voor, zitten heel wat jaren oefening in.

http://video.google.com/videoplay?docid=6562022902883459403&q=speed+kills

N.B. Na 1 minuut 50 wordt het helemaal krankzinnig...

SBloke
9 januari 2006, 10:42
iets teveel hetzelfde als je het mij vraagt... gewoon verdomd snel tappen...

Set Wenker
9 januari 2006, 11:11
Klopt meer is het niet. Iedere éénling zonder vrienden die zich drie jaar op een kamertje opsluit kan dit leren. Totaal gevoelloos spel. Met een beetje distortion klinkt alles goed. Waarschijnlijk heeft hij geen andere hobby's. Dit heeft natuurlijk niets met muziek te maken. Wat een clown, dit is gewoon een circusact. Kan hij ook songs schrijven? Inspiratieloos geshred.























Om maar weer eens een aantal lulargumenten van stal te halen. :-?

Trocar
9 januari 2006, 15:08
Om maar weer eens een aantal lulargumenten van stal te halen. :-?

Hehehe... de openingspost van deze topic komt nogal gefrustreerd over. Stringer zal wel een jonge knul zijn die nog niet beseft dat er meer meningen en smaken zijn in de wereld dan die van hem zelf en zich geroepen voelt tegen alles aan te schoppen dat niet in zijn straatje ligt. Moet erg vermoeiend zijn, me dunkt.

Ik nomineer hierbij Stringer als de overbodige sukkel.

(PS: Ik ben geen fan van Batio.)

waayer
9 januari 2006, 15:34
Klopt meer is het niet. Iedere éénling zonder vrienden die zich drie jaar op een kamertje opsluit kan dit leren. Totaal gevoelloos spel. Met een beetje distortion klinkt alles goed. Waarschijnlijk heeft hij geen andere hobby's. Dit heeft natuurlijk niets met muziek te maken. Wat een clown, dit is gewoon een circusact. Kan hij ook songs schrijven? Inspiratieloos geshred.























Om maar weer eens een aantal lulargumenten van stal te halen. :-?

Pas op met wat je zegt,voor je het weet heb je hier de shredpolitie op je dak.

SBloke
9 januari 2006, 16:56
Veel shredliefhebbers hier.... pas maar op met je uitspraken :lol:


Kijk, als hij het nu ook met gevoel kon spelen zou het misschien nog iets zijn... Maar een "Vai" of "Petrucci" kom je echt zelden tegen.

*Gaat weer verder met vingeroefeningen op 80 bpm.... :oops: *

Scali
9 januari 2006, 17:31
Ik vind persoonlijk eigenlijk dat Batio nog best lekker kan spelen als ie eens een keer niet zo snel bezig is.
Bv de ballad 2x Again vind ik best mooi. Zijn techniek is ook op lage snelheid van een enorm niveau, dus heerlijke tone en geweldig vibrato.
Vai ook, maar persoonlijk vind ik Petrucci eigenlijk minder, wat dat betreft.

Trocar
9 januari 2006, 18:17
Klopt meer is het niet. Iedere éénling zonder vrienden die zich drie jaar op een kamertje opsluit kan dit leren. Totaal gevoelloos spel. Met een beetje distortion klinkt alles goed. Waarschijnlijk heeft hij geen andere hobby's. Dit heeft natuurlijk niets met muziek te maken. Wat een clown, dit is gewoon een circusact. Kan hij ook songs schrijven? Inspiratieloos geshred.























Om maar weer eens een aantal lulargumenten van stal te halen. :-?

Pas op met wat je zegt,voor je het weet heb je hier de shredpolitie op je dak.

Volgens mij bespeur ik een flinke dosis sarcasme in Set Wankers post :wink:
Ik begrijp dat personen shred mooi vinden, ik begrijp dat personen shred vreselijk vinden en dat er personen zijn die het 'mwoah' vinden. Maar Stringer is gewoon een kneus; iemand gewoonweg afzeiken (en daarbij indirect liefhebbers/beoefenaars van het verwante genre) is een beetje j.a.m.m.e.r..

stringer
9 januari 2006, 23:06
Trocar, voor de duidelijkheid ben ik geen jong pikkie en speel al lang gitaar. Ik vind shred best oke, maar wat deze eikel staat te doen met zijn dubbelhals is werkelijk lachwekkend en heeft geen flikker met shred te maken. (let ook even op zijn gezicht, Nigel Tufnel all the way)

Echte shredders klinken anders en hebben trouwens ook geen 10 ton echo nodig om te verdoezelen dat ze geen reet meer doen iets simpels met een moeilijk gezicht (moest ie poepen ofzo?) te herhalen.

Maarre .... toch leuk dat je je zo aangesproken voelde :razz:

Scali
9 januari 2006, 23:18
Hoe klinken shredders dan, stringer? Zoals in het filmpje dat grayfink gepost heeft?
Hier ook nog een leuk filmpje met de dubbele gitaar: http://www.deanguitars.com/angelo/mab.html
En hier nog een keer No Boundaries, maar wat beter gespeeld dan in het bovenstaande filmpje, vind ik: http://www.angelo.com/speed_lives_mab.wmv

Das Schaap
9 januari 2006, 23:56
Echte shredders klinken anders en hebben trouwens ook geen 10 ton echo nodig om te verdoezelen dat ze geen reet meer doen iets simpels met een moeilijk gezicht (moest ie poepen ofzo?) te herhalen.

Ok wat is een echte shredder, en wat heeft gelaatsuitdrukking daarmee te maken ? :)
En ken je verder ook iets van Michael Angelo Batio of is je mening enkel gebaseerd op dit filmpje.



Ik vind persoonlijk eigenlijk dat Batio nog best lekker kan spelen als ie eens een keer niet zo snel bezig is.
Bv de ballad 2x Again vind ik best mooi. Zijn techniek is ook op lage snelheid van een enorm niveau, dus heerlijke tone en geweldig vibrato.
Vai ook, maar persoonlijk vind ik Petrucci eigenlijk minder, wat dat betreft.
Ik vind Petrucci juist ook erg goed op dat front, Lost Without You van z´n solo cd is werkelijk subliem in de rustige stukken vaak. Precies genoeg gedoseerd qua feel.

Luca P
10 januari 2006, 11:05
Shredden?
Wat is dat? Ik speel al gitaar uit de tijd van djinge djing!
Toen waren de meesten van jullie nog zaadcel.
Bij het woord alleen al krijg ik oorpijn!
:D

strat58
10 januari 2006, 14:01
Heel knap heel veel respect voor hem, alleen waarom klinken ze allemaal het zelfde en is er toch maar 1 Jimi Hendrix ? :razz:
Techniek is leuk maar kan dodelijk zijn voor de luisteraar. :o
Maar het blijft heel knap geef mij toch maar Yngwie :cool:
Strat58

Trocar
10 januari 2006, 14:40
:???:
Het onderwerp was weg... nu is het weer terug...
Okay!

stringer
10 januari 2006, 21:03
Hahaha en het topicje staat ook al bij gitaren. Blijft de gemoederen toch bezig houden.

Welk gitaarwonder zullen we de volgende keer uit de mottenballen halen om de gitaarnetters op de barricades te krijgen :razz: :razz:

dejohan
23 januari 2006, 17:42
Alle respect voor shredders, maar ik lig toch echt wel in een breuk hoor. Dit is gewoon té grappig/ Ik kan er niks aan doen. :seriousf:

Joey Handsome
23 januari 2006, 21:16
Alle respect voor shredders, maar ik lig toch echt wel in een breuk hoor. Dit is gewoon té grappig/ Ik kan er niks aan doen. :seriousf:

+1

-----------

Jorikjet
24 januari 2006, 12:56
je kunt veel zeggen, maar hij heeft wel mooi haar! :soul:


:seriousf:

Mauser
27 januari 2006, 11:27
Ik vind die 'jaloerse' opmerkingen maar wazig :lol: Zelf vind ik het niet echt leuk om naar te luisteren, maar wel om te zien. Alhoewel ik bij z'n video met die dubbele gitaar soms erg het gevoel heb dat het nep is..

Malle Eppie
4 februari 2006, 00:04
Denk dat de beste man nog beter speelt als 'ie z'n pruik afzet...

Jah... je moet er van houden.

bat
4 februari 2006, 00:30
je moet er van houden.
Zeg dat wel. Ik vind het niks.