PDA

View Full Version : peter frampton



worst
8 januari 2006, 19:03
ken iemand deze gitarist?
ik vindt em eigenlijk wel heel erg goed.
hij kan een hele goeie sweer creeeren en heeft erg lekkere bluesy solo's.

http://www.dallasconcerts.net/pictures/peterframpton/1.jpg

Helter Skelter
8 januari 2006, 19:22
Whoo, oud geworden die Peter :o

Ik ken 'm van vroeger, had ooit de LP 'Frampton comes alive' waarop de wereldhit 'Show me the way' stond, de eerste keer dat ik een talkbox hoorde. Frampton was ook 1 van de weinige gitaristen die een eigen signature-model van Gibson had, een LP -custom met 3 HB's

vulvasonic
8 januari 2006, 19:30
Vreemde vraag eigenlijk. 'Frampton comes alive' is meen ik nog steeds het best verkochte live-album ooit!

Je moet er van houden. Ik ben er nooit kapot van geweest, maar leuk is het zeker.

Ik heb 'm maar 1 keer in het echt aan het werk gezien. Hij speelde toen in dienst van David Bowie. :-D

MusicManMaestro
8 januari 2006, 23:01
Zijn plaat "Frampton comes alive" was toch die plaat die helemaal niet live was ? Of vergis ik mij nu ?

Richwoodje
9 januari 2006, 19:56
Do you feel like we do 8-) die solo is toch wel tegen het geniale aan zo vet

Helter Skelter
9 januari 2006, 20:07
Zijn plaat "Frampton comes alive" was toch die plaat die helemaal niet live was ? Of vergis ik mij nu ?

is dat zo? weet ik niks van, hebben ze het publiek erbij gemixt ofzo of overgedubd?

Pegasus
11 januari 2006, 00:00
Zijn plaat "Frampton comes alive" was toch die plaat die helemaal niet live was ? Of vergis ik mij nu ?

is dat zo? weet ik niks van, hebben ze het publiek erbij gemixt ofzo of overgedubd?

Dat is basiskennis voor elke muziekliefhebber. 8-)
Zijn hit Show Me The Way is gewoon de moeder aller livehits.

Harry, nog steeds
16 januari 2006, 13:33
ken iemand deze gitarist?
ik vindt em eigenlijk wel heel erg goed.
hij kan een hele goeie sweer creeeren en heeft erg lekkere bluesy solo's.

http://www.dallasconcerts.net/pictures/peterframpton/1.jpg

met een goeie sweer kun je het best naar de dokter gaan.

Frampton kent iedereen wel denk ik, zijn muziek doet me niet veel eigenlijk

Wicked Willy
16 januari 2006, 19:30
Frampton was geloof ik ook een van de eerste 'professionele' gitaristen die een PRS bespeelde. Moet zeggen dat behalve Show me the way hij me niks zegt.