PDA

View Full Version : Versterker maakt lawaai als hij op clean staat



muse12
8 januari 2006, 18:17
Hallo,

Ik heb al een poosje - 2 jaar - mijn Stagg 15 watt versterker (zitten geen buizen in). Maar vanaf het begin maakt hij eigenlijk al een zoem geluid en wordt naarmate van ouderdom steeds erger.

Nu heb ik vandaag es wat getest. Normaal heb ik hem meestal op iets wat gain staan en mijn Boss Os-2 overdrive/distortion pedaal zorgt voor de wat hardere distortion.

Alleen als ik het pedaal aan heb staan komt er naast de distortion ook een enorm lawaai (gezoem) uit de versterker.

Echter, nu blijkt het ook zo te zijn als hij op het clean kanaal staat. Daarnaast maakt het ook weinig verschil of de gitaar eerst nog door het pedaal heen loopt of direct in de versterker schiet.

Overigens wordt het geluid ook alleen maar erger naarmate de gain kanaal wordt opgevoerd. Hetzelfde geldt voor het volume. Het geluid hoor je direct al wanneer de versterker netzo hard staat dat je net genoeg volume hebt om jezelf te horen spelen.

Aan het pedaal ligt het in ieder geval niet. Maar wat kan ik er aan doen?

En in hoeverre mag een versterker een zoem geluid maken? Alsvast voor het geval ik zelf een nieuwe versterker wil kopen (Marshall DSL hoogstwaarschijnlijk).

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet Frank.