PDA

View Full Version : Klassieke vraag: Dateren Vox AC30



Wilco
8 januari 2006, 17:35
Dat mijn AC30 niet het meest gewilde collectors item is, wist ik al langer, maar ik vind hem toch fantastisch klinken (gisteren eindelijk weer eens op gespeeld).
Graag had ik jullie hulp bij het dateren. Dit is wat ik uit m'n hoofd aan info weet, willen jullie meer weten hoor ik het natuurlijk graag.
Grijs(groen?) controle paneel met "a Vox Product" daarop. 6 inputs, 3 kanalen. Geen reverb. Black diamond speaker doek. Mc Kenzie speakers met rode achterkant (??? Hier kan ik op internet weinig tot niets over vinden). Serienummer 25404.
Alle hulp wordt gewaardeerd.

Al
9 januari 2006, 23:12
Dat mijn AC30 niet het meest gewilde collectors item is, wist ik al langer, maar ik vind hem toch fantastisch klinken (gisteren eindelijk weer eens op gespeeld).
Graag had ik jullie hulp bij het dateren. Dit is wat ik uit m'n hoofd aan info weet, willen jullie meer weten hoor ik het natuurlijk graag.
Grijs(groen?) controle paneel met "a Vox Product" daarop. 6 inputs, 3 kanalen. Geen reverb. Black diamond speaker doek. Mc Kenzie speakers met rode achterkant (??? Hier kan ik op internet weinig tot niets over vinden). Serienummer 25404.
Alle hulp wordt gewaardeerd.

Hier kan je iets over AC30 datering vinden.
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61291&highlight=vox

Al

vulvasonic
9 januari 2006, 23:13
Probeer even de zoekfunctie. De vraag is al een keer voorbij gekomen en ik kan me herinneren dat daar hele bruikbare info bij zat. Ik zal zelf ook nog even meezoeken (volgens mij stond het topic trouwens bij het 'moderne versterkers' forum, maar dat terzijde....).

vulvasonic
9 januari 2006, 23:14
Al was me voor zie ik :-D

Dat is het topic wat ik bedoel. :)

Wilco
10 januari 2006, 00:13
Ik had uiteraard de zoekfunctie al gebruikt en die thread gevonden. Zeker bruikbare informatie, maar er zijn toch een aantal dingen die niet kloppen, waardoor ik het hiermee niet kan dateren.
Die McKenzie speakers zie ik nergens terug.
Ik heb overigens nog even onder de motorkap gekeken naar de lampen.
4x EL84 uiteraard, rest ECC83 en 1 ECC82. Solid state rectifier. In de versterker zelf zitten mooie tropical fish condensatoren, hoog mojo gehalte volgens sommigen, mij zegt het weinig, behalve dat de gehele versterker goed klinkt.
Wellicht dat dit de echte Vox kenner nog op het juiste spoor kan zetten.
Zouden die speakers nog een latere vervanging kunnen zijn?