PDA

View Full Version : Chet Atkins Nylon



Merc Wiersma
8 januari 2006, 16:28
----

Merc Wiersma
8 januari 2006, 16:28
Beste medegitaristen.

Nylonsnarig uitversterken is een verhaal opzich. Gibson heeft met zijn Chet Atkins CEC een solid body met akoestische kamers en een Piezo element een gitaar op de markt gebracht die qua power best mee kan doen in een band. Ik vind dat in de clip:

http://www.alderliefste.nl/frames/Laatme%20video/Laatme.htm

de gibson niet slecht klinkt. Eigenlijk is het niet een echte akoestische gitaar. De gibson kost meer dan E2200,-. Ik denk er aan om de goedkopere Epiphone versie hiervan aan te schaffen. Of moet ik toch een echte Nylonstring met element zoals de duurdere Takamine's En.. of Yamaha APX 9n aan schaffen.

Merc Wiersma
8 januari 2006, 16:29
Beste medegitaristen.

Nylonsnarig uitversterken is een verhaal opzich. Gibson heeft met zijn Chet Atkins CEC een solid body met akoestische kamers en een Piezo element een gitaar op de markt gebracht die qua power best mee kan doen in een band. Ik vind dat in de clip:

http://www.alderliefste.nl/frames/Laatme%20video/Laatme.htm

de gibson niet slecht klinkt. Eigenlijk is het niet een echte akoestische gitaar. De gibson kost meer dan E2200,-. Ik denk er aan om de goedkopere Epiphone versie hiervan aan te schaffen. Of moet ik toch een echte Nylonstring met element zoals de duurdere Takamine's En.. of Yamaha APX 9n aan schaffen.

gertdm
8 januari 2006, 21:49
Hoi Marc

Ik denk gewoon wat typen en merken uitproberen!
En tweedehands is er natuurlijk ook wel wat te halen....

Die Gibsons ken ik en zijn behoorlijk aan de prijs. Vooral ook als je versterkt gaat spelen is de piezo van belang en is denk ik de combi van de gitaar en hoe die voor jou voelt en d versterking belangrijker dan het merk.

hoi

Gert

Luca P
8 januari 2006, 22:40
Ik heb de Gibson.
Een klassiek oer-gitarist zal er hoogstwaarschijnlijk nog niet overheen willen pissen!
:D
Maar hij doet wat hij moet doen En goed.
Hij is net zo zwaar als mijn Les Paul dus de overschakeling is niet zo groot live.
Die van Epiphone ken ik niet.
Ik wilde hem bijna verkopen voor een steelstring van Taylor, Martin met element.
Maar ik kreeg er niet voor wat ik wilde. En nu ben ik bijna blij dat ik hem nog heb.

chris c
9 januari 2006, 09:59
Godin maakt ook zo'n gitaren (Multiac). Veel minder duur dan Gibson, en goede kwaliteit. Goede piezo en voorversterker met regelaars.

JanB
10 januari 2006, 20:04
Ik heb de Gibson.
Een klassiek oer-gitarist zal er hoogstwaarschijnlijk nog niet overheen willen pissen!
:D


Er is trouwens ook een Gibson Chet Atkins met klassieke hals. Ik heb de wat smallere hals. Gekocht in de Sacksioni hausse van eind jaren tachtig. (Toentertijd trouwens voor ik meen 2200 gulden) Speel er nog nauwelijks op, maar als ik eens versterkt wil meedoen in b.v. een band, ben ik blij dat ik hem heb.

De Godin Multiac is ook erg leuk. (www.godinguitars.com) Speelt makkelijk, de versies met gitaarsynth uitgang zijn erg leuk.

Jan