PDA

View Full Version : mesa boogie formula pro



Thom TK
8 januari 2006, 16:08
test

Thom TK
8 januari 2006, 16:09
Goed?
Ik zit al te azen op een Engl E530, maar anders neem ik gewoon 2 preamps, een voor de high gain en een voor de rest...
Is deze preamp goed geschikt voor high gain, of kan ik daar beter de E530 voor nemen?

Edit: of is de quad qua high gain geschikter dan de formula?

Thom TK
8 januari 2006, 16:09
dub hel

Ibanez RuleZ
8 januari 2006, 16:51
ik kan niet voor de formula spreken, alleen voor de Quad en volgens mij ligt het er gewoon aan wat voor soort gain je wilt; gain genoeg in de quad om de zwaarste metal te spelen, maar de voicing gaat je sowieso parten spelen in dat geval. de preamp bestaat uit die van een mark IIc+ (vergelijk wat John Petrucci veel heeft gebruikt, oa op 6 degrees of inner turbulence en daar zaten best wel wat high gain geluiden bij vond ik) en de mark III (vraag eens aan Gerrekat ~ metalhead pur sang :-p ~ wat die dr van vind). luister gewoon eerst voordat je beslist.

met andere woorden: de quad is zeker geschikt voor high gain geluiden en meer, fantastische preamp gewoon. gaat alleen mn rack nog uit als ie kapot is.

en: wat voor soort high gain wil je? de formula en de quad zijn gewoon verschillende preamps, dus specificeer wat meer voordat je antwoorden krijgt waar je wat aan hebt.

Harrald

Thom TK
8 januari 2006, 17:00
Oke thanx Harrald

Ik zoek in principe gewoon een preamp die "genoeg gain levert voor metal", dus ik zal vooral moeten gaan testen nu ik weet dat de quad genoeg gain heeft.
Maar áls ik het geluid wat ik zoek een beetje moet omschrijven: ik heb een hekel aan "mid op 0", dus warmte en volheid mag hij zeker hebben.
Daarentegen moet hij wel strak klinken en niet te "los"...dus wel een strakke vervorming.

Richtlijnen zijn bands zoals Amorphis, Symphony X, Opeth...3 verschillende geluiden maargoed, die geluiden vind ik mooi.

Ik kan verder geen nauwkeurigere beschrijving geven, dus het zal dan vooral op testen aankomen.
Mijn hoofdvraag is dan ook welke van de preamps het beste geschikt is voor "metal", de Formula, Quad (of de E530 maar die ga ik testen).

AART
8 januari 2006, 17:36
vraag nocki, die heeft er een gehad.

lennartengel
8 januari 2006, 20:21
Ik heb zelf een formula pre. Clean sound vind ik echt heel goed, maar dat is geloof ik niet wat je zoekt :D
De gain kanalen zijn echt boogie mark series. Ik gebruik zelf lead2 als rhythm en lead3 met eq in als solo. Speel voornamelijk hard rock en prog rock. Gain genoeg naar mijn smaak. Maar geheel in boogie traditie kan het laag wat losjes zijn. Dream theater red de formula nog wel, maar voor het echte zwaar metaal werk denk ik dat je beter iets anders kan kopen. Ik heb wel een demootje van the trooper van iron maiden die ik je kan mailen zodat je een idee kan krijgen...

Ibanez RuleZ
8 januari 2006, 23:37
symphony x = lead 2 op de quad... nails it downright.

dus een quad zullen zeker wel voldoen aan je eisen

Harrald

Thom TK
9 januari 2006, 13:52
Oke, Lennartengel, bedankt voor de soundclips!
De Formula is niet echt wat ik zoek, ook qua sound (wat ik heb gehoord dan, gave opname though :) )

Ik ga dus maar ff kijken naar een Quad :)

Ibanez RuleZ
9 januari 2006, 14:49
Thom,

mocht jij nog een quad willen proberen, ik zie dat je in enschede woont, dan kan je wel ff langskomen. moet je wel vlot zijn, want ik ben over 3 weken verhuisd.

harrald