PDA

View Full Version : Welke gitaar?



1234
8 januari 2006, 15:38
na dit topic te hebben doorgelezen heb ik een soort selectie gemaakt. 3 mooie gitaren, wat zijn de voor -en nadelen? Ik zoek een gitaar waar veel verschillende soorten muziek op kunnen worden gespeeld (en ja dan moet het ook lekker klinken)
de kandidaten:

Line 6 Variax 300
Godin Exit 22
Indie Flagman


in prijs zit er niet heel veel verschil, wat raden jullie me aan

harrie-beton
8 januari 2006, 16:22
je mot er op spelen en JIJ moet kiezen.

wytz
8 januari 2006, 16:57
de godin....
en de line 6 vind ik zelf HELEMAAL niks......

1234
8 januari 2006, 17:00
ok maar las er hier wordt gezegd die gitaar is niet geschikt voor wat jy ermee wilt, zal ik m ook niet hoeven testen.

dank u

Dirk W
8 januari 2006, 17:15
Ik ben een grote variax fan. Er zitten wel een paar nadelen aan.
je krijgt allerlij klassieke modellen. De variax leent zich dus niet erg goed aan metal oid. Ook klinkt palm muting met zware distortion niet erg lekker (vanwege piezos).
Maar ga voor de variax. Dan leer je ook meteen een heleboel gitaren kennen!

Bart_
8 januari 2006, 17:30
Als ik jou was zou ik die Indie toch ook zeker proberen te testen. Dat ga ik namelijk ook doen, tot nu toe heb ik alleen nog maar ontzettend lovende dingen over dat merk gehoord (en niet alleen van mensen die er één hebben). Helaas heeft alleen Max Guitar in Den Haag ze op dit moment.

Bart_
8 januari 2006, 17:30
Als ik jou was zou ik die Indie toch ook zeker proberen te testen. Dat ga ik namelijk ook doen, tot nu toe heb ik alleen nog maar ontzettend lovende dingen over dat merk gehoord (en niet alleen van mensen die er één hebben). Helaas heeft alleen Max Guitar in Den Haag ze op dit moment.

1234
8 januari 2006, 17:34
heb ik rekening mee gehouden, Max Guitar is 20 minuutjes van mn huis

maar hier schiet ik niet veel mee op, iedereen zegt wat anders.
ik zal ze binnenkort wel even testen, ik moet toch nog even sparen.
ik houd jullie wel op de hoogte

Veekeren
8 januari 2006, 18:37
Ik heb bij Feedback ook wel op zo'n Rickenbacker kopie van Indie gespeeld. Was wel oke voor zn prijs ja.

GGKing
8 januari 2006, 18:59
Hoi 1234,

interessante vraag, je hebt ook al diverse antwoorden gekregen, en ik ga het nog moeilijker voor je maken. Ik ben namelijk erg enthousiast over de Godin Exit 22. Ik heb die vorige week aangeschaft en ben onder de indruk van zijn prestaties. De Variax lijkt me in deze prijsklasse geen goed idee. Het concept is leuk maar te complex om goede kwaliteit te bieden in een lage prijsklasse, verder denk ik dat de Variax erg trendgevoelig zal blijken en over 10 of 20 jaar totaal uit de mode zal zijn.
De Godin en de Indie blijven wat mij betreft dus over. Het voordeel van de Godin is dat er zowel single coils als een humbucker op zitten, wat voor een veel bredere klankkeuze leidt dan de Indie die slechts twee humbuckers heeft. Bij de Godin (22 frets) zit 1 van de single coils op de 24e fret positie en dat klinkt zooooooooooooooo moooooooooi!!!!!!!!!!!
Als je liever een gitaar hebt die er cool uitziet ben je denk ik beter af met de Indie. Les Paul en PRS look-a-likes met glimmende lak worden nu eenmaal vaak mooier gevonden dan de wat saaie Godin-look, maar kies je voor kwaliteit dan moet je bij Godin zijn.
Ik hoop dat je wat aan dit advies hebt en ben benieuwd naar je keuze!
Succes!

Veekeren
8 januari 2006, 22:18
Als je liever een gitaar hebt die er cool uitziet ben je denk ik beter af met de Indie. Les Paul en PRS look-a-likes met glimmende lak worden nu eenmaal vaak mooier gevonden dan de wat saaie Godin-look, maar kies je voor kwaliteit dan moet je bij Godin zijn.


Daar komt het volgens mij inderdaad ook wel op neer. Als je veel verschillende soorten muziek wilt spelen is de Godin het beste, al is die Indie veel, VEEL mooier :D