PDA

View Full Version : Wie vindt dit onzin?



Veekeren
7 januari 2006, 23:46
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaren_elektrisch/c748.html

Lijkt mij een beetje overdreven...

SBloke
7 januari 2006, 23:57
Gaat het over die tone-pick???

ach, ik heb ergere dingen gezien.. (Plectra met ijzeren puntjes enzo)

Helter Skelter
7 januari 2006, 23:57
deze bedoel je?

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/17217363.html?return=eJwly1EKgzAQBNC7CPppGhWUiBR7E UntUkNiErIrWkvv3qg%2FO48ZVgouvkrcWhS8KUXyDG5FaCciL xjTzoPNZxk0eSMlYW4Nm5ddgR7ADsoihWUGS2AZWinD2QxvRTL EHQxoCgrHiY111eQTzea%2BmY5nL%2Bz0mpZ9Wj7IxeQRJp6%2 BLpqDxcHqJEXuyh%2Fcrg%2FzudKhiigy3%2FGk%2Ff0B5LxBy Q%3D%3D&df=1

up-guitarman
8 januari 2006, 00:02
WTF, 12,5€ voor een plectrum ... :-? :roll: :o

Bram+
8 januari 2006, 00:08
Valt nog wel mee toch voor een 'sjieke' plectrum? Deze is dan nog niet echt van een 'exotisch' materiaal of zoiets. Deze zijn wel heel dik geloof ik, niet het type plectrums die je argeloos in je broekzak laat zitten.

grayfink
8 januari 2006, 00:16
In de "Gitarist" van deze maand wordt de tonepick besproken. Volgens mij was het een vrij positief stukje. Alleen de prijs vonden ze nogal hoog geloof ik. (Ik heb het artikel even niet bij de hand).

vulvasonic
8 januari 2006, 00:58
Ze hebben al van alles geprobeerd, maar de gitarist koopt z'n eerste plectrum, wisselt een paar keer en blijft hangen bij het plectrum dat 'm het beste bevalt. Het is altijd lekker om 5 of 10 nieuwe plectra te kopen voor een paar centen.

Maar dan komt er iets nieuws; een plectrum (dat er niet zo uitziet) met een metalen punt waarmee je ongelofelijk nauwkeurig en supersnel kunt spelen!
NIEMAND zit daar op te wachten, want het voelt alsof je een heel ander instrument moet leren spelen.
Dan komen ze met plectra van natuursteen. Het klinkt anders, absoluut, maar ze kosten je handenvol geld en ze zijn veel dikker dan normaal. En als je ze laat vallen krijg je een hartaanval.

En dit zie ik ook weer mislukken, hoewel het al meer op een gewoon plectrum lijkt (maar voor dat geld!!!!!!!!). :o

Scali
8 januari 2006, 01:22
Ik was een van de testers van dit plectrum (en heb dus geen 12,50e hoeven betalen :)), en mijn review is ook te lezen op http://www.tonepicks.com

Ik was ook sceptisch, maar het plectrum werkt wel degelijk erg goed. Veel tone en volume, en snel en precies spelen is zeer makkelijk door de manier waarop de punt geslepen is, en het materiaal.

Je hoeft ook niet te leren spelen met dit plectrum, alleen even een beetje het gevoel erin krijgen... ongeveer net zoals het spelen met plectrums van verschillende dikte. Binnen een paar minuten ben je eraan gewend, en gaat het spelen vanzelf.

bert k
8 januari 2006, 01:34
Mwah, het enige wat ik zie is een dik plectrum met een geslepen punt. Ik slijp mijn plectra al jaren. Voor niets trouwens...

Veekeren
8 januari 2006, 10:52
Sorry nog voor mn foute link, bedankt mr Skelter :)

Kijk 12,50 euro, tis op te brengen. Maar dat is wel 2500% van wat een normale plectrum kost... Daar bij optellende dat de dikte en grootte redelijk persoonlijk is, lijkt mij de kans dat het gewoon niet bevalt redelijk aanwezig. En dan is 12,50 toch wel een enorm bedrag om het "even te proberen"...

Jeroenvanhulsteijn
8 januari 2006, 10:54
Het lijkt me eigenlijk wel wat. Ik speel voornamelijk met Jazz plectrums. Dus que dikte zal het wennen wel meevallen.
Alleen die prijs :-? Nuja...setje elementen is duurder. Maar die slijten minder snel. Mss toch maar eens 1ntje proberen. Kijken hoe lang die het volhoudt. Probleem is alleen dat ik die krengen altijd kwijtraak.

AlterEgo
8 januari 2006, 13:13
Ik heb zo'n ding, ooit gekregen bij mijn gitaar. Speelt goed, lekker dik :)

vester86
8 januari 2006, 13:25
http://www.gitaar.net/forum/read.php?f=4&i=46340&t=46115

en lees de testverslagen op de http://www.tonepicks.com/ website maar eens....

http://www.tonepicks.com/reviews.html

Hendrix
8 januari 2006, 13:25
Ik heb zelf weinig vertrouwen in attributen die je 'super-snel' laten spelen of je als een bekende gitarist laten klinken, terwijl dit in werkelijkheid niet het geval is.
Opzich is het wel prachtig dat iemand een plectrum ontwerpt en deze voor 12,50 wil verkopen. :P

Hendrix
8 januari 2006, 13:27
Ik heb zelf weinig vertrouwen in attributen die je 'super-snel' laten spelen of je als een bekende gitarist laten klinken, terwijl dit in werkelijkheid niet het geval is.
Opzich is het wel prachtig dat iemand een plectrum ontwerpt en deze voor 12,50 wil verkopen. :P

BLOK182
8 januari 2006, 13:27
Ik heb ooit eens van mijn gitaarleraar plectrums gekocht, tientje het stuk. Volgens mij niet van dit merk, maar het waren plectrums met een soort voorgevormde tip, en onverslijtbaar. En geloof me, na 2 jaar raggen, was de gebruikte plectrum nog praktisch net zo scherp als de amper gebruikte plectrum. Die gast die ze maakte had een bedrijf in composieten en plastic, ook voor kogelvrije vesten enzo. Voordeel is dat de punt altijd hetzelfde is, speelt makkelijker dan slijtende plectrums. Ik vond ze de 10 euro waard!

vester86
8 januari 2006, 13:28
en hoeveel geld geven wij uit aan onze apparatuur?? hoeveel geven wij uit aan een nieuw cabinet om ons geluid beter te laten klinken?? hoeveel geven wij uit aan een nieuwe versterker omdat de oude het net niet is?? wie vervangt er zijn snaren om de week omdat ze anders niet lekker meer klinken?? is dan die 12,50 voor een plectrum nog veel? als je daarmee OOK je geluid verbetert, je sneller speelt??

Kevin-D
8 januari 2006, 18:25
Nou... plectra maakt heel veel uit... ik had eerst standaard een 1mm of 2mm 'standaard' plectrum. Nu een dunlop 2 mm stubby (kleintje) en dat gaat VEEL en dan bedoel ik ook: VEEL sneller en makkelijker voor mij dan die andere... vooral met stukjes die snel moeten gaan :D

vinni
8 januari 2006, 23:53
Heb ongeveer 300 plectrums liggen.....van alles wat....
Zo nu en dan koop ik er weer wat.

Gebruik nu weer die gifgroene nylon 0.94 van Dunlop.
Maar dat kan volgende week weer anders zijn.

Maar Eur 12,50 voor een plectrum heb ik nog nooit betaald.
Maar is toch een leuk experiment?
Als ik een uur in de bar zit is er meer dan Eur 12,50 doorheen....
T'is allemaal zo relatief....
Misschien wil je wel nooit meer wat anders.

Vinni

Veekeren
9 januari 2006, 09:02
Heb wel een aantal goede '"voors" gehoord nu. Inderdaad kan je duizenden euro's uitgeven aan andere spullen, en misschien is het de beste 12,50 euro die je ooit hebt uitgegeven.

Maar laat ik een andere stok in het hoenderhok gooien :D Wat als er iemand een setje snaren van 35 euro op de markt zou brengen. "Verbetert je geluid enorm en gaat minimaal 4 keer zo lang mee als de setjes die je gewend bent!".

Hetzelfde of juist niet?

JvD.
9 januari 2006, 09:14
Ik was een van de testers van dit plectrum (en heb dus geen 12,50e hoeven betalen :)), en mijn review is ook te lezen op http://www.tonepicks.com

Ik was ook sceptisch, maar het plectrum werkt wel degelijk erg goed. Veel tone en volume, en snel en precies spelen is zeer makkelijk door de manier waarop de punt geslepen is, en het materiaal.

Je hoeft ook niet te leren spelen met dit plectrum, alleen even een beetje het gevoel erin krijgen... ongeveer net zoals het spelen met plectrums van verschillende dikte. Binnen een paar minuten ben je eraan gewend, en gaat het spelen vanzelf.

gebruik jij ze nu zelf?

JvD.
9 januari 2006, 09:15
Ik was een van de testers van dit plectrum (en heb dus geen 12,50e hoeven betalen :)), en mijn review is ook te lezen op http://www.tonepicks.com

Ik was ook sceptisch, maar het plectrum werkt wel degelijk erg goed. Veel tone en volume, en snel en precies spelen is zeer makkelijk door de manier waarop de punt geslepen is, en het materiaal.

Je hoeft ook niet te leren spelen met dit plectrum, alleen even een beetje het gevoel erin krijgen... ongeveer net zoals het spelen met plectrums van verschillende dikte. Binnen een paar minuten ben je eraan gewend, en gaat het spelen vanzelf.

gebruik jij ze nu zelf?

Scali
9 januari 2006, 10:11
Ik gebruik m'n testplectrum nog regelmatig ja. Maar ik gebruik ook 'gewone' plectrums (zoals ik in m'n review al zei, hij is erg dik en stug, en daarom voor akkoorden/arpeggios minder geschikt).
Ik denk dat ik wel een nieuwe zou kopen als deze kwijtraakt of versleten is (maar er is nog geen spoor van slijtage, dus ik denk dat dat heel lang kan duren).
Maar net als jullie had ik misschien ook nooit de stap gewaagd als ik 12,50e zou moeten betalen voor iets dat ik niet ken.

Over die snaren trouwens... Elixer snaren komen redelijk in de buurt... 25e per setje? Wordt ook mee geadverteerd dat ze veel langer meegaan, en veel langer 'nieuw' klinken.
Ik heb me er nooit aan gewaagd... Ik denk namelijk dat ze niet sterker zijn dan normale snaren, en dat je dus gewoon met metaalmoeheid te maken hebt. Dus zullen ze met mijn speelstijl (veel bends, vibrato, whammy etc) waarschijnlijk na ongeveer 6-8 weken de geest geven, net als de gewone snaren die ik gebruik. Verder zullen ze waarschijnlijk net zo hard op de frets inslijten, waardoor ze heel onregelmatig gaan trillen, en de tone aangetast wordt. Dan zijn ze dus alsnog aan vervanging toe, ook al zullen ze dan misschien nog niet geroest zijn. Ik denk dus dat het in mijn geval niet interessant is.
Maxima heb ik wel een keer geprobeerd, want die waren niet zo extreem veel duurder dan normale snaren, en vanwege het gouden laagje was er ook reden om aan te nemen dat ze daadwerkelijk anders zouden klinken. Dat deden ze ook. Maar ze waren ook nog slapper dan normale snaren, dus braken ze nog sneller. Vandaar dat ik er niet mee ben doorgegaan. De tone was wel helemaal mijn ding. Heel strak, donker en warm. Misschien leuk voor in de studio.

Veekeren
9 januari 2006, 10:33
Ik koop zelf altijd DR, stukje duurder dan gemiddeld maar ik vind ze meer dan bovengemiddeld klinken.

Ging me ook meer om het principe dan om specifieke set snaren eigenlijk. Als je bereid bent om 12,5 euro uit te geven aan een "zogenaamd" superieur plectrum, zou je dan ook bereid zijn om bijvoorbeeld 35 euro te spenderen aan "superieure" snaren? Want je noemt nou bijvoorbeeld bij voorbaat nadelen van Elixir (die nog wel iets minder kost dan 35 euro :) ) terwijl je ook zo'n houding tegenover een plectrum zou kunnen hebben.. Wellicht bevallen die Elixirs enorm!

bert k
9 januari 2006, 11:39
Maar laat ik een andere stok in het hoenderhok gooien :D Wat als er iemand een setje snaren van 35 euro op de markt zou brengen. "Verbetert je geluid enorm en gaat minimaal 4 keer zo lang mee als de setjes die je gewend bent!".

Hetzelfde of juist niet?
Kan je makkelijk bepalen. Gaat 4 keer zo lang mee, dus vergelijkbaar met setjes van 8 a 9 euro (Want daar heb je er dan 4 van nodig) .
En het geluid moet je proberen, dat is toch ook een smaakkwestie. Als allebei de punten waargemaakt worden, zou ik het wel kopen.

Scali
9 januari 2006, 12:38
Ging me ook meer om het principe dan om specifieke set snaren eigenlijk. Als je bereid bent om 12,5 euro uit te geven aan een "zogenaamd" superieur plectrum, zou je dan ook bereid zijn om bijvoorbeeld 35 euro te spenderen aan "superieure" snaren?

Ja, dat zat een beetje in m'n verhaal verwerkt, maar misschien niet heel duidelijk... In principe wil ik het wel een keer proberen, als ik daar reden toe zie. Bij Elixer dus niet. Bij Maxima dan weer wel.
Maar tegenwoordig koop ik vaak juist de goedkoopste snaren... Als ze maar goed gewonden zijn, vind ik het al lang best. Het is toch allemaal van hetzelfde staal gemaakt, en dat nikkellaagje komt ook wel goed.
Dan kan ik ze vaker vervangen, en heb ik over het geheel dus betere kwaliteit snaren, omdat ik niet met ingesleten snaren hoef te spelen, of het risico hoef te lopen dat oude snaren tijdens een optreden breken ofzo.

guhlenn
9 januari 2006, 13:05
je zult het toch eerst moeten proberen alvorens je iets zegt over het waarheidsgehalte van de claim. aLS ik een setje onverwoestbare snaren voor 35 e zou krijgen zou ik ze kopen (elixer is dat niet... )

Ik was misschien nog sceptischer dan jij maar het werkt. what can i say....

Jeroenvanhulsteijn
9 januari 2006, 20:15
Net het geld overgemaakt voor zo'n Tonepick. Ben benieuwd.

Dirk W
9 januari 2006, 21:16
Ik denk dat ik ook zon plectrum ga proberen.
Serieus, 12,5 euro is geen geld. Als je bedenkt hoeveel je uitgeeft aan je gitaar om hem een klein beetje comfortabeler te laten spelen.
En ik kan me heel goed voorstellen dat het soort plectrum dat je gebruik een gigantisch verschil op de toon maakt. Je kan bijvoorbeeld met je vingers spelen dan klinkt het een stuk zachter/warmer/donkerder. Met een plectrum minder. Probeer eens een metalen plectrum, dan heb je echt een gillende gitaar, heeft wel wat.
Het maakt dus echt wel heel veel uit. En 12,50 vind ik dan niet veel. Tenminste als hij een tijdje meegaat. En dat zeggen de meesten hier wel. Ik hoop alleen dat ik hem niet kwijtraak ofzo :-?
Dirk

Veekeren
9 januari 2006, 21:57
In ieder geval even de bevindingen hier aan ons vertellen he :)

JoostBaksteen
9 januari 2006, 22:03
Ben ook wel benieuwd :)

Dirk W
13 januari 2006, 20:26
Ok ik heb hem nu een tijdje binnen. Hij is heel dik. Echt dikker dan een gewoon dik plectrum. Ik heb hier geen problemen mee. Ik houd er juist van als een plectrum niet meegeeft.
Hij ligt lekker in de hand, iets kleiner dan een gewone plectrum en hij heeft van die grip ribbeltjes.
Hij speelt voor mij dus lekkerder. Maar ik kan me voorstellen dat veel hem niet geschikt zullen vinden voor slaggitaar.
Over de toon. Hij klinkt misschien een beetje anders. Het is natuurlijk lastig vast te stellen omdat het net zo goed mn gedachten zou kunnen zijn. En dan nog is toon heel subjectief dus ik zou nooit kunnen zeggen of de toon toenam.
Het viel me wel op dat de punt een beetje schuin afloopt. Misschien krijg je hierdoor het circle picking effect. Dus dat ik nu weer gewoon aan mag slaan.
Ik kon het verschil met circle picking en gewoon ook nooit horen dus misschien heb ik gewoon niet zulk fijn gehoor.
Dirk

*Loesje*
13 januari 2006, 20:53
hahahahah nou kvind het wel onzin ja! voor een plectrum 12.50 hilarisch gewoon

Jeroenvanhulsteijn
13 januari 2006, 22:07
Gisteren binnengekregen.

Ding is bijna net zo groot als mn Jazz III. Alleen hij lijkt groter. De vorm van de Jazz III is wat pompeuzer.

Ik krijg er nagenoeg dezelfde klank mee. Alleen heeft de tonepick wat meer attack. Zal door de wat scherpere punt komen.

Voor funky slag vind ik het ook wel een lekker ding. En voor solowerk is het echt heel erg prettig. Meestal moet een plectrum van die dikte echt een tijdje ingespeeld worden. Of je moet zelf de punt bijslijpen.

Die ribbeltjes vind ik persoonlijk erg prettig. Bij mij flikkeren die klootzakken altijd uit mn bevallige pootjes. Maar deze blijft lekker liggen. Alleen ben ik er nog niet uit of ik de holle kant aan de duimkant of aan de wijsvingerkant wil. Nuja, als ik solowerk speel heb ik de holle kant aan duimzijde. Maar voor akkoordenwerk draai ik hem eigenlijk steeds om. Heel curieus.

Al met al vind ik het een prettig ding. Meestal gebruik ik 2 verschillende plectrums. Die Jazz III heeft voor sommige dingen gewoon niet genoeg attack. Maar je aanslag klinkt wel lekker dik.

Enfin...ik heb geloof ik weer een hoop onzintermen opgeworpen. Dus ik hou het weer voor gezien.

Veekeren
14 januari 2006, 14:39
Maar vinden jullie het ook daadwerkelijk 12,50 waard? En denk je er mee te blijven spelen Jeroen?

Jeroenvanhulsteijn
14 januari 2006, 16:15
Ik blijf de tonepick voorlopig wel gebruiken. Zo op het moment zou ik geen reden kunnen bedenken waarom ik terug zou grijpen op mijn andere plectrums, aangezien deze hetzelfde kan en meer. Bovendien valtie niet steeds uit mn handen.

En of het 12,50 waard is??? Dat weet ik nog niet. Als ik er een half jaar mee kan doen, dan vind ik het het geld wel waard. Momenteel slijt ik weinig plectrums omdat ik niet zoveel speel. Maar anders koop ik toch ook wel elke maand een nieuw setje plectrums.

Al met al is het wat mij betreft geen wondermiddel. En eerlijk gezegd vind ik het ding ook wel duur. Persoolijk lijkt het mij gewoon een product dat je kunt spuitgieten. Maar het ding is wel vernieuwend. En als het product aanslaat zal het waarschijnlijk wel een keer goedkoper worden.

Reel Big Fish
14 januari 2006, 16:52
Niets voor mij, ik hou absoluut niet van dikke plectrums. Is bovendien nog slecht voor je snaren ook ;)

Ik hou het wel bij 0.60mm en €0.50 :D

hoofd
14 januari 2006, 17:07
Niets voor mij, ik hou absoluut niet van dikke plectrums. Is bovendien nog slecht voor je snaren ook ;)


o_O

Die mag je me uitleggen...ik gebruik al jaren plastic dunlop 2 mm, met een vrij stevige aanslag, maar die snaren knappen echt niet.

Overigens, laatst pakte ik een andere plectrum die ik nog had liggen, een 1 mm nylon, en die vond ik eigenlijk veel beter klinken dan mijn andere plectrum, vooral ook met palm-mutes. Hij is alleen zo dun...

Reel Big Fish
14 januari 2006, 17:14
1 mm dun?! Wow :dontgeti:

Bij mij knapten mijn snaren redelijk snel bij 0.88mm. Sinds ik 0.60mm speel, is dat veel en veel minder. Ik speel er ook veel sneller mee en zelfs zuiverder, op de een of andere manier...

Ik vind €12,50 dus onzin maar dat zal wel verschillen per persoon. Ik hou gewoon niet van dik ;)

Veekeren
15 januari 2006, 00:41
Ik speel met 1.14 plectrums, en zowel bij 0.10 als bij 0.11 wat ik tegenwoordig gebruik knapt er nooit iets...