PDA

View Full Version : AMZ Mosfet booster



Gaby
7 januari 2006, 23:06
Iemand ervaring met deze clean booster, kwa bouw en werking?
Gaat zeer waarschijnlijk mijn eerste zelfbouwpedaaltje worden :-D , lijkt mij namelijk zeer handig om effe je solootje te boosten.

PS zeer handig die FAQ: Handige links en goeie tips

Wilco
8 januari 2006, 14:33
Mosfet boost heb ik nog niet gebouwd. Ik heb wel goede ervaringen met de Mini Booster van AMZ. Is eenvoudig te bouwen als eerste project en klinkt fantastisch. Ik verwacht van de Mosfet Boost niet anders, aan het schema en de layout te zien (bv op generalguitargadgets.com) is het een even eenvoudig project.
Succes!

Gaby
8 januari 2006, 19:02
Ik heb een electro achtergrond (is al wel effe geleden) dus moet lukken.
Het schema had ik al van generalguitargadgets.com gehaald, staat veel leuks op!!! :D Misschien ga ik er meer maken als dit bevalt.

Weet iemand het verschil tussen een DPDT en een 3PDT switch?
Jah, ik ben een beetje lui, heb nog niet gezocht :wink:

Negative K3 fan
8 januari 2006, 19:08
dpdt=double pole double throw
3pdt=triple pole double throw, voor als je ook nog een led wil schakelen oid.

Gaby
8 januari 2006, 19:16
OK. Tanx

Wilco
8 januari 2006, 22:55
Ik heb absoluut geen electro-achtergrond en toch is het me gelukt om zo'n 10 pedaaltjes en 1 buizenversterker te bouwen. Ben ook met een boostertje begonnen.
Bouw er eentje en je bent verslaafd. Veel plezier!

Gaby
9 januari 2006, 10:23
Electro achtergrond is inderdaad niet altijd noodzakelijk, een beetje logisch kunnen nadenken is wel handig. Als je een printplaatje koopt waarop je alleen nog maar de componenten moet solderen scheelt ook al een stuk kwa moeilijkheid, maar blijft leuk!!

@ Wilco. Wat heb je allemaal al gebouwd??

Enterprice
9 januari 2006, 18:08
Wel oppassen met die Mosfets, die dingen zijn nogal gevoelig voor statische elektriciteit.
Beste kun je een voetje gebruiken, dan kun je ook nog snel van tor wisselen indien nodig.

Lucluc
10 januari 2006, 11:10
Hoe moet je daar dan mee omgaan? Mr. Vex heeft het op z'n site over een speciale procedure om zo'n ding te plaatsen.

Is het verstandig alle transistors op voetjes te plaatsen? Ik heb nu de twee 2N3904 voor een tubesreamer gewoon direct op de print gesoldeerd.

Enterprice
10 januari 2006, 12:36
Probeer de pootjes niet aan te raken en Cmos componenten liefst in een voetje plaatsen ipv solderen.
2N3904 is gewoon een Silicium tor en heeft daar dus geen last van.

Wilco
10 januari 2006, 20:22
@ Gaby: ben begonnen met een Sparkle Boost en een distortion+ op "gaatjesbord", daarna op PCB onder andere AMZ mini booster, blue magic, orange squeezer. Nu weet ik inmiddels m'n eigen printplaatjes te etsen en heb daarmee al een Nurse Quacky en een Red Llama gemaakt.
Verder heb ik een buizenversterker kit in elkaar gezet: Gilmore Jr. (via www.guytronix.com besteld).
Hoezo verslavend? Ik zit alweer te wachten op m'n 18 watt kit en ben componenten aan het verzamelen voor een EHX Bassballs voor m'n broer zijn verjaardag, gisteren bordje geetst.
Al doende pik je toch wat op over electronica. Ik ben nog geenszins een kenner, maar toen ik begon kon ik amper een LED van een weerstandje onderscheiden (bij wijze van spreke dan).
Als jij al een electroachtergrond hebt, kan dit allemaal geen probleem zijn. Wees gewaarschuwd, dit kan soms een kostbare verslaving zijn :-D

Gaby
10 januari 2006, 22:59
De onderdelen voor de MOSFET booster zijn besteld. :-D
Ik ga het eerst op een gaatjesbord proberen, moet wel kunnen denk ik met de booster. Misschien voor latere projecten op zelf geetste pcb's.
Maar het begint nu al ontzettend te jeuken, kan niet wachten de de spullen er zijn.
@Wilco: leuk versterkertje :D Ik voel een verslaving opkomen
Wordt vervolgd.