PDA

View Full Version : De nieuwe Krezip!



Komkommerschijfje
17 oktober 2002, 23:32
Iemand die nieuwe cd van Krezip al gehoord.. ik wel, en 'k vinnem wel dope! hij rockt echt stukke meer als die eerste cd van hun :smile:

@iro
18 oktober 2002, 00:35
niet op letten, tis maar een komkommer

:grin: <----- kijk goed hé

guitarboy
18 oktober 2002, 09:28
He een belg, hebben die wel bekendere rockbands daarzo, hoor je nooit wat over :smile:
En maar commentaar over nederlandse rockbands he.

@iro
18 oktober 2002, 11:39
k's choice, deus, soulwax, .CALIBRE !, moet ik verder gaan ?

En zijn wel allen stukken beter dan krezip.

sinds wanneer hebben ze hier iets tegen Belgen ?? Tja zal komen door al die newby kiddo's.

kurt=dead
18 oktober 2002, 11:41
krezip hahahahahhahah

guitarboy
18 oktober 2002, 11:47
Ik heb helemaal nisk tegen belgen.
Jij komt gelijk aankakken met een negatief oordeel. Ik ben nie tkapot van Krezip, maar ze doen hun best en hebben toch succes en succes heb je nie tzomaar lijkt me zo.
Want als je cd goed verkocht wordt ben je niet slecht d8 ik zo. :razz:

guitarboy
18 oktober 2002, 11:48
En trouwens wat is beter volgens jou, muzikaal gezien of kwa nummers. ik wil jou muzikaal weleens zien dan. Jij bent nog onbekend dus. ( Ik ook hoor:))

@iro
18 oktober 2002, 11:50
hey ho ik kwam hier niks aan kakken, kijk naar m'n post daar staat fucking duidelijk
:grin: ,niet ?

guitarboy
18 oktober 2002, 11:54
Belgische humor?
Moet je maar effe leren, lijkt me cool

@iro
18 oktober 2002, 12:09
sorry zal niet lukken je iq moet hoger dan 20 zijn dan. :grin: <---- KIJK !

guitarboy
18 oktober 2002, 12:21
Dan ben je er 1 van de weinig daar

Ditmar
18 oktober 2002, 13:30
Over Belgische rockbands, ik ken .calibre en dat is toch wel het meest walgelijke wat de nu-metal scene ooit heeft meegemaakt. lekker elk optreden opnieuwe beginnen over de boodschap die ze hebben en die ze uit proberen te dragen. fuck wat is die zooi hypocriet. ze proberen niet commercieel te zijn enzo maar iedereen weet toch dat alle muziek commercieel is ??? ja toch nie dan

dan heb ik liever krezip

Harry
18 oktober 2002, 14:27
waarschijnlijk kennen jullie TC Matic niet, maar dat is toch een van de betere europese bands aller tijden..... (okee, ze hadden wel een Nederlandse bassist)

lupoloco
18 oktober 2002, 19:04
het ergste aan .calibre is dat het straight-edgers zijn...

Sjors
19 oktober 2002, 12:08
Ben niet helemaal weg van Krezip maar deze nieuwe cd vind ik wel ok klinken.

Dila
19 oktober 2002, 13:48
you can say is best een leuk nummer... had k niet verwacht eigenlijk. en ik ken geen enkele goeie belgische band, maar dat zegt niet dat ze dan ook niet bestaan.

Grandma_Placenta
19 oktober 2002, 14:02
veel belgische bands zijn 10x beter dan hollandse, neem nou soulwax bijvoorbeeld, die hebben goede nummers, millionaire vind ik ook wel geod trouwens. De hollandse bands zijn allemaal zo standaard en ghey, zoals green lizard en krezip dus, en die vercshrikkleijk dildo's van kane

Noctiis
19 oktober 2002, 14:24
millionaire vond ik op lowlands erg tegenvallen, had er meer van verwacht

Dila
19 oktober 2002, 14:58
ik ken anders een heleboel nederlandse bands die vet goed zijn. luie hond, beef, green lizard, van katoen, de heideroosjes, human alert... maarja das mijn mening

kurt=dead
19 oktober 2002, 18:53
ze zijn beter dan direct

Noctiis
19 oktober 2002, 18:56
nederlandse bandjes die goed zijn, zijn er genoeg... het is vooral de bekendheid waar het aan schort.
wisten jullie bijvoorbeeld dat nederland op 3 of 4 landen na (met op nr. 1 amerika) de grootste deathmetal scene heeft? die bandjes schieten uit de grond als paddestoelen

suzanne
19 oktober 2002, 20:00
krezip mag er best wezen! wat zij doen is in elk geval helemaal voor hun muzieksoort gaan en geen gelul eromheen!!! ze blijven met bijde benen op de grond en voor hun leeftijd en ervaring maken ze toch hele goede muziek!!

Swan
19 oktober 2002, 20:28
jahoor meid

nickelwound
20 oktober 2002, 11:12
Ben ook Belg. Vind 'you can say' een leuk nummer. En verder ... Volgens mij is muziektalent niet iets dat stopt bij de landsgrens.

Kitaarhiero
20 oktober 2002, 13:20
Ik vind dat nieuwe nummer van Krezip best goed, licht lekker in het gehoor en met die nieuwe gitarist erbij zijn ze er echt vreselijk op vooruit gegaan. 'tis eigenlijk wel een béétje "nieuwe stijl RHCP".

suzanne
20 oktober 2002, 14:23
swan> hoezo sarcastisch!

Noctiis
20 oktober 2002, 16:39
Flame on!!
Krezip is een burgelijk kutbandje, voortgekomen uit een korte hype van de jeugd...
:smile:
was getekend, Noctiis (lid van het Front Anti Krezip)

Ditmar
20 oktober 2002, 17:22
Ik kwam gisteren het Front Anti Krezip in dB's tegen......echt waar !!!!!

Kitaarhiero
20 oktober 2002, 21:01
Krezip blijft natuurlijk een betrekkelijk braaf bandje, zoals wel veel van de (zeer) bekende Nederlandse bands.

Swan
20 oktober 2002, 21:17
de zangeres lijkt op een laaf

Bins
20 oktober 2002, 22:07
:grin: @ swan.
Mijn vriendin vind ze wel leuk (waarschijnlijk omdat er meisjes inzitten..), maar ik vind er zelf niet zoveel aan. Past in het rijtje Direct, Kain, eeh whatever. Nier super erg om te horen, maar ik zou het zelf nooit aanzetten.
Ook vind ik dat "rock-academy" waar ze vandaan komen een beetje sneu. Rocken leer je niet, rocken doe je!

suzanne
20 oktober 2002, 23:15
Haha een laaf, ik moet toegeven hij is sterk, maargoed er zijn wel meer zagers/zangeressen niet de knapste,maar om het daar op de gooien vind ik dan weer wel een beetje zwak.

AutoStatic
21 oktober 2002, 17:08
Op 2002-10-19 14:02, schreef Grandma_Placenta:
veel belgische bands zijn 10x beter dan hollandse, neem nou soulwax bijvoorbeeld, die hebben goede nummers, millionaire vind ik ook wel geod trouwens. De hollandse bands zijn allemaal zo standaard en ghey, zoals green lizard en krezip dus, en die vercshrikkleijk dildo's van kane

1. Het is gay, niet ghey.
2. Krezip suckt big time. Ze moeten Jacqueline echt naar Engelse les sturen want die teksten zijn beschamend en gezongen in een tenenkrommend steenkolen Engels. Native speakers lachen zich kapot, die denken dat Krezip een grap is.
3. Green Lizard is niet gay, maar ok, ben wat dat betreft heel erg bevooroordeeld. Vind GL een van de sympathiekste live acts die ik ooit heb gezien. Vanuit mijn bevooroordeeldheid zeg ik dan ook dat ik het een belediging vind dat ze in een zin worden genoemd met Krezip en Kane.
Moet toegeven dat de muziek van GL geen bergen verzet maar ik als indie nerd vind het zeer goed te pruimen.
4. Bijna alles wat uit België komt gaat er bij mij het ene oor in en het andere uit. Als we het toch hebben over gaye standaard bands denk ik dat ze er in België ook wat van kunnen.
5. Er zijn juist ONTZETTEND VEEL verschrikkelijk goeie Hollandse bands. Feverdream, Jimmy Barock, Solo Men Only, Mono, Mercy Giants, White Broncos, Soda P, Face Tomorrow...

Ugh GVD...

Kitaarhiero
21 oktober 2002, 19:48
Enneuh, België is met K3 en samson en gert onze Nederlandse Kleuterzieltjes aan het verpesten! dus niet zeuren over een middelmatig rockbandje als krezip, want dat is toch nog beter te pruimen dan die kleuterpop uit belgië!

alexgit
21 oktober 2002, 21:12
Jaah dat Soda P is geinig die zaten in het voorprogramma van Green Lizard geloof ik een tijdje geleden. Green Lizard vond ik live alleen niet zo sterk, Kane vind ik live wel sterk maar ik vind de muziek nix aan.
Krezip vind ik te amateuristisch voor mensen die 40 uur (of meer) per week met muziek bezig zijn en dat Engels kan inderdaad wel beter!
Zo.
En Belgische bands kunnen ook heel vet zijn kijk maar naar K's Choice.
Oja Coldplay dat is trouwens ook heel mooi maar dat is dan weer niet Belgisch.

Grandma_Placenta
21 oktober 2002, 21:26
Op 2002-10-21 17:08, schreef AutoStatic:


Op 2002-10-19 14:02, schreef Grandma_Placenta:
veel belgische bands zijn 10x beter dan hollandse, neem nou soulwax bijvoorbeeld, die hebben goede nummers, millionaire vind ik ook wel geod trouwens. De hollandse bands zijn allemaal zo standaard en ghey, zoals green lizard en krezip dus, en die vercshrikkleijk dildo's van kane

1. Het is gay, niet ghey.
2. Krezip suckt big time. Ze moeten Jacqueline echt naar Engelse les sturen want die teksten zijn beschamend en gezongen in een tenenkrommend steenkolen Engels. Native speakers lachen zich kapot, die denken dat Krezip een grap is.
3. Green Lizard is niet gay, maar ok, ben wat dat betreft heel erg bevooroordeeld. Vind GL een van de sympathiekste live acts die ik ooit heb gezien. Vanuit mijn bevooroordeeldheid zeg ik dan ook dat ik het een belediging vind dat ze in een zin worden genoemd met Krezip en Kane.
Moet toegeven dat de muziek van GL geen bergen verzet maar ik als indie nerd vind het zeer goed te pruimen.
4. Bijna alles wat uit België komt gaat er bij mij het ene oor in en het andere uit. Als we het toch hebben over gaye standaard bands denk ik dat ze er in België ook wat van kunnen.
5. Er zijn juist ONTZETTEND VEEL verschrikkelijk goeie Hollandse bands. Feverdream, Jimmy Barock, Solo Men Only, Mono, Mercy Giants, White Broncos, Soda P, Face Tomorrow...

Ugh GVD...

1. ghey is iets heel anders en heeft in tegenstelling tot gay niks met homoseksualiteit te maken.
2. heb ik nooit zo op gelet eigenlijk
3. Ik heb ze 2 keer gezien, 1 keer in een kleine zaal, was mn eerste concert ooit dus zoiets is altijd leuk, 2e keer op lowlands maar dat was echt zo ongelofelijk slecht.
Die zanger kan echt voor geen meter zingen met zn overemotionele kutstem, de gitaren worden na een tijdje wel erg saai, gain op 10 en mids op 0. Het is niet de kutste hollandse band ooit, maar om nou te zeggen dat ze goed zijn? nee, als je het mij vraagt niet
4. Nouja, dat is jouw mening... natuurlijk komt ook er veel troep uit belgie, maar die heb je overal wel.
5. Ja je kan natuurlijk wel alle lokale bandjes gaan opnoemen maar hoe moet ik die in hemelsnaam kennen?? Ik heb het nu dus alleen over de bekendere bands,

suzanne
21 oktober 2002, 21:37
GO kitaarhiero!!! :wink:

AutoStatic
22 oktober 2002, 10:15
I you quote:

1. ghey is iets heel anders en heeft in tegenstelling tot gay niks met homoseksualiteit te maken.
2. heb ik nooit zo op gelet eigenlijk
3. Ik heb ze 2 keer gezien, 1 keer in een kleine zaal, was mn eerste concert ooit dus zoiets is altijd leuk, 2e keer op lowlands maar dat was echt zo ongelofelijk slecht.
Die zanger kan echt voor geen meter zingen met zn overemotionele kutstem, de gitaren worden na een tijdje wel erg saai, gain op 10 en mids op 0. Het is niet de kutste hollandse band ooit, maar om nou te zeggen dat ze goed zijn? nee, als je het mij vraagt niet
4. Nouja, dat is jouw mening... natuurlijk komt ook er veel troep uit belgie, maar die heb je overal wel.
5. Ja je kan natuurlijk wel alle lokale bandjes gaan opnoemen maar hoe moet ik die in hemelsnaam kennen?? Ik heb het nu dus alleen over de bekendere bands,

Ok, dat gay verhaal laten we maar zitten :wink:
Wat betreft Krezip, check de tekst van hun nieuwe tophit "You Can Say". Gaat echt helemaal nergens over.

You Can Say (You mean I am able to say or I can say something?)

Come on let yourself slide (ok, fine by me)
Come on take it tonight (Take what?)
You made it real (Still the same thing?)

Make your day if I can (Well, go girl)
Give it all cause I am (You're what?)
You made it real (WHAT'S THIS ALL ABOUT?)

Chorus
You can say, you can say
Just say what you want
'cause we can't pretend no more
there we go
can't hide myself away inside my fears

So now let it begin (Exciting....)
Take it all if I win (Uh, nice contradiction)
You made it real (Still don't have a clue what this is all about, love?)

Time to justify (Uh baby, don't use those complicated words)
Time to rectify (You did it again!)
You made it real (AAAAHHHH!)

Chorus
You can say, you can say
Just say what you want
'cause we can't pretend no more
there we go
can't hide myself away inside my fears

So let it come
It made me sacrifice some more
I know you're watching me real close (Obey to the rules of the lyrics...)
'cause I've come pretty far
I tried to run but
It kicked me back just where it could (Where it could what?)
Got sick of all that comes before (Before what, this is plain gibberish)
...I've come quite far

Come on let yourself slide
Come one make it feel right
You made it real (Damn' I give up)

Chorus
You can say, you can say
Just say what you want
'cause we can't pretend no more
there we go
can't hide myself away inside my fears

Ik zei al dat ik bevooroordeeld ben wb Green Lizard. Heb ze nu zo'n 20 keer gezien en ze blijven boeien. Ik heb laatst een lijstje gemaakt van alle bands die ik ooit heb gezien, zijn er zo'n 200 waarvan ik velen meerdere malen heb gezien dus ik weet wat een goeie live band onderscheid van een slechte. En ik ben een eikel wat betreft live optredens. Als een band mij live niks doet dan luister ik helemaal niet meer naar ze of ram ik ze genadeloos de grond in. 'n Band die me echter iedere keer weer weet te boeien, daar heb ik veel respect voor en Green Lizard is daar een van. Ik moet toegeven dat als ik onbevooroordeeld zou zijn ik niet eens de moeite zou nemen om ze te gaan zien omdat de muziek mij niet zo gek veel zegt. Het is geen moeilijke muziek, maar er zitten gewoon erg goeie liedjes tussen. Verder heeft de zanger wel degelijk een goeie stem. Overemotionele kutstem? Check wat van die Emo crap en dan valt het echt wel mee. Kan ook wel zeggen dat ze niet voor niets de GPNL hebben gewonnen een tijd terug maar op zich zegt dat niet zo gek veel, vooral niet na dat debacle van vorig jaar toen die homo's van Soulwax (wat moeten Belgen in de jury van een Nederlandse popprijs?) in de jury zaten en dan ook de meest gaye band lieten winnen.
Ik stop ook over Belgie want ik heb gewoon het grootste vooroordeel op deze planeet wb Belgische bandjes. Hopelijk kom ik daar ooit nog overheen, is met Britse bandjes ook gelukt.
Alle bandjes die ik heb genoemd zijn dus geen lokale bandjes. Ze zitten allemaal op een platenlabel, spelen door het hele land en zijn bekend bij de heren critici. Ik weet niet naar wat voor optredens jij zoal gaat maar vreemd dat je ze nog niet ergens bent tegengekomen als ik op je muzieksmaak moet afgaan. Vandaar dat ik ook zo diep inga op dit hele gebeuren.

Harry
22 oktober 2002, 10:19
Op 2002-10-21 19:48, schreef Kitaarhiero:
Enneuh, België is met K3 en samson en gert onze Nederlandse Kleuterzieltjes aan het verpesten! dus niet zeuren over een middelmatig rockbandje als krezip, want dat is toch nog beter te pruimen dan die kleuterpop uit belgië!

hohohoho, ik heb van m'n baas een poster van K3 gekregen, en die siert nu de wand van onze studio. Ik ken hun muziek niet maar als ik ze bekijk kan het nooit slecht zijn!!!!!

guitarboy
22 oktober 2002, 10:21
control c
control v

:smile: (y)

nickelwound
23 oktober 2002, 16:09
Even ter verduidelijking: K3 en Plop en Samson komen tegenwoordig allemaal uit het zelfde productiehuis en zijn bedoeld voor kinderen tot 10 jaar. Verder is het goed foute muziek, vinden alle Belgen boven de hierboven vernoemde leeftijd. Daarenboven worden alle nummers van deze 3 groepen geschreven door dezelfde kerel. (Wat duidelijk te horen is.)
Gelukkig bestaat er in België ook muziek voor wie ouder dan 10 jaar. vb. (wijlen) Deus, (wijlen)K's Choice, Millionaire, Camden, Gorki, Hooverphonic, Soulwax, Zita swoon, Das pop, De mens,...
Hun muzikale kwaliteiten ontkennen, is eerder eigen muzikale beperkingen bekennen.

Dila
23 oktober 2002, 17:32
soda p sucks!!! ik heb ze in het voorprogramma van green lizard gezien, het is echt de saaiste band die ik ken!!!!! weten ze niet waar de volumne knop en de kanaalschakelaar van hun versterker zit ofzo DAMN wat is die band saai!!!

Kitaarhiero
25 oktober 2002, 15:11
Ik ken maar 3 goede Belgische bands/artiesten:

Das Pop
K's Choice
Flip Kowlier


Millionaire heb ik geloof ik "op pinkpop" (Tv uitzending)gezien en ik vond ze echt vreeeeeeeeeeselijk saai en slap. Een beetje een 2e rangs coldplay/travis. Da's wat ik me ervan kan herinneren, het is totáál niet blijven hangen.

@iro
25 oktober 2002, 15:42
millionair , coldplay/travis ??

zeker van dat je naar millionair hebt gezien ??

@iro
25 oktober 2002, 15:43
en de grote kitaar heeft nog nooit van Deus gehoord zeker ??

Noctiis
25 oktober 2002, 15:51
ja ik kan ook niet echt zeggen dat Millionaire op Travis lijkt...

Grandma_Placenta
25 oktober 2002, 18:10
integendeel

Kitaarhiero
27 oktober 2002, 14:18
Op 2002-10-25 15:42, schreef @iro:
millionair , coldplay/travis ??

zeker van dat je naar millionair hebt gezien ??


ik zei: wat ik me ervan herinner.
ik ben het dus blijkbaar helemaal vergeten.

AutoStatic
31 oktober 2002, 14:06
Op 2002-10-23 17:32, schreef Dila:
soda p sucks!!! ik heb ze in het voorprogramma van green lizard gezien, het is echt de saaiste band die ik ken!!!!! weten ze niet waar de volumne knop en de kanaalschakelaar van hun versterker zit ofzo DAMN wat is die band saai!!!


Dank je Dila.
Ben de gitarist/zanger van Soda P.
Wel grappig dat onze muziek zulke heftige reacties losmaakt.
Als je nog een keer Green Lizard gaat kijken wil ik je wel op de gastenlijst zetten hoor met als enige tegenprestatie dat je ons ook checkt dan. Voor straf :wink: En dan achteraf een verslagje hier op het forum.

Harry
31 oktober 2002, 15:33
mmmm, wel heel direkt commentaar. Misschien moet je er iets mee doen? Beetje dynamiek inbouwen of zo? Ik ken jullie band niet, maar kritiek wordt meestal wat terughoudend gebracht (ja, 't is mijn muziek niet, maar wel knap hoor), dus misschien is het wel nuttig. Ik had mijn vriendin een keer meegenomen naar een optreden van een vroeger bandje (15 jaar geleden), en vroeg haar wat ze ervan vond. Antwoord; saai, er gebeurt niks op het podium. Dat hebben we toen maar ter harte genomen. En ze is nog steeds mijn vriendin.

AutoStatic
31 oktober 2002, 16:24
Op 2002-10-31 15:33, schreef Harry:
mmmm, wel heel direkt commentaar. Misschien moet je er iets mee doen? Beetje dynamiek inbouwen of zo? Ik ken jullie band niet, maar kritiek wordt meestal wat terughoudend gebracht (ja, 't is mijn muziek niet, maar wel knap hoor), dus misschien is het wel nuttig. Ik had mijn vriendin een keer meegenomen naar een optreden van een vroeger bandje (15 jaar geleden), en vroeg haar wat ze ervan vond. Antwoord; saai, er gebeurt niks op het podium. Dat hebben we toen maar ter harte genomen. En ze is nog steeds mijn vriendin.


Nee joh, ken dit soort kritiek. Die jongens van Green Lizard zijn groot fan van ons en hebben ons gevraagd of we mee wilden op tour omdat we wat hun betreft verre van saaie muziek maken. Ons platenlabel vindt ons nou ook niet bepaald saai. Ook krijgen we veelal positieve reacties na onze optredens, check ons messageboard op http://www.sodap.nl maar.
Natuurlijk zijn er kids die het saai vinden, maar dat komt dan omdat ze onze muziek niet begrijpen en ze definieren het dan maar als saai. Onze muziek is vrij gecompliceerd, weinig standaard rock akkoorden en 4 kwarts maatjes. We zijn al meer dan 8 jaar bij elkaar en dat is niet voor niets, het is allesbehalve saai.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AutoStatic op 2002-10-31 16:26 ]</font>

Ditmar
31 oktober 2002, 16:47
Gutteguttegut, vooral doorgaan met lekker veren in je kont stouwen en op je lauweren rusten. Vinnik een beetje triest hoor...... Je moet als band altijd proberen jezelf te verbeteren, dus als iemand als kritiek geeft dat je muziek saai is en je podiumpresentatie zuigt (dat wassut toch ??), dan zullen wij als band gelijk proberen daar wat aan te doen, niet te reageren met 'dat ze de muziek niet begrijpen'. Want dat is absolute bullshit, zo'n voorprogramma van Green Lizard is een prima mogelijkheid om je fanschare te laten groeien en jezelf aan een breder publiek te presenteren. En als mensen dan je podiumpresentatie en mzuiek saai vinden, dan zou ik proberen daar wat aan te doen, MAAR wel de essentie van je eigen band altijd prominent in het oog te houden, je moet je inderdaad niet gaan vormen naar het grote publiek als dat je stijl niet is, maar je kan best je eigen stijl behouden en toch toegankelijker worden. That's what I would do......

ik ken je band trouwens niet, maar de manier waarop je met kritiek omgaat vind ik een beetje triest.

Harry
31 oktober 2002, 16:52
in ieder geval bevestiging genoeg dat je 't goed doet!!!

Ditmar
31 oktober 2002, 16:58
Op 2002-10-31 16:24, schreef AutoStatic:

Nee joh, ken dit soort kritiek. Die jongens van Green Lizard zijn groot fan van ons en hebben ons gevraagd of we mee wilden op tour omdat we wat hun betreft verre van saaie muziek maken.

>> Oh, en als Green Lizard het vind, ís het natuurlijk ook niet saai he, neuh, want green lizard zegt het, en green lizard heeft een absolute autoriteit en snappen alles wat goed kan zijn aan muziek, oh ze zijn zo geweldig en snappen alles......WAKE UP !!!!! Dat zijn ook maar een paar gasten met een mening.....en ze zijn niks beter dan de mensen in je publiek !!!

Ons platenlabel vindt ons nou ook niet bepaald saai.

>> Nee, waarschijnlijk omdat ze geld aan jullie kunnen verdienen

Ook krijgen we veelal positieve reacties na onze optredens, check ons messageboard op http://www.sodap.nl maar.

>> Uiteraard altijd vast blijven houden aan het kleine groepje fans dat je al hebt, en vooral hun meningen als representatief voor alle muziekliefhebbers van Nederland beschouwen......JAAAAAHHHH.......

Natuurlijk zijn er kids die het saai vinden, maar dat komt dan omdat ze onze muziek niet begrijpen en ze definieren het dan maar als saai.

>> Als je muziek niet te begrijpen is voor het publiek waarvoor je speelt, is het waarschijnlijk gewoon slecht.....en slechte muziek is gewoon saai. Je gaat bij een voorprogramma uit van het publiek dat er komt, en dat die het zullen waarderen. Dus als jullie in hetzelfde hokje (oh, wat is dat toch een fijn woord) passen als green lizard en mensen bestempelen jullie als saai, zullen jullie dat misschien wel zijn he ???

Onze muziek is vrij gecompliceerd, weinig standaard rock akkoorden en 4 kwarts maatjes. We zijn al meer dan 8 jaar bij elkaar en dat is niet voor niets, het is allesbehalve saai.

>> Vooral nooit je eigen mening relativeren en altijd jezelf als heel interessant bestempelen, vooral doen, dan kom je nog eens ergens.......



en veel plezier met het lezen van dit stukje, en trek je er vooral niks van aan.....

Groetekes
Ditmar

Ibanez
31 oktober 2002, 17:49
GO ditmar!

AutoStatic
1 november 2002, 13:50
Op 2002-10-31 16:58, schreef Ditmar:


Op 2002-10-31 16:24, schreef AutoStatic:

Nee joh, ken dit soort kritiek. Die jongens van Green Lizard zijn groot fan van ons en hebben ons gevraagd of we mee wilden op tour omdat we wat hun betreft verre van saaie muziek maken.

>> Oh, en als Green Lizard het vind, ís het natuurlijk ook niet saai he, neuh, want green lizard zegt het, en green lizard heeft een absolute autoriteit en snappen alles wat goed kan zijn aan muziek, oh ze zijn zo geweldig en snappen alles......WAKE UP !!!!! Dat zijn ook maar een paar gasten met een mening.....en ze zijn niks beter dan de mensen in je publiek !!!

* Klopt ja. Natuurlijk hebben ze geen absolute autoriteit maar ze hebben wat meer gezien van het muziekwereldje, vandaar.

Ons platenlabel vindt ons nou ook niet bepaald saai.

>> Nee, waarschijnlijk omdat ze geld aan jullie kunnen verdienen

* Nee hoor, het is iedere keer toeleggen op iedere release. We betalen alles zelf en dat geldt ook voor de platenmaatschappij, allemaal DIY. Er wordt geen cent aan verdiend, we doen het omdat we van muziek maken houden.

Ook krijgen we veelal positieve reacties na onze optredens, check ons messageboard op http://www.sodap.nl maar.

>> Uiteraard altijd vast blijven houden aan het kleine groepje fans dat je al hebt, en vooral hun meningen als representatief voor alle muziekliefhebbers van Nederland beschouwen......JAAAAAHHHH.......

* Nee, dat doen we niet. En er zijn genoeg posts op andere boards waar mensen puur negatief over ons zijn. We houden wel vast aan het kleine groepje dat er al is omdat we daar veel waarde aan hechten, maar zien hun mening niet als representatief omdat het zo'n klein groepie is van mensen die veelal van dezelfde muziek houden.

Natuurlijk zijn er kids die het saai vinden, maar dat komt dan omdat ze onze muziek niet begrijpen en ze definieren het dan maar als saai.

>> Als je muziek niet te begrijpen is voor het publiek waarvoor je speelt, is het waarschijnlijk gewoon slecht.....en slechte muziek is gewoon saai. Je gaat bij een voorprogramma uit van het publiek dat er komt, en dat die het zullen waarderen. Dus als jullie in hetzelfde hokje (oh, wat is dat toch een fijn woord) passen als green lizard en mensen bestempelen jullie als saai, zullen jullie dat misschien wel zijn he ???

* We spelen totaal verschillende muziek. Maar veel kids kunnen er weinig mee omdat ze er inderdaad geen ruk van snappen. Dat is gewoon zo, we zien het gebeuren. Kids die gaan zitten tijdens je optreden, kids die met hun rug naar je toe gaan zitten op het podium, kids die een kilometer van het podium schaapachtig blijven kijken, kids die na je optreden "de jams wel leuk vonden".
We gaan bij een optreden niet uit van het publiek, als wij concessies of compromissen moeten doen om bij meer mensen in de smaak te vallen is dat voor mij een goeie reden om met de band te stoppen. Hoe ego het ook klinkt, we treden vooral op omdat we het zo fijn vinden om te spelen. Belangrijke factor is natuurlijk hoe je publiek reageert en als dat positief is is dat geweldig natuurlijk. Dat is toch een van de mooiste dingen die er zijn, dat je met jouw ding te doen mensen blij kan maken, dat je je eigen identiteit kan behouden en dat mensen je toch of juist daarom waarderen?

Onze muziek is vrij gecompliceerd, weinig standaard rock akkoorden en 4 kwarts maatjes. We zijn al meer dan 8 jaar bij elkaar en dat is niet voor niets, het is allesbehalve saai.

>> Vooral nooit je eigen mening relativeren en altijd jezelf als heel interessant bestempelen, vooral doen, dan kom je nog eens ergens.......

* Je mag wel je nieuwe gitaar trots presenteren en pochen over wat voor versterker je wel niet hebt hier op het forum, maar je mag niet trots zijn op je eigen bandje? Wat is dat voor gelul? Fuck it man, we hebben 7 jaar in de marge gekloot en het lijkt wel alsof je gelijk met scheve ogen wordt aangekeken als je iets verder komt. Weet je tegen wie je dit moet zeggen? Van die omhooggevallen kutbandjes als Kane, Anouk, Di-Rect, Silkstone (AAARRGGHHH, kots) en wat dies meer zij. Maar niet tegen mij, daar word ik pissig van.
Maar om even op jouw woorden terug te komen, als ik mezelf zo terug lees komt het inderdaad allemaal wel wat arrogant over, dat was ook weer niet de bedoeling, maar ik sta er nog wel achter. Het gaat gewoon heel goed met de band, we kunnen eindelijk doen wat we altijd hebben willen doen en tja, daar wordt je zelfvertrouwen ook groter van waardoor je idd zo uit de hoek kan komen. I'll get a grip next time.


en veel plezier met het lezen van dit stukje, en trek je er vooral niks van aan.....

* Doe ik wel, sorry...

Groetekes
Ditmar

AutoStatic
1 november 2002, 14:14
Op 2002-10-31 16:47, schreef Ditmar:
Gutteguttegut, vooral doorgaan met lekker veren in je kont stouwen en op je lauweren rusten. Vinnik een beetje triest hoor...... Je moet als band altijd proberen jezelf te verbeteren, dus als iemand als kritiek geeft dat je muziek saai is en je podiumpresentatie zuigt (dat wassut toch ??), dan zullen wij als band gelijk proberen daar wat aan te doen, niet te reageren met 'dat ze de muziek niet begrijpen'.

* Ligt eraan wie het tegen je zegt. Om heel eerlijk te zijn hecht ik niet zoveel waarde aan het oordeel wat de kids die naar Green Lizard komen over ons hebben.
En we oefenen dan wel veel, maar hoeveel tijd we tijdens de oefensesssies al niet besteed hebben aan het praten over waar we nou in godesnaam mee bezig zijn, wie we nou zijn, wat mensen wel niet van ons denken, hoe we dat kunnen verbeteren of dat we ons daar wel of niet druk om moeten maken, jezus.
We spelen nu gewoon niet voor het publiek waarvoor we altijd zouden willen spelen en kijken dan ook heel anders tegen hun mening aan.

Want dat is absolute bullshit, zo'n voorprogramma van Green Lizard is een prima mogelijkheid om je fanschare te laten groeien en jezelf aan een breder publiek te presenteren. En als mensen dan je podiumpresentatie en mzuiek saai vinden, dan zou ik proberen daar wat aan te doen, MAAR wel de essentie van je eigen band altijd prominent in het oog te houden, je moet je inderdaad niet gaan vormen naar het grote publiek als dat je stijl niet is, maar je kan best je eigen stijl behouden en toch toegankelijker worden. That's what I would do......

* Het is tof om alle voorprogramma's van Green Lizard te mogen doen maar we doen het niet om meer fans erbij te krijgen, dat kan me aan m'n reet roesten. Als mensen het tof vinden, te gek, als mensen het niet ok vinden, mij best. Maar ja, je probeert toch altijd de negatieve kritiek te weerleggen en om dat op een goeie manier te doen is moeilijker dan het feitelijke weerleggen. Ik blijf bij mijn mening, heb het alleen niet op de goeie manier gebracht. Leer ik ook weer van.
Het is wel de perfecte gelegenheid om je te presenteren ja. Maar eigenlijk willen we gewoon spelen en dat merk je al wel. We doen geen bal aan promotie en zijn niet echt in touw om alles eruit te halen wat er in zit. Ik denk dat dat komt omdat we alles toch liever op onze eigen manier doen ipv meegevraagd te worden door een bekende band. En toegankelijker worden om meer in de smaak te vallen bij het grotere publiek, dat is pas bullshit, dat is het laatste wat ik zou doen.

ik ken je band trouwens niet, maar de manier waarop je met kritiek omgaat vind ik een beetje triest.

* Ok, ik zal maar niet zeggen wat ik er van vind dat je een band of persoon zo veroordeelt terwijl je ze niet eens kent :wink: Doe het zelf ook te vaak en ben mezelf al teveel tegengekomen.

Dila
3 november 2002, 13:19
nou sorry als ik je beledigd heb.... maar ik vond je band niet zo interesant, jij die van mij waarschijnlijk ook niet, dus klaar.

Neals
3 november 2002, 14:39
Op 2002-10-21 17:08, schreef AutoStatic:


Op 2002-10-19 14:02, schreef Grandma_Placenta:
veel belgische bands zijn 10x beter dan hollandse, neem nou soulwax bijvoorbeeld, die hebben goede nummers, millionaire vind ik ook wel geod trouwens. De hollandse bands zijn allemaal zo standaard en ghey, zoals green lizard en krezip dus, en die vercshrikkleijk dildo's van kane

1. Het is gay, niet ghey.
2. Krezip suckt big time. Ze moeten Jacqueline echt naar Engelse les sturen want die teksten zijn beschamend en gezongen in een tenenkrommend steenkolen Engels. Native speakers lachen zich kapot, die denken dat Krezip een grap is.
3. Green Lizard is niet gay, maar ok, ben wat dat betreft heel erg bevooroordeeld. Vind GL een van de sympathiekste live acts die ik ooit heb gezien. Vanuit mijn bevooroordeeldheid zeg ik dan ook dat ik het een belediging vind dat ze in een zin worden genoemd met Krezip en Kane.
Moet toegeven dat de muziek van GL geen bergen verzet maar ik als indie nerd vind het zeer goed te pruimen.
4. Bijna alles wat uit België komt gaat er bij mij het ene oor in en het andere uit. Als we het toch hebben over gaye standaard bands denk ik dat ze er in België ook wat van kunnen.
5. Er zijn juist ONTZETTEND VEEL verschrikkelijk goeie Hollandse bands. Feverdream, Jimmy Barock, Solo Men Only, Mono, Mercy Giants, White Broncos, Soda P, Face Tomorrow...

Ugh GVD...


Na Soda P in je lijstje gezien te hebben kan ik je niet meer serieus nemen, maar ben het redelijk met je eens dat er uiterst goeie bands uit NL komen, ga maar na, 30.000 actieve bands moet toch wel iets brengen....

Enne van dat Death-Metal verhaal.. Kvin de meeste NL DM bands redelijk KUT.

Ultiemste wat ik op nederlandse bands gebied heb gezien dit jaar was toch wel N3UK!

Ditmar
3 november 2002, 14:50
Ik moet zeggen dat wat ik aan Nederlandse Deathmetal bands ken, toch wel van ernstig hoge kwaliteit is. Ze kunnen zo de competitie aan met de zweedse en amerikaanse bands, en dat kan je in de meeste genres niet zeggen. Maar toch, Cannibal Corpse blijft een Amerikaanse band, dus Nederland zal het nooit kunnen halen bij de states :grin:

AutoStatic
6 november 2002, 09:28
Hé Dila, je hebt me niet beledigd hoor, had eerder verwacht dat jij dat zou zeggen. En ik kan geen oordeel vormen over jouw band als ik jullie nog nooit gehoord heb.
En Neals ik begrijp je reactie. Zoals ik al eerder heb gezegd was ik een beetje hoogmoedig bezig. Ik heb al een login aangemaakt op het Kane messageboard als een van de bandleden en ga daar mijn frustraties wel uiten ok?

En het ging uiteindelijk over Krezip...

Harry
6 november 2002, 14:37
ik vind wel dat je je eigen band in zo'n lijstje mag zetten, het is een beetje een ludieke manier van 'namedropping'
Zo zet ik ook altijd de bassist van mijn band in mijn lijstje van goeie bassisten, bijv. hier of op musicforum(en niet omdat ie nou zo ontzettend goed is, maar dan wordt de naam van mijn band weer eens genoemd)