PDA

View Full Version : losse volume knop



Walternativo
7 januari 2006, 21:42
test

Walternativo
7 januari 2006, 21:43
Hi,

op mn Godin LG hmb is de volumeknop veel losser dan de toonknop.
Hij werkt wel nog. Wat moet ik daaraan doen? Is het schadelijk? Kan mn gitaarleraar dat fixen (professionele muzikant)? Of moet ik ermee terug naar de winkel? (Dat zou rot zijn want dat is in een andere stad. Ik heb geen rijbewijs.) Als ik ermee naar een lokale winkel zou kunnen/moeten hoeveel zou het me dan kosten dat te fixen? Hoe lang ben ik m dan kwijt?

alvast bedankt.
Walter

Walternativo
7 januari 2006, 21:43
Hi,

op mn Godin LG hmb is de volumeknop veel losser dan de toonknop.
Hij werkt wel nog. Wat moet ik daaraan doen? Is het schadelijk? Kan mn gitaarleraar dat fixen (professionele muzikant)? Of moet ik ermee terug naar de winkel? (Dat zou rot zijn want dat is in een andere stad. Ik heb geen rijbewijs.) Als ik ermee naar een lokale winkel zou kunnen/moeten hoeveel zou het me dan kosten dat te fixen? Hoe lang ben ik m dan kwijt?

alvast bedankt.
Walter

vester86
7 januari 2006, 21:45
op wat voor manier is ie los??
reageert ie veel soepeler dan de toonmeter? dan zou ik er niks aan doen, dat wisselt nog wel eens per potmeter
kun je het kopje er echt af halen dan moet je die met het schroefje of een druppeltje lijm vast zetten aan het asje

Walternativo
7 januari 2006, 21:47
op wat voor manier is ie los??
reageert ie veel soepeler dan de toonmeter? dan zou ik er niks aan doen, dat wisselt nog wel eens per potmeter
kun je het kopje er echt af halen dan moet je die met het schroefje of een druppeltje lijm vast zetten aan het asje

De knop blijft op de gitaar zitten. Niets doen dus?

Orpheo
7 januari 2006, 21:48
op wat voor manier is ie los??
reageert ie veel soepeler dan de toonmeter? dan zou ik er niks aan doen, dat wisselt nog wel eens per potmeter
kun je het kopje er echt af halen dan moet je die met het schroefje of een druppeltje lijm vast zetten aan het asje

+1

scheelt mij een hoop typen :lol:

vester86
7 januari 2006, 21:49
dan zou ik er lekker niks aan doen, tenzij het zo los is dattie uit zichzelf "uit" gaat of dat je um te makkelijk kunt bewegen....
heb je er geen last van en is het alleen het verschil wat opvalt, dan zou ik er niks aan doen

zjanke
7 januari 2006, 22:20
Zijn je humbuckers splitsbaar (is je tonepot een push-pull)? De mijne wel, maar ik heb de oude tetrad elementen en ik weet niet hoe het met deze humbuckers zit.
Zo ja, dan heb ik hetzelfde verschil, ligt gewoon aan de potmeter en is geen probleem 8-)

Walternativo
7 januari 2006, 23:46
Ze zijn splitsbaar maar dat kan ik gewoon doen met de elementenschakelaar.

ik denk niet dat ik straks opeens met een gitaar sta te spelen op volume 0 terwijl ik m op 10 wil hebben, dus t lijkt erop dat alles zo goed is...

er valt wel wat mee te rammelen. Is dat erg? Ik ben misschien wat paranoide maar dit is mn nieuwe lieveling en dat is toch belangrijk :)

iedereen bedankt voor de goed hulp en zo de goede zorgen voor mn schat ;)

up-guitarman
8 januari 2006, 00:05
Mijn volumepot gaat bij mijn beide gitaren ook veel soepeler dan de tonepot, nooit probs mee gehad hoor !!!

Kan mss ook wel te wijten zijn aan het feit dat de meeste gitaristen hun volumepot meer gebruiken dan hun tonepot ...

no 1 hops
8 januari 2006, 06:42
misschien gewoon het moertje dat los zit om de hals van de potmeter?
je praat immers over rammelen.