PDA

View Full Version : 7 snaar voor 'beginner'?



Stefan999
7 januari 2006, 16:44
test

Stefan999
7 januari 2006, 16:45
Hallo,

Ik speel nu bijna 2 jaar gitaar.
Ik heb een Squier Telecaster Custom.
Metal is mijn favoriete muziekgenre, en dit speel ik dus ook graag op gitaar.
Maar de metal die ik mooi vindt, black en death, wordt vaak op een 7-snaar gespeeld.

Ik zit er nu aan te denken een 7-snarige gitaar te kopen, en ik denk aan een Ibanez RG 7321.

Wat vinden jullie hiervan?

jorrit
7 januari 2006, 17:03
is een goede 7 snaar om mee te beginnen. Ik zou er zelfs eerder zo een kopen als een duurdere, heb niets met floyds.. setje nieuwe elementen gaat wel wonderen doen op deze gitaar. en je hebt wel een enigszins goede versterker nodig om de lage bas tonen mooi over te kunnen brengen.

Stefan999
7 januari 2006, 17:09
Ik speel nu op een Behringer V-tone GM108.
Die zal de bastonen wel niet super weergeven, omdat er een 8 inch speaker inzit.

Misschien kan ik over de computerboxen spelen, die weergeven de bas wel goed.

Negative K3 fan
7 januari 2006, 18:01
in dit geval heeft het niet direct te maken met een goede weergave van de bas op de manier waarop jij het begrijpt. Maar een bepaalde voicing/kwaliteit/definitie van een versterker die zich leent voor het gebruik van lage stemmingen/7 snarige gitaren. Over computer boxen spelen raad ik je af. Verder heb ik weinig verstand van het aszsortiment van 7 snarige gitaren al ben ik het wel eens met jorrit dat in jouw geval een gitaar zonder 'locking tremolo' zoals een floyd rose de voorkeur verdient.

ik zou niet meteen beginnen met andere elementen enzo als je van jezelf zegt dat je beginner bent en als ik de spullen zie die je nu hebt (al hoeft dat natuurlijk niets te zeggen).

Negative K3 fan
7 januari 2006, 18:01
in dit geval heeft het niet direct te maken met een goede weergave van de bas op de manier waarop jij het begrijpt. Maar een bepaalde voicing/kwaliteit/definitie van een versterker die zich leent voor het gebruik van lage stemmingen/7 snarige gitaren. Over computer boxen spelen raad ik je af. Verder heb ik weinig verstand van het aszsortiment van 7 snarige gitaren al ben ik het wel eens met jorrit dat in jouw geval een gitaar zonder 'locking tremolo' zoals een floyd rose de voorkeur verdient.

ik zou niet meteen beginnen met andere elementen enzo als je van jezelf zegt dat je beginner bent en als ik de spullen zie die je nu hebt (al hoeft dat natuurlijk niets te zeggen).

SBloke
7 januari 2006, 18:52
eigenlijk is elke 7-snaar van Ibanez al goed... je komt ze nog wel eens 2ehands tegen op marktplaats of gitaarnet... gewoon goed zoeken...

owja.. en niet vies zijn van de kleur zwart, want al die krengen zijn zwart :D

Stefan999
7 januari 2006, 19:13
Bedankt!

Oke, ik zal onthouden dat spelen over computerboxen niet zo goed is... :)

Ik zal eens rondkijken op 2e hands sites...
Ik hoor vaak over Ibanez dat ze goede gitaren maken ja, daarom ook mijn keus voor Ibanez. (en de prijs natuurlijk)
En ik heb niks tegen de kleur zwart hoor, geen enkel probleem! :lol:

Stefan999
7 januari 2006, 20:07
Waar moet ik eigenlijk op letten bij aanschaf van een gitaar?
-kletterende snaren
-werkende pick-ups/pots
-vlakheid van hals
-frets
-beschadigingen

Lord Abortion
7 januari 2006, 21:04
Dat moet je zelf een beetje weten. Vind jij lakschade erg, dan moet je erop letten. Wil jij een 100% in orde gitaar, dan let je daar ook best op.

Ik vind de bespeelbaarheid en goede frets belangrijk. Een kapotte potentiometer vervangen doe ik wel zelf even, daarvoor laat ik een goede deal niet liggen. Slechte pickups kan je ook nog steeds vervangen. Het belangrijkste is wel dat de hals nog goed is; dat is een must.

Stefan999
7 januari 2006, 23:10
Oke, bedankt!
Ik denk zelfs dat de akoestische klank ook goed moet zijn...
Dat weet ik zelfs zeker. :razz:

Maar ik zie bijna geen 7-snarige RG's 2de hands staan.
Misschien zie ik hem nog een keer langskomen op marktplaats ofzo.

Stefan999
7 januari 2006, 23:11
Oke, bedankt!
Ik denk zelfs dat de akoestische klank ook goed moet zijn...
Dat weet ik zelfs zeker. :razz:

Maar ik zie bijna geen 7-snarige RG's 2de hands staan.
Misschien zie ik hem nog een keer langskomen op marktplaats ofzo.

Stefan999
7 januari 2006, 23:12
Oke, bedankt!
Ik denk zelfs dat de akoestische klank ook goed moet zijn...
Dat weet ik zelfs zeker. :razz:

Maar ik zie bijna geen 7-snarige RG's 2de hands staan.
Misschien zie ik hem nog een keer langskomen op marktplaats ofzo.

jorrit
8 januari 2006, 10:39
als je een beginner bent zal ik idd ff wachten met elementen vervangen totdat je zeker weet dat 7 snarig je bevalt.

Op ebay.de staan regelmatig rg7321 tweede hands te koop.

Stefan999
8 januari 2006, 19:23
Ik zal het in de gaten houden jorrit!
Bedankt!

pol
8 januari 2006, 22:07
de mijne staat te koop, pm me maar voor meer info.

Nickname
9 januari 2006, 09:16
Rg7321 is wel aan te raden indd.. als je voor een duurdere gaat hebje meteen een floyd-style brug en daar zou ik als beginner niet aan beginnen :)

Izegrim
9 januari 2006, 09:25
Waarom ga je niet gewoon op een 6 snarige gitaar spelen? Er zijn niet zo gek veel bands die een 7 snarige gitaar gebruiken hoor. Ik heb 2 gitaren in B staan en dat doet niet onder voor een 7 snaar (die de andere gitarist van m'n band heeft). Het heeft denk ik zeker voor beginners heel veel voordelen om op een 6 snaar te leren spelen. Ik zie de 7 snaar meer als een uitbreiding voor creative mogelijkheden als je al behoorlijk kunt spelen (Marcel Coenen). Als je met een gewone gitaar goed uit de voeten kunt, dan maakt het niet uit waar je op speelt. Ik pleit voor een oldskool 6-string in B!

:zz:
(dit is Kerry King hoor)

Izegrim
9 januari 2006, 09:26
Waarom ga je niet gewoon op een 6 snarige gitaar spelen? Er zijn niet zo gek veel bands die een 7 snarige gitaar gebruiken hoor. Ik heb 2 gitaren in B staan en dat doet niet onder voor een 7 snaar (die de andere gitarist van m'n band heeft). Het heeft denk ik zeker voor beginners heel veel voordelen om op een 6 snaar te leren spelen. Ik zie de 7 snaar meer als een uitbreiding voor creative mogelijkheden als je al behoorlijk kunt spelen (Marcel Coenen). Als je met een gewone gitaar goed uit de voeten kunt, dan maakt het niet uit waar je op speelt. Ik pleit voor een oldskool 6-string in B!

:zz:
(dit is Kerry King hoor)

Nickname
9 januari 2006, 12:24
ja.. zo heb ik dus ook 2 gitaren.. een in E en een in B.. werkt ook.. maargoed.. de andere gitarist uit mn band heeft wel een 7 en dat is ook verrekte handig :D Enige nadeel is dat je even moet wennen aan de extra snaar.. maar voor de rest weet ik geen nadeel van de 7 op te noemen.. ga er ook zeker als ik weer eens wat geld heb 1 kopen :)

Nickname
9 januari 2006, 12:25
ja.. zo heb ik dus ook 2 gitaren.. een in E en een in B.. werkt ook.. maargoed.. de andere gitarist uit mn band heeft wel een 7 en dat is ook verrekte handig :D Enige nadeel is dat je even moet wennen aan de extra snaar.. maar voor de rest weet ik geen nadeel van de 7 op te noemen.. ga er ook zeker als ik weer eens wat geld heb 1 kopen :)

Stefan999
9 januari 2006, 17:09
Maar als ik die B snaar niet nodig hebt, bespeel ik die niet.
Dat is ook niet zo'n probleem lijkt me?

FruscianteFan
9 januari 2006, 18:01
Tot ik een keer heel even een 7-snaar in m'n handen had, dacht ik dat ook. die hals moet je liggen...

Stefan999
9 januari 2006, 19:45
Ik ga hem sowieso testen voordat ik hem ga kopen.
Ik zal wel zien hoe die hals me ligt.

Bedankt voor de info en jullie mening! :)

Soulflyhigh
9 januari 2006, 20:16
7 snaar is juist handig! Ik heb er zelf een. Je moet even een maandje (of korter) wennen maar dan is het gewoon normaal spelen. En je kan je old school metallica, slayer, etc shit spelen en en At The Gates op de B snaar 8-)

Stefan999
9 januari 2006, 20:57
Speelt At The Gates ook op 7?
gezellig, nog een band :lol:

Het lijkt me erg vet, een 7-snarige gitaar.
Vooral voor death/black!

Soulflyhigh
10 januari 2006, 00:40
Nou ja niet op 7 snaren maar wel in B dus dat scheelt Carcass volgens mij wel op 7 snaren.

Neals
10 januari 2006, 17:07
7 snaren zijn heersch, wil er nog 1 voor mijn grind-core project.

interessander
10 januari 2006, 17:35
het kan zijn dat carcass eventueel op swansong op een 7 snaar speelden, maar zeker tot en met heartwork zijn het gewoon 6 snarige gitaren hoor, michael amott speelt ook nu nog 6 snarig bij arch enemy (op zijn spuuglelijke nieuwe signature ninja v, http://www.archenemy.net/backend/data/upimages/Ninja_V.jpg1.jpg )


een 6 snaar in B met een setje dikke snaren erop klinkt perfect.

Nickname
10 januari 2006, 19:25
het kan zijn dat carcass eventueel op swansong op een 7 snaar speelden, maar zeker tot en met heartwork zijn het gewoon 6 snarige gitaren hoor, michael amott speelt ook nu nog 6 snarig bij arch enemy (op zijn spuuglelijke nieuwe signature ninja v, http://www.archenemy.net/backend/data/upimages/Ninja_V.jpg1.jpg )


een 6 snaar in B met een setje dikke snaren erop klinkt perfect.

Oeh wat is die lelijk :-?

Nickname
10 januari 2006, 19:26
het kan zijn dat carcass eventueel op swansong op een 7 snaar speelden, maar zeker tot en met heartwork zijn het gewoon 6 snarige gitaren hoor, michael amott speelt ook nu nog 6 snarig bij arch enemy (op zijn spuuglelijke nieuwe signature ninja v, http://www.archenemy.net/backend/data/upimages/Ninja_V.jpg1.jpg )


een 6 snaar in B met een setje dikke snaren erop klinkt perfect.

Oeh wat is die lelijk :-?

Stefan999
10 januari 2006, 22:23
Ben ik dan de enigste die die ninja v mooi vindt? 8-)

Nickname
10 januari 2006, 23:09
Ben ik dan de enigste die die ninja v mooi vindt? 8-)

Blijkbaar wel :D

robert-gitarist
10 januari 2006, 23:49
Ben ik dan de enigste die die ninja v mooi vindt? 8-)

Ik vind hem anders ook wel vet..alleen die V had iets mooier afgewerkt moeten worden

robert-gitarist
10 januari 2006, 23:50
Ben ik dan de enigste die die ninja v mooi vindt? 8-)

Ik vind hem anders ook wel vet..alleen die V had iets mooier afgewerkt moeten worden