Inloggen

View Full Version : Fender Strat Copy opwaarderen naar bijna echte ?



SirCone
7 januari 2006, 16:36
ok ik mag geen nieuwe gitaar kopen van mijn ouders (ik heb momenteel een stratocaster copy 2dehands van een maat en ik wil een echte Standard Stratocaster (Fender Duh :razz: )) kopen maar ik mag geen nieuwe (ook niet 2dehands) gitaar kopen, je hebt er nog maar een jaar één, en je hebt net je akoustische; leer eerst spelen! Ok, niet dat ik super goed ben maar ik kan praktisch het hele "Slayer" repertoire spelen (op de solo's na :p ben Rythm gitarist) dus ik dacht bij me zelf, als ik geen Fender mag gaan halen, komt de fender naar mij ^^

mijn idee is dus : de fender stratocaster copy met 2 single coils en 1 humbucker (of zit ik daar verkeerd :p in ieder geval zo'n dubbele coil?)

te vervangen met een Fender Brug (+ tremolo staaf) fender electronica en fender noiseless pick ups...en fender bullet snaren er op te zetten

eigenlijk dus die Copy vol met echte fender stukken vullen ^^

is dit een goed idee of kan ik beter gewoon wachten tot men ouders bijdraaien en meteen een echte kope (maar dit zal niet snel gebeuren)


p.s. heb een Fender Frontman 65r versterker en als ik daar Distortion 7 treble 7 bass 5 Mid 5 en reverb 0 doe begint men gitaar al na meer dan 2 snaren aangeslagen te hebbe te flippen... de pick ups kunne niet meer aan denk ik, dus ik speel vooral die slayer tunes op mijn akoustische gitaar ^^ ik ben de echte Slayer Unplugged zou ik zo zeggen :p

no 1 hops
15 januari 2006, 07:58
ok ik mag geen nieuwe gitaar kopen van mijn ouders


p.s. heb een Fender Frontman 65r versterker en als ik daar Distortion 7 treble 7 bass 5 Mid 5 en reverb 0 doe begint men gitaar al na meer dan 2 snaren aangeslagen te hebbe te flippen... de pick ups kunne niet meer aan denk ik, dus ik speel vooral die slayer tunes op mijn akoustische gitaar ^^ ik ben de echte Slayer Unplugged zou ik zo zeggen :pvind je ouders heerlijk ouderwets.
zo waardeer je tenminst hun hardverdiende centen, of ze zijn zo goed jouw te leren dat je je geld maar 1 keer uit kunt geven. ;->

zo nu na de preek wat bedoel je met flippen van de versterker?
queeeeeeeek!?
wat voor plank heb je nu?
en is slayer niet zo'n metal band? je zou kunnen overstappen naar ted nugent die kon wat en had wat met queeeeek.

maar ff je vraag afhandelen.
als je bij het spelen zo'n fluit toon krijgt dan heeft dat te maken met dat de pickups mee gaan trillen, oftewel rondzingen.
zachter spelen of andere elementen.
al die hardware dingen hebben alleen zin als de rest van je gitaar van goede kwaliteit is.
anders krijg je een porsche motor in een trabant vehikel.
fender is niet alles gibson is niet alles maar een gitaar die bij je past is alles

Dastard
18 januari 2006, 13:36
Hmmm, Slayer op een Fender, het is niet aan te raden voor de sound.
Je kan inderdaad je Fender gaan verbouwen, en 1 single coil vervangen voor een humbucker, dat wordt nog een groot karwei.
Zet er sowieso locknuts op, dat is wel handig bij een Fender maar dan moet je ook weer een fijnstemmer hebben op je brug.
Al met al, wil je Slayer spelen, koop een "echte" metal gitaar.

Dirk W
18 januari 2006, 13:54
Waarom wil je zo graag een fender? Er zijn heel veel mensen die zweren bij fender of gibson, maar laat je niet om de tuin leiden. Ze zijn niet beter dan elkaar, alleen anders. (hoewel in mijn persoonlijk mening gibson vele malen beter is dan fender :satisfie:. Niet kortzichtig zijn en kijk eerst naar meerdere gitaren. Als je metal speelt lijkt een fender niet echt jouw ding.
Dit klinkt een beetje kortzichtig in mijn ogen.
Dirk

Javaca
18 januari 2006, 16:01
Haal ergens een singlesized humbucker en bouw die in in je gitaar.

http://www.mundomusical.cl/accesorios/seymour%20duncan/SHR-1.jpg