PDA

View Full Version : importe uit japan



pim1234
17 oktober 2002, 20:57
Hoi...
k las ergens dat je vanuit japan geen importkoste betaalde...kan iemand mij daar wat meer over vertelluh....die ibanezjes zijn er goedkoooop daar..
http://www.ishibashi-music.com/

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pim1234 op 2002-10-17 21:08 ]</font>

Anders Destium
18 oktober 2002, 09:07
Ask Raffel

Ibanez RuleZ
18 oktober 2002, 10:14
waarom zijn er in japan zoveel mooiere gitaren te krijgen? :sad:
neck trough gitaren, meerdere modellen uit de RG serie... (die RG580 lijkt me al wel wat!). Ik ben benieuwd wat het idd gaat kosten als ik er een gitaar vandaan laat komen.

Raffel, hoe zit dat met die importbelasting etc? want ik laat de volgende keer als ik een Ibbi koop hem mooi uit japan komen!

harrald

Moonchild
18 oktober 2002, 13:46
*bump*

El Hefe
18 oktober 2002, 14:51
jah dat wil ik ook wel weten! want daar is alles goedkoop

lupoloco
18 oktober 2002, 17:03
ik wacht al ongeduldig :razz:

blimb
18 oktober 2002, 18:38
volgens mij moet je bij invoer vanuit japan ook gewoon invoerechten betalen. Wat heeft NL met japan? Volgens mij mag dat niet eens in het kader van WTO regelgeving. Dit zou een inbreuk op de most favoured nation clausule zijn .. of terwijl een vorm van discriminatie .. dus .. volgens mij is het onzin

Anders Destium
18 oktober 2002, 20:17
Ik denk dat je het best een privé-berichtje kunt sturen :wink:

Maar dan moet niet iedereen hem gelijk gaan bekogelen met meeltjes natuurlijk :smile:

blimb
18 oktober 2002, 20:51
even een quote van de belastingdienst:


Het bestellen van artikelen via internet is niet anders dan het invullen van een elektronisch bestelformulier zoals postorderbedrijven dat gebruiken. Het maakt dus niet uit of de artikelen schriftelijk, telefonisch of via internet worden gekocht.

Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en BTW worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming.

Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van £á 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.
De afhandeling van de invoer van postpakketten die via internet zijn gekocht, gaat op dezelfde manier als een postpakket dat op een andere manier is besteld. Wij gaan er hierbij vanuit dat de afhandeling via PTT Post geschiedt.

Als zendingen door internationale koeriersbedrijven worden vervoerd en ingeklaard is onderstaande niet van toepassing. De wijze van afhandeling en bezorging zal dan in het algemeen hiervan afwijken.


http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

pim1234
18 oktober 2002, 20:52
maar iemand zei dat ie het omzeild har vanuit japan duzzz

blimb
18 oktober 2002, 20:57
wat eventueel zou werken is als je de waarde van het verstuurde goed dusdanig laag laat zijn. Dus de verzender zet op het pakket dat het maar 100 euro of zo waard is .. dan kan het in de belastingvrije zone vallen .. en hij kan ook gewoon mazzel hebben ...

in dit topic staat ook heel veel over het invoeren van gitaren enzo ..:
Rechtstreeks kopen uit USA
http://gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=4620&amp;forum=1

als je wel een loophole vind dan hoor ik het natuurlijk oook graag :smile:

Moonchild
18 oktober 2002, 23:53
Met een omweg versturen, een alibi hebben?
Stel jij bent bij familie op bezoek geweest in Japan en bent je plank bij je oom vergeten, die hem dan weer terugstuurt, daar kan de Nederlandse overheid toch nooit invoerkosten over heffen?

Anders Destium
19 oktober 2002, 00:49
Hoeveel ooms heb je daar zitten Moonchild?

De mensen die bij de dounane werken zijn niet gek, en als er op een redelijk groot pakket een bon zit met : "worth only $100, so don't bother opening" gaan daar de alarmbellen rinkelen :wink:

Je kan wel een bon mailen die ze erop moeten plakken in de trant van Fabrieksreparatie, behandeld door: Serlui, die en die knakker.... en een datum een paar maanden eerder (je weet hoe het in real life gaat...)