PDA

View Full Version : een tik bij et divebomben



Lacrymosa
17 oktober 2002, 17:56
als ik lekker met mn floyd rose ga zitten klooien, hoor ik een soort van tik als ik em een eindje naar boven/beneden druk.
Et lijkt mij dat de snaren niet goed ge-"locked" worden in bij de topkam.
ik heb ook al geprobeerd om ,de schroeven die de topkam aan de hals vast zetten, strakker aan te draaien, maar tevergeefs.

kan iemand me helpen?

CheerS!!

Moonchild
17 oktober 2002, 18:06
zijn hoogstwaarschijnlijk de veren die achterin de body zitten die uitrekken, maar dat is moeilijk te zeggen, want ik weet niet hoe die tik van jou klinkt.
Als je m duidelijk doorversterkt hoort op de amp, dan is het misschien wat anders.

Ibanez
17 oktober 2002, 18:41
Bij mij ging mijn floyd kraken als ik toen een divebomb maakte. Maar ff wat smeerspul er tussengespoten en hij deed het weer prima.

signsofzodiac
17 oktober 2002, 19:12
Het kan zijn dat je floyd je slagplaat net op de rand raakt? Of dat de knife-edges te scherp zijn?

Lacrymosa
18 oktober 2002, 17:20
Ik heb geen slagplaat
en et zijn ook mn veren niet, ik vermoed echt dat et me topkam is, maar hoe ga ik dit verhelpen

CheerS!!

Anders Destium
18 oktober 2002, 20:06
Ik ken het probleem, bij mij bleek dat een zadeltje bij het diven tegen mijn body aankwam, die heb ik verplaatst tzt. Wat ik ook heb gehad: brug die niet goed op de studs stond, zodat bij het diven en pullen de brug niet stabiel bleef (eigen schuld door zelf verstellen...). Als je het een groot probleem vindt laten afstellen door een pro...