PDA

View Full Version : V-amp softwarematig een V-amp 2?



yootje
6 januari 2006, 23:21
Ik zag en advertentie:

Het is een V-amp 1 maar opgewaardeerd naar de 2-versie via installatie van een nieuwe upgrade EPROM.

Wat houdt dit precies in en is dit wel goede kwaliteit?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Fvddungen
7 januari 2006, 08:14
Het grootste verschil tussen de V-Amp 1 en V-Amp 2 is dat het aantal amps werd uitgebreid van 16 naar 32. De V-Amp 1 kon je opwaarderen door er een nieuwere eprom (chip) in te prikken. Dan was de V-Amp 1 een gelijkwaardige V-Amp 2 geworden met exact dezelfde mogelijkheden. Enige wat je wel moet ontberen is de namen van de amps op de draaiknop.

Kijk maar op de foto hieronder. Dan zie je bij de knop Amps bij elke stand een dikgedrukte en een dungedrukte naam. Bij de V-Amp 1 behuizing ontbreekt dus de dungedrukte. Maar met de eprom upgrade heb je de keuze in ieder geval wel.

http://www.casalibertella.com.ar/behringer_vamp_gde.jpg

Overigens als je interesse hebt, ik heb een V-Amp Pro te koop. Dat is een V-Amp 2 in een 19 inch behuizing met wat meer aansluitmogelijkheden.

harrie-beton
7 januari 2006, 10:20
het klopt

Alpha
7 januari 2006, 11:07
De V-amp 2 is beter qua kwaliteit en heeft ook meerdere mogelijkheden dan de vorige versie.
Ik heb er een, en vind dat die het meer dan behoorlijk doet...
Als je in de buurt woont, ik verkoop hem voor €99 :wink:

yootje
7 januari 2006, 11:20
Bedankt! :)

Azrael
8 januari 2006, 23:20
Een vamp wordt na de upgrade GEEN Vamp2! Je krijgt alleen wat meer mogelijkheden erbij die extra in de vamp2 zitten.
Er is namelijk ook intern aan de vamp2 hardware gesleuteld los van de software waardoor er een ruisvermindering is t.o.v de vamp.

guvnor
9 januari 2006, 08:19
De V-amp 2 is beter qua kwaliteit en heeft ook meerdere mogelijkheden dan de vorige versie.
Ik heb er een, en vind dat die het meer dan behoorlijk doet...
Als je in de buurt woont, ik verkoop hem voor €99 :wink:

Niet dat ik interesse heb maar.... da's een tientje onder de huidige nieuwprijs.

Walternativo
9 januari 2006, 16:52
idd niet echt de moeite waard

Walternativo
9 januari 2006, 16:53
idd niet echt de moeite waard