PDA

View Full Version : nieuwe pickups????



belvedere86
6 januari 2006, 20:14
ik ben van plan om een dimarzio paf pro en een X2N in mijn ibanez sz520 te laten installeren. mijn versterker is een peavey bandit 112.

mijn vraag is of die nieuwe pickups mijn gitaar nu veel beter gaat doen klinken aangezien mijn versterker niet echt zooo goed is.

bedankt.

Scali
6 januari 2006, 20:23
Dat denk ik niet. Slecht zijn die Ibanez pickups zeker niet... wel anders dan die DiMarzios.
Een Peavey Bandit is wel slecht.

jorrit
6 januari 2006, 22:41
je zult echt wel verschil horen in je geluid. Losse noten komen beter door, tis strakker, gedefineerder etc. Natuurlijk hoor je het beter op een betere versterker maar het is onzin dat je het niet zult horen.

nu gewoon nog ff sparen voor een betere versterker.

jorrit
6 januari 2006, 22:41
:-(

belvedere86
6 januari 2006, 23:29
dus het heeft wel degelijk effect want je 2de post brengt me in verwarring.

Alpha
7 januari 2006, 11:04
Dat denk ik niet. Slecht zijn die Ibanez pickups zeker niet... wel anders dan die DiMarzios.
Een Peavey Bandit is wel slecht.

De Peavey Bandit is echt niet slecht.
Heb hem getest en er komt nog veel geluid uit zo'n klein baksken...
Dat is de ideale draagbare versterker, voor beginners dan toch...

RS-Rik
7 januari 2006, 11:29
neee man alle goedkope peavy dingen zijn ruk.. ik zweer het, kep er zelf ook een. dr komt echt zo'n bakstenengeluid uit, alsof je er 2 over mekaar heen schuurt, en das dan distortion.

taylor
7 januari 2006, 11:35
dan kan je idd beter sparen voor een wat betere amp dan andere elmenten in je gitaar gooien.

dat verandert je sound wel(pickpups)maar het tis niet drastisch of zo

Lord Abortion
7 januari 2006, 11:39
Ik heb nog een tijdje gerepeteerd op een Bandit die ik van iemand kon lenen, en heb een X2N aan de brug zitten. Dus ik kan je garanderen dat het wel een verschil zal maken. Ik weet niet hoe je standaard pickups klinken, maar toen ik overschakelde van BC Rich pickups naar DiMarzio merkte ik ten eerste een stijging van de output, en ten tweede een heel ander geluid. De X2N heeft veel definitie en een echt vette leadklank. Ideaal voor harmonics en om je versterker serieus op zijn donder te geven. De Bandit klonk bij mij toch een pak beter met een X2N.

Orpheo
7 januari 2006, 12:15
Ik heb nog een tijdje gerepeteerd op een Bandit die ik van iemand kon lenen, en heb een X2N aan de brug zitten. Dus ik kan je garanderen dat het wel een verschil zal maken. Ik weet niet hoe je standaard pickups klinken, maar toen ik overschakelde van BC Rich pickups naar DiMarzio merkte ik ten eerste een stijging van de output, en ten tweede een heel ander geluid. De X2N heeft veel definitie en een echt vette leadklank. Ideaal voor harmonics en om je versterker serieus op zijn donder te geven. De Bandit klonk bij mij toch een pak beter met een X2N.

ik kaap heel eventjes, subtiel, dit topic. je hebt t over een goeie (of top) leadsound. hoe pakt de x2n in brug dan solo's? of zijn die juist te trebly?

crapton
7 januari 2006, 17:15
Van welk jaar is die SZ 520? Ik heb er net een gekocht met van die Duncan/Ibanez elementen, en dat was een deel van de reden voor die koop. Definitie is echt prima. Volgens mijn gehoor enook bij vergelijking met bv een Seymour JB en Jazz zijn die heel goed en ik zou ze niet vervangen omdat er Ibanez op staat. Ook de andere mensen in mijn band zijn er lovend over, en ook publiek.

Ik heb ook een Ibanez SA-S32 en daar heb ik een DiMarzio Tonezone en een Air Norton in gezet. Tja, in de band vinden ze hem 'aggressief' klinken. Ik vind het eerder vet rock, stevig, heftig, vol, breed tov de standaard SA-S32 elementen (die zijn dus heel anders als die SZ!!).

Maakt het veel uit? Ja best wel voor die SA-S32 gitaar. Als je voor je SZ een heftiger geluid wil met meer bas/body neem dan die DiMarzio's. Je kan ook je versterker nog eens anders instellen, das een heel goedkope optie.

Ik heb ook een Bandit gehad. Voor dat geld een prima amp, wat iedereen ook ligt te zeuren het is natuurlijk geen Engl of Marshall stack hehe. Je moet goed uitkijken hoe je die instelt, hij kan wat schel zijn, dus wat presence eruit en bas erin. Heel veel helpt een extra speaker, maakt het een stuk voller.

belvedere86
7 januari 2006, 17:35
in mijn ibanez zitten nog die ibanez pickups dus geen duncans.

een extra reden om mijn pickups te vervangen is dat ik een dimarzio paf pro heb zitten in mijn oude gitaar die ik nooit meer gebruik dus met nog wat extra geld voor een x2n is ze volledig uitgerust met dimarzio pickups

Scali
7 januari 2006, 17:58
Ik vind gewoon dat je veel beter je geld kunt uitgeven aan een andere versterker of pedaal/multifx/modeler. Dat zal veel meer doen voor je geluid dan een ander element op dezelfde matige versterker.
Maargoed, dat ligt er natuurlijk ook aan wat voor geluid je nu hebt, en wat voor geluid je zoekt, en in hoeverre die Bandit daar voldoet. Ik kan alleen spreken vanuit m'n eigen situatie, en voor mij is zo'n Bandit niet best. Ik zou er bv een Vox Tonelab voor hangen.

Orpheo
7 januari 2006, 18:02
Ik vind gewoon dat je veel beter je geld kunt uitgeven aan een andere versterker of pedaal/multifx/modeler. Dat zal veel meer doen voor je geluid dan een ander element op dezelfde matige versterker.
Maargoed, dat ligt er natuurlijk ook aan wat voor geluid je nu hebt, en wat voor geluid je zoekt, en in hoeverre die Bandit daar voldoet. Ik kan alleen spreken vanuit m'n eigen situatie, en voor mij is zo'n Bandit niet best. Ik zou er bv een Vox Tonelab voor hangen.

niet met je eens. een pickup is namelijk maar 80 euro hooguit. daar krijg je echt geen leuk pedaal voor dat de amp beter laat klinken. hooguit minder slecht.

hij heeft al een redelijk goeie gitaar. met nieuwe pups erin zal ie zeker nog beter klinken, en dan kan ie later een nieuwe amp kopen, iets beter dan de bandit, en dan heeft ie een goedklinkende set. dan heeft ie dus EN goeie pups EN een goeie gitaar En een goeie amp. anders zit ie maar achter de feiten aan te fietsen.

Scali
7 januari 2006, 18:10
niet met je eens. een pickup is namelijk maar 80 euro hooguit. daar krijg je echt geen leuk pedaal voor dat de amp beter laat klinken. hooguit minder slecht.

Ik zeg ook niet dat je dat voor hetzelfde geld kunt krijgen. Maar je kunt je geld maar 1 keer uitgeven. Dus als je die pickups koopt, is een nieuw effect of versterker weer verder weg. Dus lijkt het me wel handig om datgene te kopen dat je het dichtst bij het geluid brengt dat je zoekt.


hij heeft al een redelijk goeie gitaar. met nieuwe pups erin zal ie zeker nog beter klinken

Dat zou ik niet durven zeggen. Als die pickups net zo goed zijn als die in m'n RG570CT, dan zit het iig met de kwaliteit wel goed. Mijn Ibanez doet qua dynamiek, detail etc niet onder voor de Gibson pickups in m'n Les Paul.
Het karakter van de DiMarzio's wijkt misschien wel af van de standaard pickups, maarja, je moet wel een goede setup hebben om dat soort details echt goed tot hun recht te laten komen... en een Peavey Bandit is dat dus absoluut niet. Da's gewoon een goedkope Amerikaans gevoicede transistorbak met een distortion die eigenlijk alleen maar alles dicht kan smeren.
Lijkt mij dus dat een versterker oid veel meer vooruitgang biedt dan nieuwe elementen in een gitaar die op zich al prima elementen heeft.

Orpheo
7 januari 2006, 18:15
niet met je eens. een pickup is namelijk maar 80 euro hooguit. daar krijg je echt geen leuk pedaal voor dat de amp beter laat klinken. hooguit minder slecht.

Ik zeg ook niet dat je dat voor hetzelfde geld kunt krijgen. Maar je kunt je geld maar 1 keer uitgeven. Dus als je die pickups koopt, is een nieuw effect of versterker weer verder weg. Dus lijkt het me wel handig om datgene te kopen dat je het dichtst bij het geluid brengt dat je zoekt.


hij heeft al een redelijk goeie gitaar. met nieuwe pups erin zal ie zeker nog beter klinken

Dat zou ik niet durven zeggen. Als die pickups net zo goed zijn als die in m'n RG570CT, dan zit het iig met de kwaliteit wel goed. Mijn Ibanez doet qua dynamiek, detail etc niet onder voor de Gibson pickups in m'n Les Paul.
Het karakter van de DiMarzio's wijkt misschien wel af van de standaard pickups, maarja, je moet wel een goede setup hebben om dat soort details echt goed tot hun recht te laten komen... en een Peavey Bandit is dat dus absoluut niet. Da's gewoon een goedkope Amerikaans gevoicede transistorbak met een distortion die eigenlijk alleen maar alles dicht kan smeren.
Lijkt mij dus dat een versterker oid veel meer vooruitgang biedt dan nieuwe elementen in een gitaar die op zich al prima elementen heeft.

tuurlijk. je kan je geld maar een keer uitgeven. maar wellicht is een nieuwe amp, een goeie amp, financieel niet haalbaar voor de t.s. dan is een nieuwe pup een goeie optie. ik ben geen fan van effecten en/of pedaaltjes. mij zul je dus ook nooit met pedalbords zien kloten, hooguit met een tubedriver oid.

als de ts geld genoeg heeft, en/of wil sparen, is een nieuwe amp een goed idee. anders die pup. vind ik dan.

belvedere86
7 januari 2006, 18:40
wel ik denk dat ik toch voor die nieuwe x2n ga. aangezien ik ook nog graag een auto zo kopen :wink:


andere vraag: die paf pro die in de brug positie van mijn oude gitaar zit is f-spaced. Zal het dus lukken om die nu in de nek van mijn sz520 te plaatsen of niet?

belvedere86
7 januari 2006, 18:41
wel ik denk dat ik toch voor die nieuwe x2n ga. aangezien ik ook nog graag een auto zou kopen :wink:


andere vraag: die paf pro die in de brug positie van mijn oude gitaar zit is f-spaced. Zal het dus lukken om die nu in de nek van mijn sz520 te plaatsen of niet?

belvedere86
7 januari 2006, 18:43
wel ik denk dat ik toch voor die nieuwe x2n ga. aangezien ik ook nog graag een auto zou kopen :wink:


andere vraag: die paf pro die in de brug positie van mijn oude gitaar zit is f-spaced. Zal het dus lukken om die nu in de nek van mijn sz520 te plaatsen of niet?

belvedere86
7 januari 2006, 18:59
wel ik denk dat ik toch voor een X2N ga, aangezien ik ook van plan ben om een auto te kopen :wink:


een andere vraag: die dimarzio paf pro die nog in mijn oude gitaar zit (in brug positie) is F-spaced. en nu wil ik hem dus in de nek van mijn sz plaatsen. Is dit mogelijk of krijg ik dan problemen?

belvedere86
7 januari 2006, 18:59
wel ik denk dat ik toch voor een X2N ga, aangezien ik ook van plan ben om een auto te kopen :wink:


een andere vraag: die dimarzio paf pro die nog in mijn oude gitaar zit (in brug positie) is F-spaced. en nu wil ik hem dus in de nek van mijn sz plaatsen. Is dit mogelijk of krijg ik dan problemen?

belvedere86
7 januari 2006, 19:00
wel ik denk dat ik toch voor een X2N ga, aangezien ik ook van plan ben om een auto te kopen :wink:


een andere vraag: die dimarzio paf pro die nog in mijn oude gitaar zit (in brug positie) is F-spaced. en nu wil ik hem dus in de nek van mijn sz plaatsen. Is dit mogelijk of krijg ik dan problemen?

belvedere86
7 januari 2006, 19:01
wel ik denk dat ik toch voor een X2N ga, aangezien ik ook van plan ben om een auto te kopen :wink:


een andere vraag: die dimarzio paf pro die nog in mijn oude gitaar zit (in brug positie) is F-spaced. en nu wil ik hem dus in de nek van mijn sz plaatsen. Is dit mogelijk of krijg ik dan problemen?

belvedere86
7 januari 2006, 19:02
wel ik denk dat ik toch voor een X2N ga, aangezien ik ook van plan ben om een auto te kopen :wink:


een andere vraag: die dimarzio paf pro die nog in mijn oude gitaar zit (in brug positie) is F-spaced. en nu wil ik hem dus in de nek van mijn sz plaatsen. Is dit mogelijk of krijg ik dan problemen?

belvedere86
7 januari 2006, 19:02
wel ik denk dat ik toch voor een X2N ga, aangezien ik ook van plan ben om een auto te kopen :wink:


een andere vraag: die dimarzio paf pro die nog in mijn oude gitaar zit (in brug positie) is F-spaced. en nu wil ik hem dus in de nek van mijn sz plaatsen. Is dit mogelijk of krijg ik dan problemen?

belvedere86
7 januari 2006, 19:05
wel ik denk dat ik toch voor een X2N ga, aangezien ik ook van plan ben om een auto te kopen :wink:


een andere vraag: die dimarzio paf pro die nog in mijn oude gitaar zit (in brug positie) is F-spaced. en nu wil ik hem dus in de nek van mijn sz plaatsen. Is dit mogelijk of krijg ik dan problemen?

belvedere86
7 januari 2006, 19:05
wel ik denk dat ik toch voor een X2N ga, aangezien ik ook van plan ben om een auto te kopen :wink:


een andere vraag: die dimarzio paf pro die nog in mijn oude gitaar zit (in brug positie) is F-spaced. en nu wil ik hem dus in de nek van mijn sz plaatsen. Is dit mogelijk of krijg ik dan problemen?

Scali
7 januari 2006, 19:06
Daar wil ik nog even aan toevoegen dat het misschien handig is om dat even te onderzoeken...
Ga een keer met je gitaar naar een winkel, en probeer wat versterkers of een Tonelab uit oid, en zoek uit in hoeverre je daarmee het geluid krijgt wat je zoekt.
Dan weet je iig wat je van die gitaar kunt verwachten met een goede versterker.

SL2H
7 januari 2006, 22:04
Dat denk ik niet. Slecht zijn die Ibanez pickups zeker niet... wel anders dan die DiMarzios.
Een Peavey Bandit is wel slecht.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Ik heb de peavey bandit 112 al jaren en het is een prima oefenamp. Daarnaast heb ik door de jaren heen zeer veel elementen gehad. Pickups met actieve circuits, jackson pickups, Seymour duncan distortion, hotrails, paf pro's, Evo's, Blade-style pickups, godin pickups, Dimarzio HFH, super distortions. En bij élke pickup hoor ik DUIDELIJK gewoon verschil in geluid / voicings karakteristieken van een bepaalde PU.

belvedere86 gewoon gaan voor die X2N, je zal duidelijk verschil horen en het zal je sound aanzienlijk verbeteren.

Over je F-spaced, als hij erin past gewoon doen. Natuurlijk zitten de pole-pieces niet helemaal hoe ze zouden moeten, maar mijn ervaring is dat het niet zoveel boeit. Vooral niet bij leads als je veel bend en een wijde vibrato hebt. Maar het is een kwestie van smaak, vind je het klinken dan laat je het zo, zoniet dan koop je eentje die niet F-spaced is.

SL2H
7 januari 2006, 22:05
Dat denk ik niet. Slecht zijn die Ibanez pickups zeker niet... wel anders dan die DiMarzios.
Een Peavey Bandit is wel slecht.

Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Ik heb de peavey bandit 112 al jaren en het is een prima oefenamp. Daarnaast heb ik door de jaren heen zeer veel elementen gehad. Pickups met actieve circuits, jackson pickups, Seymour duncan distortion, hotrails, paf pro's, Evo's, Blade-style pickups, godin pickups, Dimarzio HFH, super distortions. En bij élke pickup hoor ik DUIDELIJK gewoon verschil in geluid / voicings karakteristieken van een bepaalde PU.

belvedere86 gewoon gaan voor die X2N, je zal duidelijk verschil horen en het zal je sound aanzienlijk verbeteren.

Over je F-spaced, als hij erin past gewoon doen. Natuurlijk zitten de pole-pieces niet helemaal hoe ze zouden moeten, maar mijn ervaring is dat het niet zoveel boeit. Vooral niet bij leads als je veel bend en een wijde vibrato hebt. Maar het is een kwestie van smaak, vind je het klinken dan laat je het zo, zoniet dan koop je eentje die niet F-spaced is.

Scali
7 januari 2006, 23:53
Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.

Dat weet ik helaas maar al te goed... de Bandit is de standaard goedkope brakke transistorversterker die je veel vindt in oefenruimtes of als huisversterker bij kleinere podia etc.
Ik ben ze dus al vaak genoeg tegengekomen, en ik kan niet zeggen dat het een genoegen was.

SL2H
8 januari 2006, 11:46
Je gaat niet inhoudelijk in op mijn post. Zoals ik zei over die amp hoor je gewoon de karakteristieken van een PU. Jij hebt er gewoon niet genoeg ervaring mee en niet genoeg geprobeerd. Daarnaast heb ik nog de tonelab + tonelab SE (en andere gear die ik door de jaren heen heb gehad) en heb ik die als referentiekader kunnen gebruiken om te meten of je verschillen hoort in pickup voicings op verschillende apparatuur; goed of slecht.

Ga maar weer met je giecheltale zoompje spelen en je cheap ass ibanez elementen.

Lord Abortion
8 januari 2006, 11:52
Ik heb nog een tijdje gerepeteerd op een Bandit die ik van iemand kon lenen, en heb een X2N aan de brug zitten. Dus ik kan je garanderen dat het wel een verschil zal maken. Ik weet niet hoe je standaard pickups klinken, maar toen ik overschakelde van BC Rich pickups naar DiMarzio merkte ik ten eerste een stijging van de output, en ten tweede een heel ander geluid. De X2N heeft veel definitie en een echt vette leadklank. Ideaal voor harmonics en om je versterker serieus op zijn donder te geven. De Bandit klonk bij mij toch een pak beter met een X2N.

ik kaap heel eventjes, subtiel, dit topic. je hebt t over een goeie (of top) leadsound. hoe pakt de x2n in brug dan solo's? of zijn die juist te trebly?

Ik vind die net goed. De hoge output laat mijn versterker goed oversturen en de solo's komen echt mooi uit. Een EMG81 is te trebly voor mij, maar de X2N heeft imo het perfecte evenwicht.

Scali
8 januari 2006, 12:15
Jij hebt er gewoon niet genoeg ervaring mee en niet genoeg geprobeerd.

Dat bepaal jij maar even?
Zoals ik al zei, die dingen staan heel vaak in oefenhokken etc.
In die hoedaningheid heb ik dus ook een tijd lang zelf over zo'n ding geoefend en af en toe opgetreden. Ervaring genoeg, zou ik zeggen.
En naar mijn mening is het dus niet bepaald de meest 'transparante' versterker die je je kunt wensen.
Daar hoef ik verder niet inhoudelijk op in te gaan. Smaken en meningen verschillen. De Bandit is gewoon absoluut niet mijn smaak, en doet niet wat een goede versterker naar mijn mening zou moeten doen.
Dat jij hem wel fantastisch vindt, moet jij weten, maar daarom hoef ik mijn mening nog niet te herzien, en hoef ik zeker niet dit soort onzin van jou te slikken.


Ga maar weer met je giecheltale zoompje spelen en je cheap ass ibanez elementen.

En waar slaat dat nou weer op?
Ten eerste heeft de Zoom analoge distortions, dus blijkbaar weet je niet waar je het over hebt.
Ten tweede had ik ook al gezegd dat ik ook Gibson elementen heb (namelijk 490R en 498T)... Waarom zeg je daar niks over? Zijn die naar jouw mening ook cheap-ass?
En verder, wat hebben mijn Zoom en mijn elementen hier uberhaupt mee te maken?

SL2H
8 januari 2006, 12:33
Jij hebt er gewoon niet genoeg ervaring mee en niet genoeg geprobeerd.

Dat bepaal jij maar even?
Zoals ik al zei, die dingen staan heel vaak in oefenhokken etc.
In die hoedaningheid heb ik dus ook een tijd lang zelf over zo'n ding geoefend en af en toe opgetreden. Ervaring genoeg, zou ik zeggen.
En naar mijn mening is het dus niet bepaald de meest 'transparante' versterker die je je kunt wensen.
Daar hoef ik verder niet inhoudelijk op in te gaan. Smaken en meningen verschillen. De Bandit is gewoon absoluut niet mijn smaak, en doet niet wat een goede versterker naar mijn mening zou moeten doen.
Dat jij hem wel fantastisch vindt, moet jij weten, maar daarom hoef ik mijn mening nog niet te herzien, en hoef ik zeker niet dit soort onzin van jou te slikken.


Ga maar weer met je giecheltale zoompje spelen en je cheap ass ibanez elementen.

En waar slaat dat nou weer op?
Ten eerste heeft de Zoom analoge distortions, dus blijkbaar weet je niet waar je het over hebt.
Ten tweede had ik ook al gezegd dat ik ook Gibson elementen heb (namelijk 490R en 498T)... Waarom zeg je daar niks over? Zijn die naar jouw mening ook cheap-ass?
En verder, wat hebben mijn Zoom en mijn elementen hier uberhaupt mee te maken?

De discussie ging en gaat niet over de bandit of hij nou wel of niet goed is. Het gaat erom of een nieuw element zijn sound zal verbeteren. Het antwoord daarop is JA. Lord Abortion heeft ook al aangegeven dat een nieuw element in een gitaar door de bandit gewoon voor een aanzienlijke soundverbetering zorgt.

Ja ik weet dat je zoompje analoge distortions heeft, maar het trieste is dat ze, ondanks ze analoog is, goedkoop digitaal klinkt. Vandaar mijn woordkeus 'giecheltale' In jouw optiek hebben je Gibson PU's geen zin. Je speelt over een zoom, je kan liever een dure boutique buizenbak van >€2000 kopen, want die laten de sound van je Gibson pu's pas tot zijn recht komen. Toch Scali?

Dat hebben je zoom en je elementen er dus mee te maken. Om even de point er door de drukken.

SL2H
8 januari 2006, 12:33
Jij hebt er gewoon niet genoeg ervaring mee en niet genoeg geprobeerd.

Dat bepaal jij maar even?
Zoals ik al zei, die dingen staan heel vaak in oefenhokken etc.
In die hoedaningheid heb ik dus ook een tijd lang zelf over zo'n ding geoefend en af en toe opgetreden. Ervaring genoeg, zou ik zeggen.
En naar mijn mening is het dus niet bepaald de meest 'transparante' versterker die je je kunt wensen.
Daar hoef ik verder niet inhoudelijk op in te gaan. Smaken en meningen verschillen. De Bandit is gewoon absoluut niet mijn smaak, en doet niet wat een goede versterker naar mijn mening zou moeten doen.
Dat jij hem wel fantastisch vindt, moet jij weten, maar daarom hoef ik mijn mening nog niet te herzien, en hoef ik zeker niet dit soort onzin van jou te slikken.


Ga maar weer met je giecheltale zoompje spelen en je cheap ass ibanez elementen.

En waar slaat dat nou weer op?
Ten eerste heeft de Zoom analoge distortions, dus blijkbaar weet je niet waar je het over hebt.
Ten tweede had ik ook al gezegd dat ik ook Gibson elementen heb (namelijk 490R en 498T)... Waarom zeg je daar niks over? Zijn die naar jouw mening ook cheap-ass?
En verder, wat hebben mijn Zoom en mijn elementen hier uberhaupt mee te maken?

De discussie ging en gaat niet over de bandit of hij nou wel of niet goed is. Het gaat erom of een nieuw element zijn sound zal verbeteren. Het antwoord daarop is JA. Lord Abortion heeft ook al aangegeven dat een nieuw element in een gitaar door de bandit gewoon voor een aanzienlijke soundverbetering zorgt.

Ja ik weet dat je zoompje analoge distortions heeft, maar het trieste is dat ze, ondanks ze analoog is, goedkoop digitaal klinkt. Vandaar mijn woordkeus 'giecheltale' In jouw optiek hebben je Gibson PU's geen zin. Je speelt over een zoom, je kan liever een dure boutique buizenbak van >€2000 kopen, want die laten de sound van je Gibson pu's pas tot zijn recht komen. Toch Scali?

Dat hebben je zoom en je elementen er dus mee te maken. Om even de point er door de drukken.

SL2H
8 januari 2006, 12:34
Jij hebt er gewoon niet genoeg ervaring mee en niet genoeg geprobeerd.

Dat bepaal jij maar even?
Zoals ik al zei, die dingen staan heel vaak in oefenhokken etc.
In die hoedaningheid heb ik dus ook een tijd lang zelf over zo'n ding geoefend en af en toe opgetreden. Ervaring genoeg, zou ik zeggen.
En naar mijn mening is het dus niet bepaald de meest 'transparante' versterker die je je kunt wensen.
Daar hoef ik verder niet inhoudelijk op in te gaan. Smaken en meningen verschillen. De Bandit is gewoon absoluut niet mijn smaak, en doet niet wat een goede versterker naar mijn mening zou moeten doen.
Dat jij hem wel fantastisch vindt, moet jij weten, maar daarom hoef ik mijn mening nog niet te herzien, en hoef ik zeker niet dit soort onzin van jou te slikken.


Ga maar weer met je giecheltale zoompje spelen en je cheap ass ibanez elementen.

En waar slaat dat nou weer op?
Ten eerste heeft de Zoom analoge distortions, dus blijkbaar weet je niet waar je het over hebt.
Ten tweede had ik ook al gezegd dat ik ook Gibson elementen heb (namelijk 490R en 498T)... Waarom zeg je daar niks over? Zijn die naar jouw mening ook cheap-ass?
En verder, wat hebben mijn Zoom en mijn elementen hier uberhaupt mee te maken?

De discussie ging en gaat niet over de bandit of hij nou wel of niet goed is. Het gaat erom of een nieuw element zijn sound zal verbeteren. Het antwoord daarop is JA. Lord Abortion heeft ook al aangegeven dat een nieuw element in een gitaar door de bandit gewoon voor een aanzienlijke soundverbetering zorgt.

Ja ik weet dat je zoompje analoge distortions heeft, maar het trieste is dat ze, ondanks ze analoog is, goedkoop digitaal klinkt. Vandaar mijn woordkeus 'giecheltale' In jouw optiek hebben je Gibson PU's geen zin. Je speelt over een zoom, je kan liever een dure boutique buizenbak van >€2000 kopen, want die laten de sound van je Gibson pu's pas tot zijn recht komen. Toch Scali?

Dat hebben je zoom en je elementen er dus mee te maken. Om even de point er door de drukken.

taylor
8 januari 2006, 12:56
sound verbetering zit voornamelijkin je kennis van spelen(vingers) dat heeft niet veel te maken met apparatuur opzich.

andere elmenten geven je ja ik zeg maar een mooiere kleur aan de sound maar niet elk element werkt goed in alle gitaren dus ja hoe in zo'n ibanez werkt is toch net weer iets ander dan bv als hem in een les paul gooit.

daarnaast is ook zo hoe je hem aansluit aan wat voor potmeters,condensator kan ook bepaalde frequenties juist boosten of niet.

Stinooo
8 januari 2006, 13:29
Discussie gaat inderdaad niet of de Bandit een brakke dan wel supergoede amp is. Heeft verandering van elementen zin?
Volgens mij wel. Verder kan ik ook uit de ervaring spreken: ik heb een Bandit en een paar elementwissels gehad. Ik kan zeggen dat het toch redelijk uitmaakt: Scali, zelfs op een volgens jou 'dichtgesmeerde' amp hoor je verschil. (ik ben in mijn strat van een little '59 naar een tonezone gegaan.) Verder kan je met knopjes draaien toch ook een en ander bereiken, me dunkt.

PS Scali, ik wil verder niet persoonlijk doen ofzo, maar laat je niet zo opnaaien. Jij vindt de Bandit een brakke amp. Punt. Wat een ander zegt over jouw gear en hoe slecht dat is boeit toch niet. Als jij het maar goed vindt.

E-J
8 januari 2006, 13:48
Ik heb al een tijdje een EMG SA set in mijn Strat gezet, en op elke amp (van een brakke Ibanez 25 watt versterker naar een betere Marshall) klinkt hij gewoon duidelijk een stuk beter dan de originele set. Je hoort gewoon echt het verschil.
In mijn ogen kun je beter een goede gitaar en een mindere versterker hebben dan een slechte gitaar en een goede versterker. Gewoon die elementen kopen dus!

Trouwens, je zou ook ipv die Dimarzio X2n kunnen gaan voor een Schaller Hot Stuff. Dat is ongeveer dezelfde element, maar hij zou nog beter en nog strakker klinken. Ik weet het echter niet zeker he!

Scali
8 januari 2006, 14:20
Jullie moeten wat beter lezen denk ik.
Ik heb nooit beweerd dat je GEEN verschil hoort.
Op de vraag:

mijn vraag is of die nieuwe pickups mijn gitaar nu veel beter gaat doen klinken aangezien mijn versterker niet echt zooo goed is.

antwoordde ik:

Dat denk ik niet. Slecht zijn die Ibanez pickups zeker niet... wel anders dan die DiMarzios.
Een Peavey Bandit is wel slecht.

Kortom, ik zeg dus meteen al dat je WEL verschil hoort, maar dat ik niet denk dat de gitaar dan veel beter gaat klinken, omdat die Bandit dus de beperkende factor is, naar mijn mening, en dat licht ik dus later verder toe door uit te leggen dat je naar mijn mening een groter verschil kunt krijgen door een andere preamp te gebruiken, of een compleet nieuwe versterker. Waarbij ik uiteraard ook nog opmerk dat dat slechts vanuit mijn smaak en mijn situatie geredeneerd is, en dat het dus afhangt van wat je zelf voor geluid zoekt, en in hoeverre die Bandit daar al aan voldoet.


Ja ik weet dat je zoompje analoge distortions heeft, maar het trieste is dat ze, ondanks ze analoog is, goedkoop digitaal klinkt. Vandaar mijn woordkeus 'giecheltale' In jouw optiek hebben je Gibson PU's geen zin. Je speelt over een zoom, je kan liever een dure boutique buizenbak van >€2000 kopen, want die laten de sound van je Gibson pu's pas tot zijn recht komen. Toch Scali?

Daar heb je helemaal gelijk in. Met de Zoom komen die pickups niet zo geweldig tot hun recht (om ongeveer dezelfde redenen als die Bandit dus). Maar natuurlijk heb ik nog meer apparatuur dan alleen die Zoom, en zijn er ook zat situaties waar mijn Gibson pickups wel tot hun recht komen. De Zoom is vooral handig om thuis even makkelijk wat opnamen te maken met de PC, bij gebrek aan een Pod/Tonelab/etc (je moet rekenen dat ik al langer gitaar speel dan vandaag, en dus nog van voor de Pod/Tonelab-generatie ben. Ik heb die Zoom 8080 al in 1997 gekocht).


Dat hebben je zoom en je elementen er dus mee te maken. Om even de point er door de drukken.

Ja, het punt dat je maakt is vooral dat je nogal snel oordeelt over mensen... Kennelijk heb je hier en daar wat opgevangen over een Zoom, en hang je daar meteen allerlei conclusies aan ten opzichte van mijn spel, apparatuur en kennis. Die conclusies zijn natuurlijk nogal voorbarig, en zeggen meer over jouw bekrompen geest dan over mijn spel, apparatuur en kennis.

Scali
8 januari 2006, 14:26
PS Scali, ik wil verder niet persoonlijk doen ofzo, maar laat je niet zo opnaaien. Jij vindt de Bandit een brakke amp. Punt. Wat een ander zegt over jouw gear en hoe slecht dat is boeit toch niet. Als jij het maar goed vindt.

Erm, dat is het punt nou juist. Ik heb helemaal nergens beweerd dat mijn Zoom goed is. Sterker nog, als je mijn posts op het forum een beetje gevolgd hebt, weet je dat ik al een tijdje plan om dat ding te vervangen door een Tonelab SE, een Zoom G9.2tt of iets dergelijks.
SL2H trekt dus allerlei voorbarige conclusies die nergens op slaan. Daar zit ik verder niet mee, maar ik wil wel graag even laten inzien hoe dom hij bezig is.

SL2H
8 januari 2006, 14:46
De toon die jij zet zegt:
Nee doe maar geen nieuwe elementen zorgt voor geen verbetering met die bandit. Koop een goede amp en dan nieuwe elementen. Die kerel heeft op dit moment geen geld voor een dure amp/modeler/multi fx etc. Een nieuw element is de goedkoopste en ook nog eens effectieve manier om je sound flink te verbeteren.

Jij zegt dat het '' anders '' klinkt, ja logisch als ik er elementen van gedraaid kippengaas erin zet klinkt het ook anders. Maar wat bedoel je met 'anders' ? Klinkt het beter? Klinkt het slechter? Wat kan je nou met zo een vage reply. Naar mijn mening geef je hem gewoon fout advies. Meerdere in dit topic hebben al aangegeven dat een nieuw element i.c.m die bandit ene prima oplossing is voor een temporary verbetering van zijn sound.


(je moet rekenen dat ik al langer gitaar speel dan vandaag, en dus nog van voor de Pod/Tonelab-generatie ben. Ik heb die Zoom 8080 al in 1997 gekocht).

Sorry maar wat wil je hier nou mee zeggen. :-? Iemand die tiener was in de jaren '80 loopt toch ook niet nog steeds rond in strakke spandex pants en hoge met hairspray bewerkte glam kapsels. :o :D

vester86
8 januari 2006, 14:57
daar gaan we weer..... kunnen jullie ophouden alsjeblieft?

Scali
8 januari 2006, 15:19
De toon die jij zet zegt:
Nee doe maar geen nieuwe elementen zorgt voor geen verbetering met die bandit. Koop een goede amp en dan nieuwe elementen. Die kerel heeft op dit moment geen geld voor een dure amp/modeler/multi fx etc. Een nieuw element is de goedkoopste en ook nog eens effectieve manier om je sound flink te verbeteren.

Dat heb ik al eerder uitgelegd, daar ga ik verder niet op in.


Naar mijn mening geef je hem gewoon fout advies.

Naar jouw mening ja. Naar mijn mening niet, uiteraard.
Meningen verschillen nou eenmaal.
Maar zo ver ligt het nou ook weer niet uit elkaar, want met jouw commentaar op mijn Zoom geef je zelf al aan dat ook naar jouw mening slechte distortions niet goed klinken. We verschillen dus alleen van mening over de kwaliteit van de distortion van de Bandit.
Gek eigenlijk, want normaal gesproken is bijna niemand te spreken over transistordistortion, en moet je buizen (of toch minimaal modeling) hebben.


Sorry maar wat wil je hier nou mee zeggen. :-? Iemand die tiener was in de jaren '80 loopt toch ook niet nog steeds rond in strakke spandex pants en hoge met hairspray bewerkte glam kapsels. :o :D

Daarmee wil ik zeggen dat ik nu ook wel een Tonelab of Pod had gekocht voor de thuisopnamen waar ik de Zoom nu hoofdzakelijk voor gebruik, maar dat die destijds nog lang niet op de markt waren. Toen was de Zoom 8080 gewoon een van de beste multifx/direct recording oplossingen die je kon krijgen (als je niet voor peperdure rack-oplossingen oid wilde gaan). Zoals je nu het rijtje Tonelab/Pod/GT-8/GNX3000 hebt, had je toen ongeveer zoiets als 8080/ME-5/RP20 (pin me daar niet op vast, het is al bijna 10 jaar geleden)...
En voor mij is het maar een hobby, waar ik niet oneindig veel geld in pomp, en een recording bak heeft voor mij geen hoge prioriteit, dus vandaar dat ik nog steeds geen Pod/Toneleb/oid heb. Niet omdat ik de Zoom nou nog steeds zo fantastisch vind, zoals men hier kennelijk meende te moeten concluderen (waarom eigenlijk, ik heb dat ding volgens mij niet eens genoemd in dit topic).

SL2H
8 januari 2006, 15:40
Nee daar ga je niet op in he, omdat je gewoon weet dat ik en anderen hier in dit topic gelijk hebben. Een nieuwe PU zorgt voor verbetering van je sound ook al speel je door een bandit PUNT.

Ik zeg nooit dat een distortion niet goed klinkt, ieder zijn ding. Ik vind het gewoon grappig dat jij de bandit zo afkraakt terwijl je zelf zo een lomp zoom geval hebt. Als jij blij bent met je zoom, so be it. Als iemand anders blij is met zijn bandit, ok end of story PERIOD.

Scali
8 januari 2006, 16:04
Nee daar ga je niet op in he, omdat je gewoon weet dat ik en anderen hier in dit topic gelijk hebben. Een nieuwe PU zorgt voor verbetering van je sound ook al speel je door een bandit PUNT.

Inderdaad, dat heb ik al eerder toegegeven en later toegelicht. Je moet beter lezen. Ik ga er niet meer op in omdat ik anders toch maar in herhalingen val, dat heeft op een forum weinig nut, want je kunt ook zelf even teruglezen wat ik gezegd heb. Blijkbaar doe jij dat niet, en ben je de draad van de discussie al tijden kwijt.


Ik vind het gewoon grappig dat jij de bandit zo afkraakt terwijl je zelf zo een lomp zoom geval hebt.

Dat komt wederom omdat je niet goed leest. Ik heb een Zoom 8080 ja. Dat wil niet automatisch zeggen dat ik dat ding geweldig vind, of dat dat het enige is dat ik bezit. Ik heb ook al eerder in dit topic (en andere topics) aangegeven dat ik juist helemaal niet zo tevreden meer ben over de 8080, en dat ik binnenkort iets nieuws wil ga kopen.
Ik snap jouw logica absoluut niet. Waarom zou ik een Bandit niet mogen afkraken omdat ik een Zoom bezit? Wordt de Bandit daar ineens een betere versterker van? Lijkt me niet. Als ik een boutique buizenstack heb, mag ik hem dan wel afkraken? (hoewel ik nog steeds een Zoom heb?).
Het lijkt mij gewoon dat het een feit is dat de Bandit een goedkope en beperkte versterker is.
Het is ook een feit dat de Zoom 8080 achterhaald en beperkt is... Hij was echter bepaald niet goedkoop destijds. Rond de 1300 gulden, meen ik me te herinneren. Wat gaat de tijd toch hard.


Als iemand anders blij is met zijn bandit, ok end of story PERIOD.

Dat is ook het punt van de discussie. Jij bent misschien wel blij met je bandit, maar de topicstarter geeft toch al in zijn eerste post aan dat hij zelf niet zo te spreken is over deze Bandit, en hij vraagt dus advies daarover. Mijn advies luidt dus simpel: Naar mijn mening kun je beter die Bandit wegdoen dan de elementen vervangen.
Wat jij dan allemaal voor rare onzin moet uitkramen de hele tijd, weet ik niet, maar ik vind het van geen enkel niveau getuigen. Het is nogal onvolwassen om je meteen aangevallen te voelen als iemand kritiek heeft op een versterker die jij toevallig ook hebt. Wees reeel.. Dat ding is goedkoop, is al eeuwen op de markt, en heeft geen buizen of modeling, dus is niet bepaald state-of-the-art. Het is echt geen wereldversterker, ook al is ie bruikbaar en best acceptabel in bepaalde situaties. Er is veel en veel beter te krijgen, en dat hoeft echt geen 2000e te kosten.

SL2H
8 januari 2006, 16:09
Het niveau en onbegrip van u, is van een zodanig onkruidig, hardnekkig laag niveau, dat ik me te hoog voel om nog te reageren.

Ik ga gitaar spelen.

Hoogachtend,

SL2H