PDA

View Full Version : Is dit iets wat jullie zelf op zouden zetten?



BlackSun
6 januari 2006, 19:55
Hallo,

Ik wil al een hele tijd beginnen emt een soloprojectje, maar eigenlijk ben ik er t eozneker voor om er echt aan te beginnen. ALs ik een ideetje heb, en ik vind het wel leuk klinken, en ik laat het iemand horen, zijn die er vaak niet echt enthousiast over, dat weerhoud me er van om eindelijk echt iets te gaan doen.

Vandaag was ikeen beetje aan het pielen, en speelde ik een naar mijn mening wel leuk themaatje....maar omdat ik nu erg onzeker ben geworden of het wel echt leuk is, heb i khet maar snel even grof opgenomen, om aan wat mensen te laten horen...voordat ik er echt moeite in ga steken.

Zouden jullie even willen luisteren en me overtuigen dat het bagger is, of dat i ker wel wat van kan maken? Ik vind het moeilijk om mn eigen composities te beoordelen...

Let niet op spel etc, in 1 take opgenomen vol fouten..gaat om het concept...

http://media.putfile.com/Rough96

Luc-O
6 januari 2006, 20:21
Zolang jij het zelf leuk vind klinken is het toch eigenlijk totaal niet belangrijk wat anderen ervan vinden? Het is gewoon zonde om daardoor je plezier in muziekmaken te laten vergallen.

Je ideetje klinkt best geinig, het is niet bijster origineel maar dat hoeft ook niet. Ik zou zeggen werk het uit en laat het resultaat hier horen. Succes!

Les Paul
7 januari 2006, 11:26
Gewoon uitwerken en afmaken. Je maakt inderdaad muziek voor jezelf.

Ik vind het thema leuk en lekker relaxed klinken. Simpele bas eronder en drums met rims en je hebt zeker een lekkere basis. Ik zou wel wat meer structuur in het stuk proberen te maken.

BlackSun
7 januari 2006, 15:26
Bedankt voor de reacties!

Het is natuurlijk waar dat je muziek voor jezelf moet maken, maar de motivatie mist wel als iemand tegen je zegt dat hij/zij het niet vind klinken natuurlijk...

Ik ga dit maar eens goed uitwerken, eens kijken of mn drummer ook subtiel kan drummen (metal drummer :wink: ). Het zal vast beter klinken dan midi-drums..

Robin Dorland
7 januari 2006, 23:13
Let niet op spel etc, in 1 take opgenomen vol fouten..gaat om het concept...

http://media.putfile.com/Rough96

Tja, let niet op spel... Dat kan ik niet hoor. Ik denk dat het hoog tijd is om te gaan werken aan vibrato. Geen vibrato staat gelijk aan levenloze noten en daar heb jij een goed voorbeeld van gemaakt hiero. Je houdt hier en daar best lang noten aan en je doet er helemaal niets mee... Je laat die noot daar gewoon op z'n reet zitten. Dat kan echt niet hoor; hoe lang of kort je ook speelt, als je wlt dat mensen van je spel gaan genieten MOET je gevoel/vibrato hebben; dat komt echt op de eerste plaats nadat je een snaar fatsoenlijk kunt aanslaan.

BlackSun
8 januari 2006, 11:39
Haha...daar verschillen onze meningen denk ik..ik heb er express geen vibrato aan toegevoegd namelijk...
Uiteindelijke versie zal ik er wel wat ingooien, zij het subtiel.

Vibrato vind ik vaak teveel gebruikt worden...

bedankt voor de kritiek, ik kan er wel wat mee natuurlijk

taylor
8 januari 2006, 13:16
ja,het klinkt allemaal behoorlijk dood.dit komt volgens mij gewoon omdat je nog veel moet leren qua gitaar spelen dat is helemaal niet erg.

op dit moment kun je beter niet aan zo'n soort project beginnen maar als slag gitarist in een band bv todat je weer stuk veder bent onder tussen kun je natuurlijk veder bouwen aan je ideeen.

sneez0r
8 januari 2006, 13:22
Ik vind dat 'frygische' in je akkoordenprogressie wel erg zwaar. Ik weet niet of je het nummer kent, maar het doet me wat aan Venoms 'Freezing Moon' denken in dat opzicht. Ik zou ook iets meer een 'contour' erin gooien, hoog/laag in een frase. Nu blijft het wat hangen allemaal. Die langzame bends zijn wel ontzettend gaaf.

Maiden Michiel
8 januari 2006, 14:36
Freezing Moon van Venom?

Bedoel je niet Mayhem?

sneez0r
8 januari 2006, 18:12
Freezing Moon van Venom?

Bedoel je niet Mayhem?
Shit, helemaal gelijk. Ik heb die CD jaren terug voor het laatst gedraaid.

Basseytje
8 januari 2006, 19:27
dat begin lijkt egt op die thema liedejs van de sims maar voor de rest klinkt het wel relax.

ik zou er geoon mee verder gaan als je t leuk vind. :wink: