PDA

View Full Version : Amp-simulator met effecten voor recording



Scip
6 januari 2006, 18:57
Ik heb vorige week nieuwe opname en PA aparatuur besteld, en nu kom ik er een beetje achter dat mijn zoom 505II niet egt bedoeld is om ermee gelijk naar een mengpaneel te gaan of om op te nemen.

Nu heb ik begrepen dat als ik zonder tussenkomst van een gitaarversterker wil opnemen een Amp-simulator met effecten nodig heb om een kwalitatieve opname te maken.

naar mijn id moet het zo: Gitaar->ampsimulator->PA of opnameset

Nu wil ik graag van jullie weten wat ik nu het beste kan gebruiken om mee op te nemen en waarmee ik live dus ook nog iets met effecten kan gaan doen zonder dat ik een hele versterker mee te hoefen dragen

Iemand ideën?

BillyG
10 januari 2006, 17:08
yamaha dg-stomp

robert-gitarist
10 januari 2006, 17:38
Line6 POD XT of POD XT Live

Wicked Willy
10 januari 2006, 18:48
Zou ook gaan voor de pod XT met FB

De Beer
10 januari 2006, 21:00
alle Tech21 sans amp modellen.

pikasso
10 januari 2006, 21:18
Vox Tonelab of Tonelab SE

TMKXL
13 januari 2006, 18:16
Vox Tonelab SE. Of de gewone Tonelab.

crapton
13 januari 2006, 18:53
Behringer V-Amp Pro. Veel beter dan al die zooi hierboven en nog goedkoper ook.

Stitch
13 januari 2006, 19:57
Nou aan dit soort antwoorden heb je wat hee! Maargoed er is dan ook al veel over gezegd, probeer de search eens.

Scali
13 januari 2006, 20:49
Hoewel een 505-II natuurlijk niet vergelijkbaar is met bv een Tonelab, is er wel een amp/speakersim ingebouwd, waardoor ie met een PA of koptelefoon best redelijk klinkt. Heb je die wel aangezet? (zit als extra functie op de ZNR-module, als ik me goed herinner).

Verder is de Tonelab momenteel mijn favoriet, maar de nieuwe Zoom G7 en G9 lijken me ook heel erg goed (24/96 processing, en een buisje voor distortion, vergelijkbaar met het Valve Reactor-idee van Vox), maar die heb ik nog niet gehoord.

TMKXL
13 januari 2006, 21:58
Behringer V-Amp Pro. Veel beter dan al die zooi hierboven en nog goedkoper ook.

Ja vast. De Tonelab is van veel betere kwaliteit en klinkt veel beter door de buis die erin zit.