PDA

View Full Version : Jullie mening



tri-sonic
17 oktober 2002, 15:47
Als je nu ziet wat iedereen voor gear wilt, denk ik af en toe zo van: "Waarom?"

Iedereen wilt een stuk of 10 gitaren en 25 versterkers...
Ik vind dat je 1 goeie gitaar moet hebben waar je altijd op speelt en die gewoon "bij jou hoort". Het moet iets persoonlijks zijn vind ik. Niet dat je elke dag met een ander ding in je handen staat en daarna weer ff inwisselt... Ook zoiets over die versterkers. Die moet gewoon bij je muziekstijl horen vind ik. Maar ja wie ben ik...

Luca P
17 oktober 2002, 16:06
Zelf heb ik 7 gitaren maar de Les Paul blijft nummer 1!
De andere had ik eerder gekocht en ik vond het jammer ze in te ruilen.
En een verzameling gitaren is nou eenmaal lekker om te hebben.
Kijk maar naar die van Rick Nielsen of Steve Howe.
Mijn zus vraagt altijd, "wat moet je met al die dingen?"
Well, wat moet je met 30 paar schoenen, is het antwoord.

Harry
17 oktober 2002, 16:21
tja, vrouwen en schoenen, mannen en gitaren. Ik heb er verschillende (gitaren dus) en ik speel het liefst op mijn DeArmond of mijn Les Paul Custom, maar een keertje afwisselen lijkt me best wel eens leuk. Alleen voor het beste geluid pak ik toch altijd dezelfde.

hoofd
17 oktober 2002, 17:26
Ik heb nu 4 gitaren, elk met een ander geluid (2 akoestische en 2 electrische), en op mijn verlanglijstje staan nogal wat verschillende gitaren, puur gewoon omdat ik voor elke stijl een andere gitaar pak (bluesen op een metalgitaar met emg's is niet hetzelfde als bluesen op een hollowbody, om maar een voorbeeld te noemen). Ikzelf hou van veel verschillende stijlen muziek, en speel daarom ook verschillende stijlen, om daar 1 gitaar voor te hebben is best wel onmogelijk. En het staat ook gewoon mooi aan de muur :grin:.

Moonchild
17 oktober 2002, 17:53
Iedereen heeft altijd wel 1 favoriet, maar die moet je maar net vinden

depterra
17 oktober 2002, 18:01
of kunnen betalen....:wink:

guitarmusicman
17 oktober 2002, 18:02
Ik ben het zelf eruuug eens met mtlhead!!
greetz

Ibanez
17 oktober 2002, 18:06
Op 2002-10-17 15:47, schreef tri-sonic:
Als je nu ziet wat iedereen voor gear wilt, denk ik af en toe zo van: "Waarom?"

Iedereen wilt een stuk of 10 gitaren en 25 versterkers...
Hehe volgens mij ben ik ook zo'n persoon. Maar er zijn ook zoveel mooie gitaren met allemaal een ander geluid enz. En dat geld ook voor verstekers. Ik ben het wel met je eens dat zoveel gitaren en zoveel versterkers enz. erg overdreven is ik ben ook niet van plan al die shit te kopen maar ik heb gewoon last van igl (insane gear lust :smile: ) zoals anderen op het forum ook hebben :grin:

signsofzodiac
17 oktober 2002, 19:09
Waarom meer gitaren? Voor elke specifieke sound 1. Ik ga geen deathmetal spelen op een ibanez doubleneck uit '78 en op m'n Jem ga ik geen blues spelen (maar het kan wel heel goed :smile: ). Bij elke gitaar heb je ander gevoel en sound, het ligt er net aan wat je lekker vind. Ik hou van biefstuk maar wil het niet elke dag eten. Een goeie moot zalm is ook lekker :smile:

skabouter
17 oktober 2002, 19:33
een hele mooie metafoorachtige boodschap !

klasse

tri-sonic
18 oktober 2002, 16:06
Jah, goed voor verschillende stijlen muziek heb je verschillende gitaren nodig.
DAS WAAR. Jullie hebben gelijk maar het word wel een dure hobby zo he!

Noctiis
18 oktober 2002, 16:08
elke hobby kan je zo duur maken als je zelf wilt

Ic3gl0vE
18 oktober 2002, 16:47
Op 2002-10-18 16:08, schreef Noctiis:
elke hobby kan je zo duur maken als je zelf wilt


wijze uitspraak :smile:


maar ik heb dus 1 beginnersgitaar, die ligt gewoon op de bank en heel soms pak ik 'm ff. dan heb ik nog een metalgitaar, die ik eigenlijk voor alle muziek gebruik (speel toch vooral metal :smile:) en een westerngitaar.
als het goed is komt er over een tijdje wel weer een gitaar bij. eentje met een lekker rockgeluidje :smile:
dan heb ik nog 2 versterkers, maar een daarvan is zo'n beginnersdingetje die ik eigenlijk als bijzettafel gebruik. voor verschillende versterkergeluiden gebruik ik gewoon een multieffect. klinkt waarschijnlijk niet zo als 'the real thing' maar dat kan (en wil) ik toch niet betalen

Anders Destium
18 oktober 2002, 20:02
Als je maar één gitaar wilt kan het zelfs al uit de klauwen lopen :wink:

Het leuke van gitaren als hobby vind ik dat het tastbare investeringen die min of meer hun waarde houden (als je de goede kiest...), en het spaart weer wat schilderijen voor aan de muur. Met de schaduwprijs van die schilderijen kun je dan weer verder sparen :smile:

MetalliCat
18 oktober 2002, 22:13
"Ik hou van biefstuk maar wil het niet elke dag eten. Een goeie moot zalm is ook lekker"

Precies, heel mooi geciteerd :smile:

Elke gitaar heeft wel weer een ander karakter, gitaar 1 heeft meer frets die je kunt gebruiken bij solo's, gitaar 2 heeft minder frets, maar klinkt mooier/anders.

Neals
18 oktober 2002, 22:19
idd..... maar mijn droomgitaar is me ibanez niet , hoewel ik er alles op doe momenteel... er moet een soort klik wezen tussen jezelf en je gitaar.

maarten
19 oktober 2002, 13:29
wat een stel intellectuelen zijn we hier toch :grin:
maar bij mij is het zo, je wilt een betere gitaar/versterker/apparatuur bla bla je spaart, je koopt en zodra je die dingen hebt kijk je alweer verder naar wat nieuws en beters
als je eenmaal obsessed bent (en ik denk dat we dat allemaal wel een beetje zijn) is er geen houden meer aan..
het noodlot van iedere gitarist.. *snif*

Nash
21 oktober 2002, 01:25
Het is duidelijk: we zijn ten dode opgeschreven. Hier kan geen enkele Freud meer een stokje voor steken. It´s spending money on guitars till we die.

dml
21 oktober 2002, 06:48
Wat dacht je van deze:

"Verandering van spijs doet eten"

Ook wel een aardige, dacht ik zo.

Negative K3 fan
21 oktober 2002, 08:47
Referentie en preferentie drift (zo heet dat in de economie) alle mensen hebben er last van en zonder deze zou onze (lapitalistische) samenleving niet kunnen bestaan.

Anders Destium
21 oktober 2002, 09:52
GAS -attack (Gear acquisition syndrom) of IGL (Insane gear lust) zijn woorden die op de veel gitaristen van toepassing, het belemmert wel het functioneren in de maatschappij omdat anderen je niet begrijpen (en dat noot zullen :smile: )