PDA

View Full Version : Versterken met behulp van een DI-box



ACSlater
6 januari 2006, 17:52
Een tijdje geleden ben ik eens om een akoestische gitaar gaan kijken. Ik was op zoek naar eentje met een ingebouwde piëzo met pre-amp. Uiteraard was de gitaar die ik akoestisch het beste vond klinken niet uitgerust met zo'n systeem; beetje jammer. Omdat ik toch niet voor minder wilde gaan heb ik deze toch maar gekocht, een Tanglewood SR1000, met het idee om er iets in te laten bouwen. Dit heb ik nooit gedaan omdat ik na enig onderzoek, toch niet zo weg ben van het piëzo-geluid. Het is uiteindelijk een Seymour Duncan Woody klankgatelement geworden.

Ik ben nu op zoek naar iets om het goed te kunnen uitversterken over een PA. Bij een akoestisch optreden heb ik eens m'n Woody ingeplugd in een aktieve DI-box. Wow dat is het geluid dat ik zoek. Het signaal van de Woody dat normaal te zwak is om echt lekker door de PA te komen, klonk nu lekker vol en nouja ik kan een heel zootje krachttermen opsommen.
Heeft iemand ervaringen of handige tips voor het gebruik van DI-boxjes? Als het kan, merken en types noemen en met wat voor gear je ze gebruikt.
TIA