PDA

View Full Version : Glijdende snaren??



A-ToXiC
17 oktober 2002, 15:26
http://www.geocities.com/a_toxic_monkey_evolution/Gitaar.html


Ik heb ff een vraag:

Als ik nou me tremolo-hendel(a) naar beneden beweeg, klopt het dan dat de snaren bij D
ook iets lager gaan klinken?
Want volgens mij glijden ze bij mijn gitaar door de toplock(c)
en als ik de schroeven ook maar iets strakker vastdraai, draai ik ze dol, dus plz help

Moonchild
17 oktober 2002, 16:31
DENK je dat je ze doldraait of IS het zo?
Volgens mij zijn alle toplock systemen van Ibanez van gehard staal, dus je kan ze keihard aandraaien.
Ik heb er ooit eentje gemold, ik draaide dat ding ZO hard aan dat de schroef doormidden knapte, en het hele systeem verder ongedeerd bleef, ik moest alleen een schroefje vervangen.

Je hoeft ze helemaal niet hard vast te draaien, als ze maar lekker stevig zitten, ze bewegen echt niet, ookal zitten ze niet op hun allerhardst vastgedraaid.

Moonchild
17 oktober 2002, 16:38
En als het ding ontstemt is dat niet te wijten aan de toplocks maar aan de brug.
Als ik het goed zie is dan een RG270JB, met een ILT 1 brug, en die staan niet helemaal bekend om hun stemvastheid.

A-ToXiC
17 oktober 2002, 19:48
Ik heb de toplock al een keer doorgedraaid, maar het is heel vaag:
als ik te tremolo naar beneden beweeg, dan klinken de snaren bij D lager, maar als ik aan de stemknoppen draai, dan verandert er niets bij de gewone snaren(b)...:S

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: A-ToXiC op 2002-10-17 20:07 ]</font>

Fenisi
17 oktober 2002, 20:05
Ik snap het niet hoor.. lager klinken als je je tremelo gebruikt hebt of tijdens het gebruiken :razz:

A-ToXiC
18 oktober 2002, 12:30
Op 2002-10-17 20:05, schreef Fenisi:
Ik snap het niet hoor.. lager klinken als je je tremelo gebruikt hebt of tijdens het gebruiken &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">


Huh??

Moonchild
18 oktober 2002, 13:46
bedoel je dat je niet helemaal meer terug in stemming komt als je met de trem omlaag hebt gebend?

A-ToXiC
18 oktober 2002, 14:16
Nee, laat maar, het is al opgelost :smile:
Maar thx voor alle reacties

Fenisi
18 oktober 2002, 15:18
vertel ns dan wat er mis was..

A-ToXiC
18 oktober 2002, 16:37
De snaren achter de topkam gleden zeg maar door de topkam, maar nu heb ik de string retainer iets naar beneden gedraaid en gebeurt dat niet meer :smile: