PDA

View Full Version : Wil een nieuwe



Axelll
6 januari 2006, 16:03
*search gebruikt*

Axelll
6 januari 2006, 16:09
Ik wil graag een nieuwe versterker :razz: ik speel nu op een line 6 spider II

Ik ben dus op zoek naar een buizenversterker. Mijn speelstijl is: blues, indie, rock n roll (in de stijl van AC/DC etc.) vintage sound.
Mijn gitaar is een Fender Lite Ash Strat (3x single coils). Maar hij moet ook goed op humbuckers reageren.
Mijn budget is ongeveer €1000,- (tweedehands geen optie).

Deze versterkers heb ik tot nu toe getest.

Fender Hotrod deville (nieuwe versie): Heerlijke clean, mooie crunch en hele goede prijs.
Vox Ac30: Redelijke clean, geen mooie crunch, moeilijk in te stellen.
Koch Twintone en multitone: Redelijke clean, redelijk crunch+distortion maar niet vintage genoeg.

Mijn vraag is welke versterkers kan ik nog meer testen. Hij hoeft niet perse meerdere kanalen te hebben, ik kan er altijd nog een efectenbak voor gooien.

Alvast Bedankt...

Axelll

Axelll
6 januari 2006, 16:12
Vooral een mooie clean vind ik belangrijk. Zoals ik alzij ik gooi er dan liever een effect voor om een mooie distortion te krijgen.

Fuhgawz
6 januari 2006, 17:11
Peavey Classic 50 misschien?

tillens
6 januari 2006, 17:37
toch zou de vox wel moeten werken voor je gek eigenlijk hoe smaken verschillen. verder goede bluesbakken; marshall jtm 30/60.. fijne clean hele fijne clean. koch zelf vind ik niet echt vintage, en zeker niet vintage klinken. dus check een jtm of iets dergelijks. .

tillens
6 januari 2006, 17:39
toch zou de vox wel moeten werken voor je gek eigenlijk hoe smaken verschillen. verder goede bluesbakken; marshall jtm 30/60.. fijne clean hele fijne clean. koch zelf vind ik niet echt vintage, en zeker niet vintage klinken. dus check een jtm of iets dergelijks. .

EmgMaster
6 januari 2006, 17:47
Ik denk dat je met die fender toch redelijk goed moet zitten, misschien kun je een keer een marshall dsl 401 proberen, schijnt goede clean op te zitten. En AC/DC moet toch wel lukken op een marshall dacht ik

mayniac
6 januari 2006, 18:06
Vox Ac30: Redelijke clean, geen mooie crunch...

Huh?.... :???:

Negative K3 fan
6 januari 2006, 18:13
je hebt wel een vrij onconventionele smaak als je de crunch van een fender hot rod verkiest boven die van een ac30 en de koch multi- en twintones...

Axelll
6 januari 2006, 18:17
Thanks voor alle post tot nu toe...

Zoals ik al zei vond ik de koch niet vintage genoeg... klonk voor mij te modern.

Ik zal de peavey en de marshall chekken

Axelll

Axelll
6 januari 2006, 18:27
Ik denk dat de Marshall iets wat uit me budget valt. :razz:

sandman4justice
6 januari 2006, 18:45
Als je met de marshall die buiten je budget valt de jtm 30 of de jtm 60 bedoelt, je vergist je. Die hebben weinig te maken met de jtm45 die je waarschijnlijk gezien hebt. Jtm 45 is totaal andere kwaliteits- en prijsklasse. Een jtm 30 vind je wel voor een 3 à 400 euro(wel enkel 2dehands). De Dsl 401 vind je voor een dikke 900 euro nieuw( heb hem toch gevonden op www.musicstore.de)

sandman4justice
6 januari 2006, 18:46
Als je met de marshall die buiten je budget valt de jtm 30 of de jtm 60 bedoelt, je vergist je. Die hebben weinig te maken met de jtm45 die je waarschijnlijk gezien hebt. Jtm 45 is totaal andere kwaliteits- en prijsklasse. Een jtm 30 vind je wel voor een 3 à 400 euro(wel enkel 2dehands). De Dsl 401 vind je voor een dikke 900 euro nieuw( heb hem toch gevonden op www.musicstore.de)

almarvk
6 januari 2006, 20:18
En waarom geen tweedehands? Slechte ervaringen oid?

Als je tweedehands opzoek gaat naar een buizenbak dan heb je denk ik meer keuze en meer vintage...

Useless
6 januari 2006, 20:35
De Carvin Legacy al getest
Ik heb er twee weken geleden ééntje aangeschaft
Gaat voor geen geld nog de deur uit
Prachtige clean en zeer warme volle distortion
Al wie deze Amp afbreekt, kent hem niet of heeft hem nog niet voldoende getest
Een aanrader, zeker proberen :wink:

O ja ter informatie
Vorige versterkers die ik heb gehad
Engl SE Special Edition
Peavey 5150
Mesa Triple
Jcm 800 2203
enz.....

Wicked Willy
6 januari 2006, 21:18
Ik zou voor €1000 gaan voor een Twintone, een Studiotone of misschien de VoxAC30 CC (of hoe dat nieuwe ding ook heet). Een fender Blues Deville (4x10) is ook erg leuk. Of misschien een JCM 800? Een ENGL Savage.

Tweedehands is er genoeg mooi spul te krijgen voor €1000, Kochs, ENGLs, Marshalls, een Mesa..........genoeg keuze hoor.

Axelll
6 januari 2006, 22:37
En waarom geen tweedehands? Slechte ervaringen oid?

Als je tweedehands opzoek gaat naar een buizenbak dan heb je denk ik meer keuze en meer vintage...

Tsja mischient moet ik wel tweedehands gaan kijken.

Het is alleen zo dat er bij mij snel dingen kapot gaan, en met garantie is dat toch wel sneller op te lossen. Ik heb geen zin om na een maand ofzo de buizen te vervangen, you dig'?

@ wicked willy: Koch is niet helemaal mijn ding :)

Axelll
6 januari 2006, 22:39
De Carvin Legacy al getest

en wat was de prijs van dezew versterker?

Useless
6 januari 2006, 22:45
De Carvin Legacy al getest

en wat was de prijs van dezew versterker?

Ik heb hem tweedehands gekocht
Ik denk nu nieuw rond de 1250 euro

Axelll
6 januari 2006, 22:58
Welk model heb je dan?

Useless
7 januari 2006, 09:06
Welk model heb je dan?

De Combo versie en ik sluit deze aan op 4x12 cabinet
Fantastisch geluid
Je moet hem wel open draaien
Dit zijn mijn settings voor het gain kanaal
Drive:7
Bass:9
Mid:4
Treble:8
Presence:7
Reverb:4
Als je er ééntje gaat testen moet je dit eens proberen

Axelll
7 januari 2006, 11:10
hmm er zit geen importeur ofzo in nederland

Useless
7 januari 2006, 12:48
hmm er zit geen importeur ofzo in nederland

http://www.carvin.nl/nl/home.php

LPplayer
7 januari 2006, 13:47
Voor een dikke 799 euro vind je de DSL 401 al bij Feedback


Als je met de marshall die buiten je budget valt de jtm 30 of de jtm 60 bedoelt, je vergist je. Die hebben weinig te maken met de jtm45 die je waarschijnlijk gezien hebt. Jtm 45 is totaal andere kwaliteits- en prijsklasse. Een jtm 30 vind je wel voor een 3 à 400 euro(wel enkel 2dehands). De Dsl 401 vind je voor een dikke 900 euro nieuw( heb hem toch gevonden op www.musicstore.de)

gitarist17
7 januari 2006, 15:51
ik heb een tijdje geleden de marshall dsl401 en de fender hot rod deluxe naast elkaar getest

echt een duidelijke zaak, voor mij dan he... de fender ademt warmte en ik krijg er echt een mooi en lekker dik clean uit op mijn squier strat (ik weet het... wordt nog binnen een jaar vervangen...) de dsl401 heeft misschien een mooiere drive, maar het clean benadert niet eens het fender clean... echt niet

er staat dus bij mij een fender hot rod deluxe op mijn kamer... en heel erg dik tevreden!

groeten erice

ps... de hot rod deville is hetzelfde als de deluxe hoor... alleen meer wattage en andere speakerindelingen (4*10 of 2*12 ipv 1*12) is dus wel te vergelijken denk ik

Axelll
7 januari 2006, 16:24
Ja ze zijn bijna hetzelfde... alleen de allernieuwste versie (weet niet welke van de hotrod serie) heeft andere buizen

Axelll
7 januari 2006, 16:25
Ja ze zijn bijna hetzelfde... alleen de allernieuwste versie (weet niet welke van de hotrod serie) heeft andere buizen

Outrage
7 januari 2006, 20:47
of een laney? VC30/ LC 30 of 50

Orpheo
7 januari 2006, 21:21
waar kan je die legacy testen?

Axelll
7 januari 2006, 21:54
Zolang het dealernetwerk nog in de opstartfase is, kan een ieder ook rechtstreeks contact opnemen omtrent informatie of bestellingen plaatsen. Zodra we een aantal dealers hebben in Nederland en Belgie zullen zij op deze pagina genoemd worden en zullen wij de betreffende klanten naar hen doorverwijzen.

Ik denk dat er momenteel nog geen dealers in nederland zitten