PDA

View Full Version : Beschermlaag les paul



teeb
6 januari 2006, 15:10
test

teeb
6 januari 2006, 15:11
Hallo,

ik twijfelde of ik mijn vraag bij zelfbouw zou posten maar heb toch maar besloten het hier te zetten.

ik ben reeds lange tijd op zoek naar een goede en vertrouwbare vakman waar ik terecht kan om mijn gesigneerde les paul tegen een behoorlijke prijs te laten vernissen/ beschermlaag op te plaatsen. ik heb deze een tijd geleden gewonnen via de radio en zou er op willen spelen zonder het gevaar op te lopen de handtekeningen van velvet revolver te kunnen beschadigen. ik heb er een korte tijd op gespeeld en hierdoor is er spijtig genoeg een klein stukje van een handtekening wat vaag geworden. :(

ik heb reeds behoorlijk wat research gedaan maar weet nog niet helemaal wat er mee te doen. want ik heb gehoord dat haarlak ook al moet helpen, maar ik weet niet of dit 100% te vertrouwen is als je er al wat vaker op gaat spelen... ? zelfklevende plastiek lijkt me ookal niet zo veilig want dat kan dan weer beschadigd worden door wat strumming en als je het vervangt zal de gitaar niet langer gesigneerd zijn :-?

iemand ervaring met dit soort toestanden? tips of advies voor professionele niet al te dure gitaarbouwers/vakmannen/winkels (ongeveer in de buurt van Limburg of wat verder) zijn zeer welkom.

hier een foto ter verduidelijking

http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&PhotoID=nEAAAAMECbA5V1Fdi4AyZv6LvMlcTTvXEubGpIgMV4 g4sAAAAAQAAAA

gr

ArpeggioKing
6 januari 2006, 17:23
handtekeningen met een schuursponsje eraf boenen!!. VR zuigt apelul! :evil:

Chili666
6 januari 2006, 17:30
handtekeningen met een schuursponsje eraf boenen!!. VR zuigt apelul! :evil:

jaloers??? :wink:

@teeb --> Post dit maar in de zelfbouw

teeb
6 januari 2006, 17:42
handtekeningen met een schuursponsje eraf boenen!!. VR zuigt apelul! :evil:

danku voor de vriendelijke reactie 'arpeggioking'. ik heb niet gevraagd naar jouw mening over de band maar eerder over hoe de handtekeningen af te dekken. en ik kan me ook niet herinneren dat VR ooit aan apelullen zuigt. it's about the value 8-)

hadv
6 januari 2006, 23:00
ik ben het met je eens dat de reactie wel erg overdreven is.
maar ik vind het eerlijk gezegd echt doodzonde van die mooie gitaar.

maak er een supergoeie foto van, dan heb je het als aandenken


maar goed, als je het wilt afdekken omdat je het niet kwijt wilt zul je eea vermoedelijk moeten overspuiten (laten doen). vraag een goede bouwer/reparateur of stel de vraag bij de zelfbouwers

Robbert
6 januari 2006, 23:15
Zonde om niet te spelen en zonde om de handtekeningen er af te spelen. Ik denk dat een hoop lak bijt met de marker.

Kijk effe in het topic van L-L over zijn nekrefret, staan veel adressen in.[/tab]

Les Paul
6 januari 2006, 23:37
Ik zou het risico niet nemen. Laklaag eroverheen kan de handtekeningen beschadigen, maar kan ook de klank van de gitaar nadelig beinvloeden.

Persoonlijk zou ik de handtekeningen er af poetsen en de gitaar lekker gebruiken. Als je de handtekeningen echt wilt houden kan je er het beste niets aan doen en de gitaar gewoon niet gebruiken (en op zoek gaan naar een Les Paul zonder handtekeningen)