PDA

View Full Version : SWR



basswasp
17 oktober 2002, 11:07
Na mijn Ampeg-topic komt dan nu de opvolger: SWR. 'k heb laatst een SWR WorkingMan 4004 geprobeerd met een 4x10T en ik vond 'm mooi klinken :smile: Wat vinden we er hier van? Wat zijn de eventuele minpunten?

AllodoX
17 oktober 2002, 11:19
Ik heb de workingman4004 gehad :smile:

prima versterker hoor.. alleen moet je niet te veel aan die aural enhancer zitten, want dan wordt ie heel " wooferig ".

basswasp
17 oktober 2002, 11:43
Maar waarom heb je hem dan weggedaan? :smile:

AllodoX
18 oktober 2002, 00:34
omdat ie maar 1 uitbreidingsslot had voor 1u unit :smile: en ik moest er 2 :smile:

basswasp
18 oktober 2002, 12:35
Is dat alles? Was een rack bijkopen geen oplossing? Of gewoon dat ding dat je over had gewoon erop zetten? :smile:

AllodoX
18 oktober 2002, 16:34
dat heb ik een tijdje gedaan jah.. maar daar ga je je op den duur gigantisch aan ergeren..

plus ik wilde een andere ( betere ) versterker.. een met een buisje erin en met grafische EQ..

basswasp
18 oktober 2002, 17:12
Aahh :smile:

Maar een 4004 WorkingMan heeft trouwens ook een grafische Eq...?

En ja, 'k moet nog steeds een keer een Hartke testen, maar 'k zit er een beetje mee dat die standaard kasten geen tweeter hebben... moet je er weer een andere kast bij kopen die niet op de versterker is ingesteld :sad:

BasPete
18 oktober 2002, 18:15
Ik ben zelf niet zo kapot van een grafische Eq. Haalt veelal veel weg. Maar goed dat moet ieder voor zich weten, speel zelf nu op een SWR bass350 top met een 4x10 goliath en een 1x18 big ben, en ben zeer te spreken over deze stack. Workingman wel een keer op gespeeld en vind het ook een goede amp....

basswasp
18 oktober 2002, 21:03
Iemand ook echt slechte dingen over deze amp te melden? :smile:

flearulez
18 oktober 2002, 21:27
Heb em eens getest en vond em lekker!
Toch ging ik liever voor de Hartke met de Hughes en kettner.
Och SWR heeft nog altijd een plaats in me achterhoofd, vooral hun kabinetten.Woehoe wat een power

Maar heb je geen bi-amp nodig voor tweeter?

basswasp
18 oktober 2002, 22:18
Maar waarom dan toch Hartke en Hughes? :smile:

Voor een tweeter heb je trouwens geen bi-amp nodig... 'k zou ook niet weten waarom... Bij die 4x10T kast die ik heb geprobeerd zit er gewoon een tweeter in het midden van de kast (tussen de speakers) en die hele kast loopt op één stekker :smile:

AllodoX
18 oktober 2002, 22:49
bi-amping heb je als bassist niets aan.. kost alleen maar meer geld, en heeft geen meerwaarde voor je geluid..