PDA

View Full Version : Modeling amps OEPS :D



alhambra
17 oktober 2002, 08:50
Ik durf het bijna niet te vragen maar wat zijn jullie ervaringen met modeling amp en dan speciaal de flextone II en de ax212 van line 6. O ja en ben je een buizenliefhebber reageerd dan maar niet ik weet ook wel dat het geen buizen amps zijn :grin: .

Bins
17 oktober 2002, 14:14
Hey,
Je weet toch dat et geen buizen amps zijn heh? :grin:

Bas
17 oktober 2002, 16:44
Die flextone II's zijn best aardig. Je bent alleen wel even aan het zoeken naar 'jou geluid'. Er zitten standaard al een hele hoop goeie presets in, maar mijn ervaring is dat als je daar een beetje mee knutselt, je toch best aardig soundje krijgt.

Maar ze zijn dus wel erg veelzijdig.. voor metal is die Insane mode wel erg leuk, voor rock zitten er bv de Brit High Gain of de Modern High Gain in. Al met al best aardig.

Maar als je al een buizen bak hebt zou ik deze uiteraard niet kopen.. aan de andere kant, ga je van een squier 15 watter naar een flex II dan weet je niet wat je hoord :smile: Nou is het geluid van een 15 wattertje met elke knappe amp natuurlijk al snel niet meer te vergelijken..

Mja, try it out at the shop zou ik zeggen. Mijn ervaring is dat het voor een transistor best aardige dingen zijn. Ook leuke outputs enzo.. (MIDI, speaker out, XLR etc)

Ditmar
17 oktober 2002, 19:07
Het moge duidelijk zijn dat een Line 6 simulatie van een Mesa nooit als een Mesa zal klinken. laat dat duidelijk zijn. Maar toch, ik vind het heel prettig werken. Er zijn namelijk geen gitaarversterker die zo divers zijn als de modeling versterkers. Ik heb bijvoorbeeld in m'n geluid zowel een Mesa scheurgeluid, een Marshall scheurgeluid, een Fender geluid en een transistorclean nodig, en dat krijg je nooit uit een versterker. Voordeel is ook bijvoorbeeld weer dat de effecten er al inzitten, dus dat je van kanaal én effect kan wisselen. Je kan dus kiezen voor een versterker met een of twee perfecte geluiden, of voor een versterker met honderden geluiden die allemaal nog steeds heeeeeeeel erg goed klinken hoor.

signsofzodiac
17 oktober 2002, 19:15
Of voor een buizenversterker met 12!!! te gekke geluiden :smile: De Engl Savage SE...

alhambra
19 oktober 2002, 22:08
Ik had toch wel meer reacties verwacht en met deze post komt de topic weer boven in beeld :grin: .

Ic3gl0vE
19 oktober 2002, 22:33
*reageert*

SATAN
19 oktober 2002, 23:35
Ik zou een Koch kopen, lekkere 2x12 kast eronder en blazen maar. Voor de FX een simpele Korg AX1500G en je bent helemaal het mannetje.
Vooral in combinatie met een Gibson (en dan met name de M3) klinkt dat helemaal te gek !

Ibanez
20 oktober 2002, 11:17
weet jij iemand die dat heeft dan??? Dat is echt een mazzelaar!!!

dml
20 oktober 2002, 22:58
Jaaaaa, ik heb een Koch Multitone 100 combo met een 2x12 erbij. En ook nog een Powertone met een 4x12 erbij. En ja, ik prijs mezelf behoorlijk gelukkig :wink:

bart.b.king
23 oktober 2002, 23:54
keb een ax2.super veelzijdig,ook te gek op lage volume's.Moet alleen nog een midicontroller hebben.Absolute aanrader,ook geweldige effecten.

@iro
24 oktober 2002, 01:01
ik heb een cube-30 en ik vind die wreed ok, echt. Het is maar een klein ding maar onderschat hem niet, hij gaat superhard...en hij trouwens perfect voor recording.

Chris P. Bass
24 oktober 2002, 11:53
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar even een tip:

Test van de Vox modeling amp in Guitar. Te verkrijgen in betere tijdschriftenzaken. Met Aerosmith voorop. Die heeft buizen. Valvetronic heet ie ofzo. Ik heb de test nog niet gelezen.

Ook de fender Cybertwin heeft buizen.

Ic3gl0vE
24 oktober 2002, 13:45
de H&K ZenTera gebruikt ook de originele buizencircuits.. kost wel 2700 euro ofzo