PDA

View Full Version : biografie



Izegrim
6 januari 2006, 11:51
Met Google kom ik niet zover, maar ik ben op zoek naar een duidelijke handleiding om een bandbio te schrijven. Ik kan wel zomaar wat kalken, maar daar zit niet iedereen op te wachten. Heeft iemand ergens een artikeltje liggen?

Dank,
Ize

Izegrim
7 januari 2006, 10:01
Niemand? :-?

vulvasonic
8 januari 2006, 01:11
Ik denk dat het vooral belangrijk is om clichés te vermijden.
- Hou het kort en ga geen opsommingen maken van wie er allemaal in welke bands gespeeld hebben.
- Zet een sfeer neer met muzikale knipogen, zonder meteen bands te noemen.
- Zorg dat je een EIGEN SMOEL laat zien.
- Creëer je eigen cultuurtje, geloof het of niet, maar dikke kans dat je al een eigen cultuurtje hebt.
- Bedenk iets origineels.

En nogmaals, HOU HET KORT!!!!!
Geen hond die er in geinteresseerd is namelijk. Als het een klein stukje tekst is met wat pakkende uitspraken dan wordt het wat sneller gelezen, maar schrijf een hele pagina vol met de geschiedenis van de band en iedereen haakt bij voorbaat af. Bovendien kan een kort stukje tekst tevens dienen als info voor de lokale pers in de plaatsen waar je komt te spelen.

Succes!

Izegrim
8 januari 2006, 01:20
Superrr-bedankt man! :-D

Ben net begonnen, maar voor het inzenden van een demo moeten we een bio hebben. Dit helpt.

Thanks,
Ize

bloodboiler
21 januari 2006, 12:32
- Hou het kort en ga geen opsommingen maken van wie er allemaal in welke bands gespeeld hebben.


Niet helemaal mee eens. Als er bandleden in het verleden bij een bekende(re) band gespeeld hebben (ook al was het maar heel even) moet je dit zeker vemelden!
Vooral het metal wereldje is dol op name dropping, vermeld dus ook als je met grote bands op het podium hebt gestaan.

Waar ik persoonlijk de schurft aan heb zijn bands die lollig proberen te zijn. Humor en muziek is een combinatie die heel goed kan werken maar in de meeste gevallen werkt het in je nadeel.

Verder ben ik het met vulva eens.

Harry
21 januari 2006, 14:08
aan de andere kant zijn er veel te veel bands die zichzelf zo serieus nemen dat ze ongewild ook komisch overkomen, dat is dan weer de andere kant.