PDA

View Full Version : 5 gitaarkabels verbinden? (junction box)



treblemaster
6 januari 2006, 00:30
Via een ander forum (plexipalace) ben ik erachter gekomen dat de 4 aparte kanalen van mijn versterker (soort PA) 'verbonden' kunnen worden om meer gain te krijgen (nederlands woord voor 'jumpen' ??).
Bijv. met zoiets:

http://i16.ebayimg.com/04/i/05/d8/71/32_1.JPG

Weet iemand misschien alternatieven of waar ik zoiets kan vinden of zelf maken??

Jeanken
6 januari 2006, 11:48
Plexipalace doet me denken aan de ouwe plexi's waar je gewoon een jumperkabeltje in twee van de 4 inputs stak, een truukje dat ik me mijn bassman ook gebruik soms, maar als jij een top hebt met 4 kanalen maar slechts 1 input zou ik niet weten hoe je eraan moet beginnen met zo'n doosje of gewoon kabeltjes..

treblemaster
6 januari 2006, 17:06
Ehhh 4 kanalen met 4 inputs, dus in elk kanaal een kabeltje, die in het doosjes steken en dan je gitaarkabel ook in het doosje. Zo is me verteld door iemand die dezelfde amp heeft.

Jeanken
6 januari 2006, 19:07
Wel, als je vier inputs hebt zou ik het zeker eens proberen, maar koop er niet zo'n doosje voor want dat betaal je waarschijnlijk redelijk wat geld, gewoon met jumpers.
Het is niet gezegd dat het werkt, kan net zo goed geen invloed hebben, gewoon proberen dus, maar als iemand net dezelfde amp heeft en het al gedaan heeft kan je toch vrij zeker zijn dat het werkt?

Jerre
7 januari 2006, 05:20
Wat doet het eigenlijk met je geluid als je 2 van de 4 inputs verbindt op een plexi of een bassman ?

Zou het ook gaan als ik vb aan mijn kabel 2 pluggen zet en deze zo in mijn 2 inputs steek ?

Jeanken
7 januari 2006, 13:00
Wat doet het eigenlijk met je geluid als je 2 van de 4 inputs verbindt op een plexi of een bassman ?

Zou het ook gaan als ik vb aan mijn kabel 2 pluggen zet en deze zo in mijn 2 inputs steek ?

Je krijgt meer mogelijkheden om te beginnen, als beide kanalen toonregeling hebben bv kan je door met beide toonregelingen te spelen andere sounds maken of fijner afstellen, je krijgt meer gain, maar dat is allemaal zo afhankelijk van amp tot amp, zoals gezegd, het werkt niet bij elke amp.
Als jij 2 pluggen aan je kabel zet en in 2 inputs steekt krijg je volgens mij gewoon wat je zou hebben moest je met twee identieke gitaren elk op een kanaal hetzelfde spelen, maar dat is nog anders dan het truukje op bassman en plexi.
Je kan het wel proberen natuurlijk, gaat ook wel iets leuks opleveren zou ik zeggen..