PDA

View Full Version : Mijn nieuwe gitaar



Negative K3 fan
16 oktober 2002, 21:33
In het engels omdat ik dit topic al op HC heb gepost en ik te lui ben om te vertalen.

I designed it, and my dad build it from a DIY strat kit...

specs:
-5 piece basswood body (i wouldve liked 1 piece alder better, but it was in the pack and it seemed al rite)
-rosewood fretboard, quite a fat maple neck
-entirely painted blueish except the fretboard
-1 SD custom p90 in the bridge connected to a 500k pot
-1 single coil that was in the pack, good quality! it goes to tone control and a 250K volume
-2 way selector switch, i used the 5 way to replcae the oen on my squier which was crappy as fuck
-middle pickup removed, the bridge single coil also went in my squier
-tele (matching) headstock
-painted with car paint not sanded, it could have been done better, but i didnt want that, i dont like guitars to be too perfect looking
-slimmed upper wing (in case u didnt notice)

nothing more to say, ow yes, the custom p90 sounds like fucking heaven :smile:

http://home.zonnet.nl/spit23/stratlen.jpg
that was the crappy design i made


http://onlinerock.com/musicians/negativek3fan/stratlen2.jpg
http://onlinerock.com/musicians/negativek3fan/stratlen3.jpg
http://onlinerock.com/musicians/negativek3fan/stratlen4.jpg

at this point, the electronics are working, but not the way i want to. the frets buzz a lot and im going to the guitars store tomorrow to remove the fretbuzz and buy a 500k pot. and then its totally finished.

on the pics the real color isnt realistic bcoz my webcam is 2 crappy, but anyway, enjoy.


De gitaarwinkel waar ik voer praat is trouwesn TAGS waar ik morgenmiddag heenga.

gershwin5150
16 oktober 2002, 23:42
En dan zeg je dat Ibanezzen ontzettend lelijk zijn?...........

blimb
17 oktober 2002, 05:44
wat heb je nu precies gedaan ...heb je een doos met losse onderdelen gekocht? en die inelkaar gezet .. of heb je een fender gemod. of .. he .. ik snap t nie helemaal?
Maar mooi blauw is nie lelijk :wink:

alhambra
17 oktober 2002, 08:47
Die gitaar ziet eruit als een knip en plak foto, het lijkt wel of het allemaal niet helemaal klopt.

O ja en lelijk blauw is wel lelijk :grin: .

michielv
17 oktober 2002, 09:16
Koel, lijkt wel een beetje op de (oud, nog in de tijd dat Epi door Gibson in de States gemaakt werd) Epihone Coronet, wat weer een gespiegelde onderste helft van een Tele was (double cutaway dus).

Als ik jou was zou ik trouwens een slagplaat zonder gaten kopen en eentje maken die precies klopt.

Hoe klinkt dat trouwens, een P90 op een strat? Khep er nog twee liggen (nou ja, ik zou ze uit mijn zelfbouw LP kunnen slopen :smile: ). Khep al wel eens een tele brugelement in mijn strat gehad, klonk erg goed...

michielv
17 oktober 2002, 09:18
Oh ja, wat soort bouwpakket was dat? En wat kosten die dingen?

:smile:

skabouter
17 oktober 2002, 11:40
zoals jij het niet op ibanezzen hebt, heb ik het niet op fenders. alles lijkt wel plastik, en ik hou meer van HUMS !!

maar je gitaar is leuk geworden, hoor. niet super mooi naar mijn mening, maar als jij zegt dat het goed klinkt dan is dat het belangrijkste !!

gefeliciteerd !

AutoStatic
17 oktober 2002, 12:00
Ziet er idd een beetje uit als een Coronet. Dat zijn mooie gitaren trouwes, ook met 'n P90. Ben er ooit wel 's een tegengekomen, spijt dat ik 'm destijds niet heb gekocht.
Maar ziet er grappig uit je gitaar. Beetje vage foto's.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AutoStatic op 2002-10-17 12:02 ]</font>

LordRiffenstein
17 oktober 2002, 12:18
Op 2002-10-16 21:33, schreef Negative K3 fan:
im going to the guitars store tomorrow to remove the fretbuzz and buy a 500k pot.

Ik weet natuurlijk niet of je er een speciale reden voor hebt maar als je de P90 nu erg vet vindt klinken zou ik geen 500k pot gebruiken, je P90 zuo wel eens scher kunnen gaan klinken. Daarbij komt nog dat je nog steeds 2 250K pots in je gitaar hebt en dat je electronica rekening houdt met de zwakste schakel, de 250K pots dus en dat 1 andere pot plaatsen weinig of geen invloed zal hebben op de klank.

Ik vind het een eigenaardige gitaar maar wel een leuk 'projectje'.

Greetzzz,

Yoeri

menneke
17 oktober 2002, 14:34
Is dit onderwerp niet meer iets voor die "Lelijkste gitaar"Threath

Ibanez
17 oktober 2002, 14:44
Idd hij is echt lelijk. Die combinatie van elementen helemaal. Maar je zal er wel een vet geluid mee hebben.

Noctiis
17 oktober 2002, 14:46
nix voor mij, als hij er blij mee is prima...

blimb
17 oktober 2002, 17:38
k vind het eigenlijk wel wat hebben . T is weer eens wat anders dan al die standaard dingen. Maar wat voor pakket heb je nu gebruikt? Was dat duur?

Negative K3 fan
17 oktober 2002, 21:24
Het was een strat pakket zoals die ook wel op amerikaanse ebay staan volgens mij...

het klinkt natuurlijk door het lidneen hout niet zoals een strat maar dat mooie bottom end in combinatie met de p90 en dat met mijn nieuwe Jekyll &amp; Hyde schreeut ie als een tering. morgen de laatste aanpassingen en dan is ie helemaal klaar.

In het pakket dat ik gekocht heb zat een strat body met een grondverflak dingus erop klaar voor de kleurlaag, maar omdat we hem hebeen verzaagd is er een grondlaag bijgekomen.

Verder was de elektronica allemaal al gesoldeerd het was gewoon een kwastie van alles erop schroeven (de gaten waren voorgeboord. Maar door het getweak moesten we een hele hoop meer doen, als morgen de elektrtonica in orde zijn en er een extra snaarhouder opzit ben ik de tevreden. En jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar mijn gitaar is wel uniek (y) :smile:

Negative K3 fan
17 oktober 2002, 21:26
Op 2002-10-17 08:47, schreef alhambra:
Die gitaar ziet eruit als een knip en plak foto, het lijkt wel of het allemaal niet helemaal klopt.

O ja en lelijk blauw is wel lelijk &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> .


Die eerste foto is ook een knip en plak foto. En het blauw is in het echt heel anders dan op al die fotos.

Bartjan
17 oktober 2002, 22:10
Ik vind hem wel lelijk, het belangrijkste is dat ie goed klinkt. En over smaak valt niet te twisten. Maar wat heeft dat paketje je nu gekost?

Negative K3 fan
18 oktober 2002, 00:07
In totaal heeft me alles (gitaar+levys strap+9 meter snoer+afstellen) nog geen 400 euro gekocht en ik heb vandaag voor 172 euro een Audio Visual Jekyll &amp; Hyde bijgekocht. Enige wat ik nu nog wil is een amp en dat gaat een twin worden :smile: volgend jaar een zomervakantie hard werken...

Anders Destium
18 oktober 2002, 09:18
En het geluid??
Dat moet wel killer zijn wat dat is ALTIJD de smoes van mensen met lelijke gitaren :wink:

Het is natuurlijk wel cool dat je tegen iedereen kan zeggen dat je je gitaar zelf hebt gebouwd :smile:

Raffel
18 oktober 2002, 09:38
Jekyll &amp; Hyde? Is dat een soort van kopie van een Hughes and Kettner, zoals je van Hugo Boss, Hugo Doss hebt?

HahaHAHAAH lol

Negative K3 fan
18 oktober 2002, 11:23
Op 2002-10-18 09:38, schreef Raffel:
Jekyll &amp; Hyde? Is dat een soort van kopie van een Hughes and Kettner, zoals je van Hugo Boss, Hugo Doss hebt?

HahaHAHAAH lol


NEE man, dat is een rete duur pedaal dat bestaat uit twee gedeelten, lees HC maar door of de site van audio visual, daar staat een heel positieve guitar world recensie op.

Rectifier
18 oktober 2002, 11:25
T'is trouwens Visual Sound.
En het zijn geweldige pedaaltjes.
Ik had liever de Route 66. Daar zit een compressor bij in.
De H2O Chorus/Delay is ook geweldig.

Negative K3 fan
18 oktober 2002, 11:25
Op 2002-10-18 09:18, schreef Anders Destium:
En het geluid??
Dat moet wel killer zijn wat dat is ALTIJD de smoes van mensen met lelijke gitaren &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">

Het is natuurlijk wel cool dat je tegen iedereen kan zeggen dat je je gitaar zelf hebt gebouwd &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">




Ik vind ded gitaar zelf mooi, en als ie al kut zou klinken zou ik hem ngo houden voor de mooigheid :smile:. Maar het geluid is geweldig, vooral die SD custom soapbar klinkt als een tiet met distortion (aanrader), bij de tags vondeen ze die ook goed klinken. Vooral met het basswood en dee J&amp;H krijg je er hele strakke bastonen en mooie lage mids uit...

Negative K3 fan
18 oktober 2002, 15:03
Op 2002-10-18 11:25, schreef Rectifier:
T'is trouwens Visual Sound.
En het zijn geweldige pedaaltjes.
Ik had liever de Route 66. Daar zit een compressor bij in.
De H2O Chorus/Delay is ook geweldig.


Ja sorry, het heeft me al enige tijd gekost om Jekyll &amp; Hyde te onthouden maarja. Ik had dee route 66 ook geprobeerd maar die was ook heel goed, maar hij had te weinig gain. Niet dat ik zo'n gain monster ben maar het is wel leuk om een pedaal te hebben wat alles doet. Maar de route 66 is volgens mij een geweldig pedaal als je dat geluid zoekt. Maar de Jekyll kant van dee J&amp;H heeft ook een goede ts808 achtige overdrive, hij mist alleen de bass boost en compressor. Tis maar ent waar je van houdt.