PDA

View Full Version : onbekende versterker



KK2
5 januari 2006, 22:42
Kheb een oefenversterker van 't merk 'Doobie', model G-30. Deze versterker werd eerder door mijn oom gebruikt. Hij heeft 'm in 1984 nieuw gekocht. Ik heb al gezocht, ook op dit forum, maar ik kan nix vinden over deze versterker :???:. Ook in muziekwinkels is dit een absoluut onbekend model. Iemand die iets weet van dit model? Voor een visualisatie klik hier (http://i31.photobucket.com/albums/c381/kk2dude/KK2/DSC00361a.jpg).
Enige tijd geleden kwam er een vreemd dof geluid uit de versterker en ook een beetje rook, ik heb 'm ff open gehad, maar kon geen schade vinden en hij doet 't nog prima.
Inmiddels ben ik wel al beetje aan 't shoppen voor een nieuwe amp, voor 't geval deze 't begeeft. Wat raden jullie aan? Ik zoek oefenamp met i.e.g. zuiver clean kanaal in combinatie met mijn Epiphone Les Paul(krijgt binnenkort ook betere pick-up's), stijl is blues(rock), punk-rock, geen metal.

Daniël_san
5 januari 2006, 23:23
Is het ene buizenversterker? Heb je misschien foto's van de binnenkant?

hadv
5 januari 2006, 23:53
op de foto zie ik de stijl van Mesa Boogie, de naam Doobie lijkt er natuurlijk ook op.
is vermoedelijk een goedkope versterker uit japan of zo

het meest gehoorde advies is een Roland Cube 30, en daar sluit ik mij bij aan. veel kwaliteit voor weinig geld en ingebouwde effecten

Orpheo
5 januari 2006, 23:57
geen cube30, maar epiphone valve junior. ik heb t al zovaak gezegd.....

Fumi SG
5 januari 2006, 23:57
Ik neig ook te zeggen iets van een Boogie 'rip-off'. Maar een amp kunnen we niet aanraden als je geen budget noemt natuurlijk. Je kunt wel Cube 30 noemen maar als je €800,- te besteden hebt is het natuurlijk een beetje lomp om een Cube te kopen! :roll:

Johannes
6 januari 2006, 09:56
Doobie, Piggy, Boogie? Eén pot nat! (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/16915587.html?return=eJwlylsKwjAQQNG9FNrPvMWSEKTuJ GhpQmIzNANWxb07xb974AYr7SdZ4ZqV6mS7NoftFl1EBMt5rjC v7BG2jFBCwMbWwv8LgwiXvXg53JvPz15PkJbl1esrVoKkKEjxT nDkTjkqeTYH6JqM0WIUpNoSUQ3gZee%2BP00NLFU%3D&df=1) :razz:

KK2
6 januari 2006, 13:43
Sick dudes, bedankt voor de info.
Tis geen buizenversterker, is gewoon 30W oefencombo met een vreselijke reverb. Dit is de 8erkant (http://i31.photobucket.com/albums/c381/kk2dude/KK2/DSC00363.jpg). Heb niet echt zin om 'm open te schroeven dus de binnekant laat ik ff voor wat 't is.
En m'n budget, tja ik kan wel een buizencombo voor € 1200 gaan kopen, maar denk dat dat totaal overbodig is. Mijn houtbewerkingskunsten zijn natuurlijk een lachertje voor zo'n versterker :lol:. Zou me alleen al schamen om in de winkel te vragen om zo'n versterker te testen :oops:.
Zo'n Valve Junior lijkt me wel wat om eens uit te proberen, waar verkopen ze die?[/url]

ToTaL FaKe
6 januari 2006, 14:41
Bij Nederland Muziek in almere verkopen ze ze volgens mij!

www.nederlandmuziek.nl

:wink:

Tupelo
7 januari 2006, 19:25
geen cube30, maar epiphone valve junior. ik heb t al zovaak gezegd.....

Zijn die dingen in NL al te krijgen?

AART
7 januari 2006, 19:56
geen cube30, maar epiphone valve junior. ik heb t al zovaak gezegd.....

Zijn die dingen in NL al te krijgen?

zie post boven de uwe.

svokke
7 januari 2006, 20:24
geen cube30, maar epiphone valve junior. ik heb t al zovaak gezegd.....
Ik weet niet of een epiphone valve junior aan te raden is. Die van mij bromde en ruiste nogal. Velen vinden dit niet erg, vinden het "vintage". Maar ik kan er niet mee leven, mijn "vintage" stuff maakt trouwens minder bijgeluiden. Ik heb een bladzijde gemaakt over de valve junior die ik wilde posten in de werkbank. Maar posten lukt mij niet :-( Leve het forum.
Dan maar hier neersmijten.
http://users.telenet.be/svokke/valve%20junior%20mods.htm

Tupelo
7 januari 2006, 22:29
geen cube30, maar epiphone valve junior. ik heb t al zovaak gezegd.....

Zijn die dingen in NL al te krijgen?

zie post boven de uwe.

:roll: Duhh, thanx! :wink:

KK2
10 januari 2006, 22:30
Ben er nog niet helemaal uit, maar 't wordt niet de Valve Junior. Zit te twijfelen tussen Hughes & Kettner Edition Blue 60 DFX en de Vox AD 30 VT. Hughes&Kettner Matrix Combo is ook nog een optie, maar lijkt me toch al weer meer iets voor iemand die wat beter speelt, die Rockdrive speaker heeft wel een lekker geluid. Wat zouden jullie doen en waarom?