PDA

View Full Version : irritant bijgeluid



ESPGuitarFreak
16 oktober 2002, 22:05
een vraag voor bij korte sweeps: ik hoor meestal de "losse snaren" doorklinken, hoe komt dat, ligt dat aan mij of..(geen goeie techniek)? :grin:

scheelt t wanneer je iets duns rond de hals doet ofzo? (bijv. n haarbandje dat de snaren iets dempt). Als ik bijv. met mn rechterhand de snaren demp (ergens bovenaan de hals) en dan met mn linkerhand een arpeggio hammer hammer dan heb ik namelijk minder of geen last van overbodig snaargeluid...*ploing*

Of, lukt t beter bij lage action, of,..of...?

Phizer
19 oktober 2002, 00:37
uh je geeft het zelf al aan :smile:
haarbandje ofzo werkt wel goed, maar het is natuurlijk de bedoeling dat je het ook zonder haarbandje kan spelen
1 tip, je vingers moeten zo snel mogelijk weer van de snaar af... en oefen eerst clean en probeer dat goed te krijgen, ga dan pas over op distortion en alle toeters en bellen

sebass
19 oktober 2002, 03:28
Ik vind bij sweeps dat je juist wel distortion moet gebruiken als je net begint, want als je dan niet alles goed dempt krijg je een grote rotzooi en ben je dus genoodzaakt elke snaar weer te dempen. Als je clean speelt maakt het niet uit dan klinkt het wel mooi die doorklinkende snaren alleen speel je dan gewoon een arpeggio.

ESPGuitarFreak
19 oktober 2002, 14:34
ok thx voor de hulp!

hoelang hebben jullie er ongeveer over gedaan om perfect sweeps te kunnen? (neem over 4 snaren ofzo...)