PDA

View Full Version : Sessie combo??



Chiel
5 januari 2006, 21:44
Hey Guys. Ik zoek een betaalbare en goede 2 kanaals combo. Mijn rack (in koelkastformaat) is eenvoudigweg geen optie om mee te nemen naar kleine gigs.

Ik speel normaal over een Custom Audio en die sound vind ik geweldig. De Bogner Shiva is super, maar een beetje off-budget. Heb zelf een tweetal combo's in gedachten nl. de; Engl Screamer/Tunder en de Vox AC30. Iemand hier misschien nog tips?

Thanx in advance!

wytz
6 januari 2006, 13:39
kijk eens naar de koch twintone ! mooie clean en ook prachtige scheur. 2e hands zijn ze voor weinig te vinden ! :)

BLOK182
6 januari 2006, 15:24
Eventueel Koch Studiotone...of een H&K anniversary, ook handzame, betaalbare doch smaakvolle buizencombo's :) Mooie Mesa Studio in hardwood is misschien ook wat?

Jimi Hendrix
6 januari 2006, 17:30
rivera pubster/clubster/chubster?

Negative K3 fan
6 januari 2006, 18:17
ik zou zeggen een studiotone


of als je lief wilt zijn tegen mij, een ac30/6 :)

Punt
7 januari 2006, 02:07
Als je de Shiva kan waarderen zou ik de Studiotone eens gaan proberen.
Overigens is de Screamer ook niet verkeerd. Vergeleken met de Studiotoon iets agressiever.

ruezzz
7 januari 2006, 04:15
Ik gebruik voor kleine gigs een Engl Thunder 50, werkt prima.
Heb er een ZVex Superduper voor hangen en een MemoryManDeluxe.
Met die combinatie blaas ik een complete kroeg omver op volumestandje 1,5...
Clean is helemaal top (strat nekelement = SRV dik), ik wil alleen es zien of er met wat modificatie het leadkanaal nog wat is op te vetten (gain genoeg, maar het is in verhouding wat minder 'dik' dan het cleane kanaal) Wie heeft daar ideeen over... wie zou dat kunnen?
En wat zou er aan gedaan kunnen worden?

Ik heb ook een Vox AC-30, een amp met meer karakter maar iets minder functioneel voor het doel waar jij het voor wil gebruiken.
Je hebt 1 kanaal, en dat klinkt wat je ook doet als een Vox AC-30 (wat anders). Clean heeft altijd een randje, of je moet em superclean afstellen en een leadkanaal met een distortionpedaal maken... komt de amp niet echt mee tot zijn recht.
Begrijp me niet verkeerd, het is een geweldige amp, maar wil je wat flexibiliteit in een kleine setup, zonder al teveel gesjouw: zou ik je een 1x12 inch amp met 2 kanalen adviseren.

Chiel
7 januari 2006, 12:05
Thanx!

Mesa ben ik niet zo heel erg weg van. Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat het alweer een tijdje is geleden dat ik ze echt goed aan de tand heb gevoeld.

Rivera had ik idd nog niet over nagedacht! (zo zie je maar weer waar zo'n forum al niet goed voor is :) ).

Heb zelf een Powertone I gehad en ik ben blij dat ik d'r vanaf ben :oops: . . . Wel verhalen gehoord dat de nieuwe Koch series iets beter zijn, maar dat wordt dus toch maar weer een kwestie van uitproberen.

En ruezzz, je zou eens een Fulltone Fatboost moeten proberen. Die geeft je amp een stuk meer ballen. Ken zelfs iemand die hem standaard altijd aan laat staan. Echt een tippie :wink: .

Matsvansanten
7 januari 2006, 13:24
Wel eens de Brunetti Maranello bekeken? Ik vind het zelf een hele leuke amp :lol: Wil er over een tijdje misschien zelf wel eentje kopen.

Punt
7 januari 2006, 17:41
Wel eens de Brunetti Maranello bekeken? Ik vind het zelf een hele leuke amp :lol: Wil er over een tijdje misschien zelf wel eentje kopen.

Wie verkoopt die ?

TMKXL
7 januari 2006, 17:50
Feedback. Moet je es uitproberen, volgens mij klinken die dingen wel goed.

Matsvansanten
7 januari 2006, 17:59
In Amsterdam hebben ze hem ook bij sound plaza, en in Amstelveen bij de Sound Shop. Maar hij is bij nog veel andere winkels te verkrijgen. Ik vind het echt een super ding met een hele lekkere sound. Hij is iets van 875,- euro geloof ik.

Punt
7 januari 2006, 18:28
Heeft iemand de Brunetti wel eens met de Koch Studiotone vergeleken?

Chiel
8 januari 2006, 21:42
Ga van de week die Brunetti Maranello, Engl Thunder en Koch studiotone eens flink aan de tand voelen. Volgens zeggen staan ze allemaal testklaar bij Feedback Rotterdam.

Ben momenteel een klein pedalboardje in elkaar aan het knutselen met een Visual Sound H2O, RMC picture Wah, Fulltone Fatboost en een Korg DT2. Het is nog ff om het even of d´r een reverb bij komt. hangt nog ff af van de kwaliteit van de combo.

Ach ja zo zie je maar. Een gitarist is nooit helemaal klaar!

Matsvansanten
9 januari 2006, 08:34
Ik ben benieuwd :) ben zelf namelijk ook aan het kijken voor een amp uit die prijsklasse.

LPplayer
9 januari 2006, 11:39
hoe duur, want dit ding wordt wel erg de hemel ingeprezen


kijk eens naar de koch twintone ! mooie clean en ook prachtige scheur. 2e hands zijn ze voor weinig te vinden ! :)

wytz
9 januari 2006, 12:03
hoe duur, want dit ding wordt wel erg de hemel ingeprezen


kijk eens naar de koch twintone ! mooie clean en ook prachtige scheur. 2e hands zijn ze voor weinig te vinden ! :)

ik heb ze zien gaan voor 650. Nieuw kosten ze tussen de 1200 en 1300. Er is ook een nieuwe versie (twintone II), die heeft 3 kanalen en wat meer functies. ik vind ze geweldig..:)

vidar
9 januari 2006, 16:50
Ik zou me niet teveel laten leiden door hoe jouw powertone I klonk want er zijn al weer heel wat modificaties gemaakt aan de twintone en zeker de twintone II is een superbak!

vidar
9 januari 2006, 16:51
Ik zou me niet teveel laten leiden door hoe jouw powertone I klonk want er zijn al weer heel wat modificaties gemaakt aan de twintone en zeker de twintone II is MIJNS INSZIENS NATUURLIJK :-D een superbak!

LPplayer
10 januari 2006, 14:50
wat ja nieuw vind ik em te duur. 1200 en hij is zo klein en niet super veel wattts ofzo. Hij zal wel hard gaan, maar hij is wel te duur.


Ik zou me niet teveel laten leiden door hoe jouw powertone I klonk want er zijn al weer heel wat modificaties gemaakt aan de twintone en zeker de twintone II is MIJNS INSZIENS NATUURLIJK :-D een superbak!

wytz
10 januari 2006, 14:59
wat ja nieuw vind ik em te duur. 1200 en hij is zo klein en niet super veel wattts ofzo. Hij zal wel hard gaan, maar hij is wel te duur.


Ik zou me niet teveel laten leiden door hoe jouw powertone I klonk want er zijn al weer heel wat modificaties gemaakt aan de twintone en zeker de twintone II is MIJNS INSZIENS NATUURLIJK :-D een superbak!

niet te veel watts :-D 50 is veel hoor. Wat voor optredens doe je ? live aid enzo ? :P

Chiel
13 januari 2006, 19:41
Zo! Ik ben weer een blij man zo voor het weekend. Zojuist bij Juke Box geweest een een Koch Studiotone aangeschaft. Echt een wereld bakkie! Delaytje in de loop, Wahpedaal ervoor en gaan met die banaan.

Zelf speel ik al een heel seizoen met een Custom Audio en had deze dus als referentie. De Rivera Clubster 25 was de eerste testkandidaat. Een erg mooi clean die je met gemak kon laten brommen als een lekkere opgefokte Bassman. Erg mooi! Jammer genoeg deelt het volume van het cleane kanaal deze met het leadkanaal :-S. Heel erg onhandig. Of je hebt een lekker clean óf een lekker chrunch geluid. Ik kreeg geen werkbare instelling waarmee beide kanalen fatsoenlijk klonken...

Dan de Brunetti Maranello. Aardig clean, niet super maar praktisch en goed gedefinieerd. Het chrunch kanaal vond ik 10x niets. Geen ballen met weinig gain en een 'bij in een potje' geluid met wat meer gain. Wellicht dan een metalfan hier iets mee kan, maar just not my cup of tea.

De Koch studiotone was de laatste kandidaat. Was niet zo'n Koch fan maar dit bakkie is geweldig. Niet zo zeer vanwege de aansluitmogelijkheden, maar van de veelzijdige klankinstellingen. Clean is lekker dik, haast Bogner achtig. Met de Bright en mid-shift aan klinkt het praktisch als mijn CAE.

Chruch klinkt ook mega vet. Goede definitie en het verzuipt niet. Het OD+ kanaal is niet super, maar met een beetje klooien kreeg ik er een meer dan acceptabel leadgeluid uit.

Kortom, Koch heeft flink aan de weg getimmerd de afgelopen tijd. En met de Studiotone hebben ze zonder twijfel de meest interessante combo in deze prijsklasse (800 - 900 euro).

Punt
14 januari 2006, 03:46
Kortom, Koch heeft flink aan de weg getimmerd de afgelopen tijd. En met de Studiotone hebben ze zonder twijfel de meest interessante combo in deze prijsklasse (800 - 900 euro).

Heb je hem met de headversie kunnen vergelijken?

crapton
14 januari 2006, 08:27
Peavey Bandit. Hang er een doek voor en je kiest hem boven zo'n Engl Thunder 50. Die dingen klinken echt niet.

Chiel
14 januari 2006, 13:05
Heb je hem met de headversie kunnen vergelijken?

Noope. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb de speaker gedisabled en aangesloten op een BagEnd S12D. Echt een wereld van verschil! Niet per definitie beter ofzo, maar wel een heel ander karrakter. Met de headversie zul je dus zondermeer een heel bijzondere sound kunnen krijgen als je er een dito cab bij uitzoekt (Bogner 2x12 oid???).

Punt
14 januari 2006, 21:42
Noope. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb de speaker gedisabled en aangesloten op een BagEnd S12D. Echt een wereld van verschil! Niet per definitie beter ofzo, maar wel een heel ander karrakter. Met de headversie zul je dus zondermeer een heel bijzondere sound kunnen krijgen als je er een dito cab bij uitzoekt (Bogner 2x12 oid???).

Da's mooi, ik heb al een Bogner 2 x 12 cab en wil de Studiotone aanschaffen, ik twijfel tussen de head en de combo.
Ik heb de head geprobeerd op een 1 x 12 Brunetti cab en dat was geweldig.
Aan de andere kant wil ik hem als repetitieamp gebruiken zodat ik mijn zware mainamp en cab niet hoef mee te zeulen en dan is de combo wel lekker makkelijk te vervoeren naar de repetitieruimte....

Chiel
14 januari 2006, 22:23
Keuze snel gemaakt! Combo aanschaffen en de interne speaker disconnecten en Bogner Cab eronder. Voor de kleine gigs enkel de combo :).

armageddon
14 januari 2006, 22:58
Peavey Bandit. Hang er een doek voor en je kiest hem boven zo'n Engl Thunder 50. Die dingen klinken echt niet.

Dan weet ik niet wat voor Thunder jij getest heb, want mijn Engl Thunder klinkt toch echt fantastisch. Misschien is het geen superclean, maar de scheur is gewoon uitermate wreed.

Chiel
15 januari 2006, 12:16
Clean vond ik inderdaad wat tegenvallen. Scheur is mijns inziens erg oké ja, maar ik kon hem niet zo krijgen dat er enkel een lekker randje aan zat. Dus als je daar naar op zoek bent én je hecht veel waarde aan het cleane kanaal, dan kan ik mezelf goed voorstellen dat de Engl Thunder afvalt.

Rectifier
16 januari 2006, 21:54
:)

Gefeliciteerd man. Kwist niet dat je op zoek was naar een combo.
Lekker hoor.

Heb afgelopen weekend ook een superamp gehoord/getest.

Zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=65980

Dude
17 januari 2006, 10:56
Noope. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb de speaker gedisabled en aangesloten op een BagEnd S12D. Echt een wereld van verschil! Niet per definitie beter ofzo, maar wel een heel ander karrakter. Met de headversie zul je dus zondermeer een heel bijzondere sound kunnen krijgen als je er een dito cab bij uitzoekt (Bogner 2x12 oid???).



hahahhaa weer een studiotone liefhebber erbij

ik heb de head nu sinds de zomer en ben er ook echt wezeloos van. Prachtig geluid over mn 4x12 greenback kast, echt waanzinnig apparaat !!

Ciaoo

Wicked Willy
17 januari 2006, 11:08
Voor kleine gigs en repetitie buiten mijn vaste oefenruimte gebruik ik nu de Studiotone. Gaat hard zat, maar nog belangrijker er zitten zoveel sounds in! naast de '3 kanalen' kun je zeker met een boostpedaaltje en eventueel nog een leuke distortion er een super allround amp van maken. Enige genre waar ie niet echt voor geschikt is is metal, maar verder kun je er echt alles mee!

Ben trouwens ook wel benieuwd naar de nieuwe Bogner, schijnt ook een mooi compact ding te zijn. Alleen de prijs zal waarschijnlijk wat hoger liggen dan de Studiotone (betaalde ik 799 voor).

Ik ben al jaren verKOCHt.