PDA

View Full Version : crybaby vraag



Nielsje
5 januari 2006, 21:43
:)

Nielsje
5 januari 2006, 21:46
simpel vraagje,

ik heb hier een crybaby, revisie G.

wil ik ff ombouwen tot TB, maar hoe haal ik die draadjes los die in het verbindingsstekkertje zitten (die witte in het midden), en hoe zet ik deze weer vast..? bovendien, waar kan ik een dergelijke stekker los bestellen mocht ik hem verknooien?

besef net dat ie eigenblijk beter in de werkbank past... mods, do your job please :)

piezo
6 januari 2006, 11:25
Moeten die dan los? Ik heb revisie F of G en heb niet aan het stekkertje hoeven komen om mijn Crybaby true bypass te maken.

Nielsje
6 januari 2006, 14:10
hm.. volgens mij wel,

maar jij hebt dat dus blijkbaar niet :)

in dat geval, kan je een fotootje laten zien van hoe je het gedaan hebt?

ik neem dat je er een volume mod ook op hebt losgelaten?

piezo
6 januari 2006, 20:36
Geen volume mod gedaan. Ik ben namelijk op z'n best maar half thuis in electronica en voor een "swell" resultaat (pun intended) zou ik dan toch op z'n minst de huidige (2e) 100 k pot moeten vervangen door een 500 k logpot. Ik weet niet hoe ik aan een daarvoor geschikte (en betaalbare) zou moeten komen en de sweep zou dan toch ook erg anders worden, waardoor ik op zijn minst nog andere mods zou moeten doen om dat weer te corrigeren! Of zie ik dat verkeerd?

Overigens weet ik niet of ik er nu nog iets aan zou willen veranderen: Ik gebruik inmiddels een RMC-3 en voor volume-swell efecten voldoet de knop op mijn gitaar of zo nodig de volume aansturing van mijn Tonelab middels een MIDI expressiepedaal.

Plaatjes stuur ik je zo meteen per E-mail, want het is me nog niet gelukt plaatjes opgeladen te krijgen bij mijn provider.
(Maar er komt nog eens een dag ..........
dat ik hier ook lekker overbodig kan blitsen met mijn spultsje. :) )

Nielsje
6 januari 2006, 20:41
aah

nee, ik bedoelde volume mod in de zin van dat als je tb-ed, (zonder buffer behoud) dat je dan volume verlies krijgt (... zoals gelezen ergens..)

dan een weerstand veranderen, zodat je volume weer kan 'bijboosten'.

maar goed, ik heb ff goed gezocht, twas alweer een tijd geleden dat het plan bij me opkwam, en ik ben idd niets anders nodig..

ga zometeen de bout maar es warm stoken :)

Guinness
6 januari 2006, 22:00
Ik heb een TB mod gedaan op mijn CryBaby en ik heb de stekker er gewoon uitgehaald en direct op pplaat gesoldeerd.

Nielsje
6 januari 2006, 22:01
Bedankt voor de pics piezo :)

kom er net achter dat ik hier geen pijpsleutel heb liggen (mopper de mopper) , tenmiste met een steeksleutel kom ik niet om de inputs heen.. kutterdekut..

dan maar tot volgende week wachten :S

piezo
6 januari 2006, 22:17
Achteraf had ik al bedacht dat je dat wel eens bedoeld kon hebben.

Ik heb meteen maar even die TB Crybaby getest op volumeverlies:
- PRS>Crybaby>Tonelab cleane patch>mengtafel: heel geringe (<2dB)volumeverschillen (gemeten) tussen uit- en ingeschakeld pedaal, e.e.a. afhankelijk van de pedaalstand. Meer luidheid (!) verschil afhankelijk van pedaalstand
- PRS>Gk-2A>gitaarsynth buffer out > Crybaby > Tonelab > mengtafel: overall fractioneel hoger signaalniveau, maar geen significante verschillen

Zou het niet zo zijn dat we graag meteen een hoger volume willen hebben bij het inschakelen van een wah, omdat we onszelf op dat moment meestal wat meer willen benadrukken? :) De RMC-3 heeft een regelbaar volume maar ik heb hem tot nogtoe altijd "unity" afgeregeld.

Nielsje
6 januari 2006, 22:28
hm.. ik ben benieuwd...

ben nu ff de schakelaar aan het solderen...
morgen thuis ff een pijpsleutel zoeken en meenemen, laat volgende week wel ff wat bevindingen weten...

piezo
6 januari 2006, 22:28
Bedankt voor de pics piezo :)

kom er net achter dat ik hier geen pijpsleutel heb liggen (mopper de mopper) , tenmiste met een steeksleutel kom ik niet om de inputs heen.. kutterdekut..

dan maar tot volgende week wachten :S

Geen mini bahco-tje ook? Daarmee gaat het bij mij net-aan, kleine beetjes tegelijk misschien. Zit standaard in mijn altijd-bij-de-hand onderhouds en reparatie setje om plugmoeren op gitaren te kunnen vastdraaien en zo.

T.a.v. plaatjes en misschien ten overvloede: Wat je op de plaatjes niet ziet, is dat ik de printbaan tussen de input-TRS (tip) en die eerste condensator heb doorgekrast. Verder zijn de oranje draadjes en de lange zwarte draad door mij toegevoegd, en de schakelaar natuurlijk ook.