PDA

View Full Version : Ismar - Aura (nieuwe song, gt-8 + dfhs)



Lacrimosa
5 januari 2006, 18:56
Nieuwe song, ik vind em best mooi eerlijk gezegd :-D

alleen wat ERG jammer is, is dat de boel kraakt, en niet zo weinig ook :cry: :cry: :cry: :cry: !!!

http://members.home.nl/r.basic/html/Ismar%20-%20Aura.mp3

Mjah graag jullie mening!

Laterr
Ismar

EDIT: zie laatste pagina, heb em opnieuw opgenomen!1

Roy K.
5 januari 2006, 21:17
Klinkt lekker, mooie sfeertjes, geluid is prima!! (totaal geen kraak bij mij :???: :wink: )

Maar er waren me bij je vorige nummer solo's beloofd!! :evil: :-D

jonathan
5 januari 2006, 22:54
ik hoor ook geen kraak..

je rockt wel :zz:
maar er kan wel wat meer afwisseling in (b.v. zang)

jonathan

Fumi SG
5 januari 2006, 23:24
Bij mij wel een vette 'buzz' over de gitaarpartij, te hard opgenomen -> clipping??

Verder wel een vette sound, lekker breed. Je song is ook wel cool, toch wel lekkere afwisseling. Het is mij echter wel een beetje over the top (het hele gebeuren) maar het blijft cool! :)

Azrael
5 januari 2006, 23:52
Helemaal top gozer! Gitaar spel vind ik schitterend , compositie vind ik leuk , ritme is goed en Drumkit From Hell klinkt echt geweldig realistisch zeg....damn ik moet dat pakket ook hebben. :-D

Lacrimosa
6 januari 2006, 01:25
hej dudes, thanks!!

De clipping (gekraak, of buzz) irriteert me echt de t*ring.
Maar anyway, zingen doe ik voorlopig nog niet aan! :D:D

Stratman70
6 januari 2006, 09:21
Tjonge, dat is inderdaad heel erg jammer, die buzz. Dat verneukt de zaak behoorlijk eerlijk gezegd. Best jammer, want de compositie is best gaaf, al raak ik soms een beetje de weg kwijt en had ik wat meer solo's willen horen.

Desondanks: mooie compositie!

Thijs G
6 januari 2006, 09:50
Heb je nou al eigenlijk je nieuwe geluidskaart enzo ?

Luc-O
6 januari 2006, 10:12
Hey Ismar,

Tof gedaan, ik vind vooral het sfeertje wat je neerzet mooi. Jammer van de kraak, want de productie op zich klinkt goed, lekker vet en 'breed'. Er zou alleen iets meer samenhang in mogen zitten, heb nu een beetje het idee dat het allemaal losse stukken zijn die aan elkaar geplakt zijn. Goed gespeeld, maar wat meer solo's zou inderdaad geen overbodige luxe zijn!

Grtz Luc

Robbert v.d. Hanenberg
6 januari 2006, 12:49
Sjezus...VET jonge!!

Super-muzikaal mannetje!! Hoe oud ben je nu 17? 18?

Vette comp. skills...mooie mix ook! Klinkt nog wat dunnetjes maar als jij over de juiste middelen beschikt zet je 'n supervette produktie neer!

Mooi vibrato ook!!

Grtz,


Robbert

Negative K3 fan
6 januari 2006, 14:58
dat klinkt heel erg lekker echt een leuk nummer, nu wat gemuggezift over de kleine details, niet opvatten als afkraken oid want ik vind het geheel al super.

je zou eventueel wat meer aandacht aan de drums kunnen geven, in mijn rechteroor hoor ik een heel erg overheersende crash die ook nog eens behoorlijk extreem gepand is. Van de bassdrum hoor ik weinig anders dan een vervelende klik (ook met de andere toms), die zou je er wat krachtiger in kunnen mixxen.

dat acoustische intermezzo is wel heel erg opeth, de gitaar die je daar overheen gooit heeft naar mijn mening/smaak te veel effecten wat hem heel erg 'kitsch' maakt, een puurdere, vettere toon (zoals bv. windowpane solo's) zou daar misschien ook op zn plaats kunnen zijn.

het eind met die dubbele bass is echt vet :D het eind misschien wat abrupt.

Negative K3 fan
6 januari 2006, 14:58
dat klinkt heel erg lekker echt een leuk nummer, nu wat gemuggezift over de kleine details, niet opvatten als afkraken oid want ik vind het geheel al super.

je zou eventueel wat meer aandacht aan de drums kunnen geven, in mijn rechteroor hoor ik een heel erg overheersende crash die ook nog eens behoorlijk extreem gepand is. Van de bassdrum hoor ik weinig anders dan een vervelende klik (ook met de andere toms), die zou je er wat krachtiger in kunnen mixxen.

dat acoustische intermezzo is wel heel erg opeth, de gitaar die je daar overheen gooit heeft naar mijn mening/smaak te veel effecten wat hem heel erg 'kitsch' maakt, een puurdere, vettere toon (zoals bv. windowpane solo's) zou daar misschien ook op zn plaats kunnen zijn.

het eind met die dubbele bass is echt vet :D het eind misschien wat abrupt.

Bloodline
6 januari 2006, 15:50
ik geniet echt van dit nummer. heb um al 6 x vandaag beluisterd !!
en dat dat stuk btje naar opeth klinkt maakt toch niks uit ? iedereen heeft inspiratie van verschillende bands, ik vindt het zelfs super gaaf !!!

ga zow door dude echt waar !!

Negative K3 fan
6 januari 2006, 18:36
en dat dat stuk btje naar opeth klinkt maakt toch niks uit ? iedereen heeft inspiratie van verschillende bands, ik vindt het zelfs super gaaf !!!

beweer ik iets anders dan???

Lacrimosa
6 januari 2006, 21:55
relax dudes, it's all good!! 8-)

Stratman70, Luc-O, Robbert v.d. Hanenberg, Negative K3 fan en Bloodline: bedankt voor de comments!! :wink:

Stratman70: ik weet het, dit nummer vind ik persoonlijk echt vet, alleen als het begint te kraken, uffffffff... :evil:

Luc-O: Jah klopt, ik had wat thema's die ik iig in dit liedje wou verwerken. Soms wist ik idd niet zo goed hoe ik het allemaal bij elkaar moest plakken enzo haha!

Robbert v.d. Hanenberg: hej man...jah ik ben echt super druk bezig met het afmixen van liedjes enzo, erg leuk. Mrjah je hebt vast wel gemerkt dat dat met dit liedje niet zo super is gelukt :-D !

Negative K3 fan: jah klopt, het is echt focking moeilijk om die drums eenbeetje netjes in de mix te krijgen. Het komt ook door de drums dat de boel kraakt, omdat ik die in het begin nogal had geboost, en dus moest ik ook mijn gitaren boosten etc etc...uiteindelijk pas als je klaar bent met opnemen merk je dat het kraakt. Maarjah, met elke opname leer ik weer wat nieuws.

Bloodline: thanks dude!! :D....

Bloodline
6 januari 2006, 22:32
en dat dat stuk btje naar opeth klinkt maakt toch niks uit ? iedereen heeft inspiratie van verschillende bands, ik vindt het zelfs super gaaf !!!

beweer ik iets anders dan???

laat maar dude :-D

c.hultermans
7 januari 2006, 16:15
Heee Ismar,

Dit is echt prachtig man!!!

Ik vind t juist wel ok dat er nie meer solo's inzitten, da zou juist teveel afbreuk doen aan de geweldige sfeer vd song!!!

Superrrrrr

Grtz,

Ratje

Das Schaap
8 januari 2006, 12:34
Bombastisch. 8-)
Gekraak kan ik nog voorbij luisteren, alleen de bas zoemt soms nogal bij mij. :-?
Kan ook aan mijn speakers liggen, ik zou em sowieso iets milder in de mix gezet hebben, maar das mijn smaak.

Ik vind dat die solo over dat akoustische stuk nog best kan, misschien ietsje voller alleen zou perfect zijn. En soms mis ik nog wat cliche harmoniseringen. :P

Wel leuk gedaan verder ja. :) Ik vind em alleen ietsje te lang persoonlijk.
Hoe doe je de drums, vst via cubase ofzo ? Ik heb DFH ook alleen ik krijg er echt niet veel uit wat ik ok vind klinken.

Scali
8 januari 2006, 14:30
Ik vind ook wel dat er wat meer solos of andersoortige afwisseling in had gemogen... Er worden zeer aardige sfeertjes neergezet, maar af en toe vind ik het net wat te langdradig.
Maar goed, dat is meer een kwestie van smaak, dat heb ik al gauw in dit soort genres.

Basseytje
8 januari 2006, 19:30
wow die drums is dat Drumkit From Hell iig ik vind het egt super klinken misschien ga ik het ook kopen.

betreft het leid: klinkt heerlijk alleen jah je hoord inderdaad een beetje ruis bij de distortion maar voor de rest klinkt het egt super

Negative K3 fan
8 januari 2006, 22:13
wow waar heb jij last van?

c.hultermans
8 januari 2006, 22:38
wow waar heb jij last van?

lol!!

bobby
14 januari 2006, 21:32
Ismar..

Echt heel mooi gedaan! prachtige, rustige passages, en het begin vindt ik zelf echt het mooiste van het hele nummer.. deed me erg denken aan Devin Townsend en zijn rustigere nummers.

Inderdaad wel wat gekraak als de drums en gitaren met gain/distortion bij elkaar komen.. mischien te hard gemastered of geen limiter op de master bus? geen idee eigenlijk, maar doet niet veel af van het nummer zelf hoor.. een purist zou het beter vinden zonder, maar ja..

Oh.. en het is mooi om te horen dat je DFHS gebrukt.. dat zou ik namelijk niet zeggen.. en dat is een compliment hoor, vaak hoor je al meteen aan bepaalde hits al dat meshuggah achtige geluid.. dat heb je gelukkig niet.. klinkt erg goed! \m/

Lacrimosa
20 februari 2006, 13:26
hej jongs...ik heb het liedje opnieuw opgenomen:

http://members.home.nl/r.basic/html/ismar%20-%20Aura(3).mp3

ik heb wat dingetjes veranderd (wat disharmonische shit drbij gedaan)

maar de kick staat nog steeds te hard gvd!

Laterrrr,

Ismar

Jax
20 februari 2006, 17:35
Ismar, ik vind dit denk ik je beste werk tot nu toe. Je zet een heerlijke sfeer neer, je mix klinkt lekker. Ik ben alleen niet zo van de (duidelijke) disharmoniën, en moet dan ook zeggen dat ik je eerste versie qua nootkeuze lekkerder vond klinken. Desondanks klinkt het geheel echt fantastisch! Trouwens, zijn de akkoorden van het eerste deel powerchords met een 9 ipv een octaaf op de d-snaar?

Hoe dan ook, ga zo door. Je wordt met het nummer beter!