PDA

View Full Version : Zou ik bijna vergeten me voor te stellen



johns
5 januari 2006, 16:13
.. En ondertussen wel me tegen van alles en nogwat aan lopen bemoeien :oops:

Nou goed, komt ie:
Ik ben in '88 redelijk serieus begonnen met gitaarspelen. Daarvoor nog wat op een orgel gerammeld (stond toch thuis), daar nog weer voor blokfluit (het werd aangeraden daarmee te beginnen als je, zoals ik, saxofoon wilde gaan spelen) en klarinet (*zucht* want een sax was te duur). Dusch, 20 jaar oud toen, Hondo strat gekocht, miniatuur Vox versterkertje en dát instrument bleek me toch wel te bevallen.

Natuurlijk zwaar onder de indruk van de gitaargoden van die tijd, vooral Satriani eigenlijk, maar door de jaren heen bleef ik het meeste luisteren naar alles tussen blues en rock: Hendrix natuurlijk, Frank Marino, Pat Travers, Van Halen, dat soort dingen.

Langzamerhand ben ik toen m'n spullen gaan upgraden. Hondo verkocht, samen met de Vox, Fender transistor combo en een Gibson S-1 er voor in de plaats, later een Marshall 9004 (meen ik) pre-amp en een Fender HM-strat gekocht (S-1 ingeruild) en uiteindelijk een 30W Marshall top + 2x12" cabinet.

De jaren daarop veel in bandjes gerommeld en op de één of andere manier belande ik altijd als tweede gitarist in metal bandjes. Vanaf eind jaren 90 heb ik bijzonder weinig gespeeld, vooral omdat ik plotseling alleenstaande vader van twee halfweesjes was.

Sinds die tijd heb ik af en toe wat op een acoustische gitaar gespeeld, zeker toen m'n versterker stuk ging, maar dat mag verder geen naam hebben.

In 2004 heb ik m'n versterker eindelijk laten maken, en dit jaar ben ik weer redelijk fanatiek begonnen met geregeld spelen. Speciaal voor dat doel heb ik een Ibanez GAX-75 gekocht (als extra motivatie) en een klein Orange versterkertje. En natuurlijk, om een beetje op te nemen een Behringer V-Amp2 + simpel mengpaneeltje. Maar daar moet ik nog mee beginnen.

Ik heb één dingetje van mezelf online staan, uit 1990 (met slechts 2 jaar ervaring dus). Voor de geinteresserden:

Toen was ik nog een ego tripper ;) (http://www.xs4all.nl/~yavin4/DEMO3.MP3)[/url]

GibsonDC
5 januari 2006, 18:20
mooi gitaarstukje :)

johns
5 januari 2006, 18:21
Ik was er toendertijd erg tevreden over (ondanks het beroerde geluid) :)

GibsonDC
5 januari 2006, 18:23
Ja het geluid is wel wat minder maar het klinkt wel goed vind ik :)

Gitariste
5 januari 2006, 23:47
WELKOM!!

johns
5 januari 2006, 23:53
thnx. Jij ook :)

Robbert
6 januari 2006, 00:40
Veel plezier hier. Laat je lol de vrije loop en don't feed the trolls :wink: :D

johns
6 januari 2006, 00:57
Zoiets?



\|||/
(o o)
|~~~~ooO~~(_)~~~~~~~|
| Please |
| don't feed the |
| TROLLS ! |
'~~~~~~~~~~~~~~Ooo~~'
|__|__|
|| ||
ooO Ooo

Robbert
6 januari 2006, 01:03
uhuh! :D

Reel Big Fish
6 januari 2006, 12:35
Veel plezier hier. Laat je lol de vrije loop en don't feed the trolls :wink: :D


Zoiets?



\|||/
(o o)
|~~~~ooO~~(_)~~~~~~~|
| Please |
| don't feed the |
| TROLLS ! |
'~~~~~~~~~~~~~~Ooo~~'
|__|__|
|| ||
ooO Ooo




WTF WTF!!

Welkom btw :wink: