PDA

View Full Version : Mag ik even spammen?



Orpheo
5 januari 2006, 12:48
http://www.musikraft.com/

via die site kan je een verdomd leuke strat/tele/bas laten maken voor neit eens zo'n heel erg hoge prijs, met zeer leuke specs. eventjes de specs van de strat waarmee ik heb zitten " spelen"

neckthru ROSEWOOD NECK ebben of brazil. pallisander toets
white corina /solid rosewood body
verder gewone stratspecs

710 dollar. dan nog lakken en pups en hardware, moah, voor iets minder dan 1000 dollar/euro heb je dan een verdomd gave strat! als je zoiets van warmoth wilt, ben je ongeveer hetzelfde kwijt, maar is t bolt on en niet neckthru.

heeft iemand er ervaringn bij die toko? t lijkt me wel wat hoor, daar zo'n soort strat laten klussen.

Alpha
5 januari 2006, 14:19
via die site kan je een verdomd leuke strat/tele/bas laten maken voor neit eens zo'n heel erg hoge prijs

Volgende keer dat je commentaar hebt op m'n spelling zou je eerst de letters eens in de juiste volgorde moeten schrijven... :P

Orpheo
5 januari 2006, 14:35
via die site kan je een verdomd leuke strat/tele/bas laten maken voor neit eens zo'n heel erg hoge prijs

Volgende keer dat je commentaar hebt op m'n spelling zou je eerst de letters eens in de juiste volgorde moeten schrijven... :P

gebeurt bij mij heel vaak, dat ik " niet" verkeerd om schijf, als ik snel type. maar dit is spelling, jou fout was grammaticaal, en een stuk grover dan mijn fout :)

johns
5 januari 2006, 14:45
Maar nog lang niet zo erg als zeuren over spelling ;)

(alhoewel, m'n tenen krommen als ik een mailtje krijg van iemand die 'en, hoe gaat het tegenwoordig met jouw?' schrijft)

Orpheo
5 januari 2006, 14:47
Maar nog lang niet zo erg als zeuren over spelling ;)

(alhoewel, m'n tenen krommen als ik een mailtje krijg van iemand die 'en, hoe gaat het tegenwoordig met jouw?' schrijft)

mee eens, of "als mij"... dan sla ik persoonlijk door :D

Orpheo
5 januari 2006, 15:01
Maar nog lang niet zo erg als zeuren over spelling ;)

(alhoewel, m'n tenen krommen als ik een mailtje krijg van iemand die 'en, hoe gaat het tegenwoordig met jouw?' schrijft)

mee eens, of "als mij"... dan sla ik persoonlijk door :D

johns
5 januari 2006, 15:29
als mij"


Aaarggh! Maar toch vind ik die van mij minstens net zo erg dan die van jouw


(gniffel)

Orpheo
5 januari 2006, 15:36
"als mij"


Aaarggh! Maar toch vind ik die van mij minstens net zo erg dan die van jouw


(gniffel)

BARBAAR!!!! TAALVERKRACHTER!!!

:lol:

ik moet wel zeggen, mijn huidige school sloopt mijn liguistische vermogens drastisch. als je met van die mongrols op school zit die " de bord" en "de meisje" zeggen, en dat dan de hele dag door, geen wonder dat je dan een beetje roestig wordt :D

edit: en ik zit in 6v... kan je nagaan...

Orpheo
5 januari 2006, 15:37
"als mij"


Aaarggh! Maar toch vind ik die van mij minstens net zo erg dan die van jouw


(gniffel)

BARBAAR!!!! TAALVERKRACHTER!!!

:lol:

ik moet wel zeggen, mijn huidige school sloopt mijn liguistische vermogens drastisch. als je met van die mongrols op school zit die " de bord" en "de meisje" zeggen, en dat dan de hele dag door, geen wonder dat je dan een beetje roestig wordt :D

edit: en ik zit in 6v... kan je nagaan...

joey-t
5 januari 2006, 15:43
Veel gruwelijk taalgebruik op dit forum... ik zie regelmatig dingen voorbij komen als 'gespeelt' en natuurlijk de nog vaker voorkomende verkrachtingen der Nederlandse taal als 'jij vind' en 'het word'...... aaaaargh. Dit is een van de redenen dat ik nooit een regelmatige poster op een Nederlands forum zou kunnen worden. Stoor me altijd flink aan zulke dingen. Geef mij maar Engels. Ik ben het met Orpheo eens, ik zou nooit vallen over overduidelijke verschrijvingen zoals 'neit' of wat dan ook (zelfs een keertje 'zei' ipv 'zij' of andersom moet kunnen), maar die mensen die stelselmatig de simpelste grammatica-regels aan hun laars lappen (zie voorbeelden boven) mogen van mij terug naar de eerste klas. :evil:

olaf reijnders
5 januari 2006, 15:47
Is dit een topic over gitaaronderdelen of een topic Nederlandse spelling? :o

johns
5 januari 2006, 15:49
Ik zweef een beetje tussen twee gedachten daarover. Aan de ene kant vind ik de inhoud het belangrijkste, aan de andere kant vind ik toch wel dat je wat aandacht aan je tekst mag besteden voor je een bericht plaatst.

Maar er zijn zat mensen die gewoon een minder goed taalgevoel hebben.

johns
5 januari 2006, 15:52
Is dit een topic over gitaaronderdelen of een topic Nederlandse spelling? :o

Oeps ja, on-topic maar weer ;)

Persoonlijk zou ik eerder voor Warmoth spullen gaan. Alleen al vanwege de keuzemogelijkheden :)

JvD.
5 januari 2006, 15:54
Wat een debiel topic is dit geworden.. lees de begin post op nieuw en reageer op de inhoud.

ze doen alleen aan standaard vormen, tele/strat erg jammer.
ik bedoel, als je voor custom gaat, wil je toch ook iets speciaals?

joey-t
5 januari 2006, 15:58
Ik zweef een beetje tussen twee gedachten daarover. Aan de ene kant vind ik de inhoud het belangrijkste, aan de andere kant vind ik toch wel dat je wat aandacht aan je tekst mag besteden voor je een bericht plaatst.

Maar er zijn zat mensen die gewoon een minder goed taalgevoel hebben.



Mij gaat het niet eens zozeer om de aandacht, zoals ik al zei een verschrijving moet kunnen als je snel typt. Het gaat mij erom dat je als Nederlander gewoon de allersimpelste basisregels van de grammatica van je eigen taal dient te beheersen. Dit geldt natuurlijk voor elke taal maar het lijkt wel alsof Nederlanders er het beste in zijn om dit compleet te negeren. Natuurlijk maakt het niet uit voor je kennis van gitaren maar iedereen wil toch graag een beetje semi-intelligent overkomen?

En de starter van dit topic heeft er zo te zien geen problemen mee dat zijn topic enigszins een andere kant uitgaat...

johns
5 januari 2006, 15:58
ze doen alleen aan standaard vormen, tele/strat erg jammer.
ik bedoel, als je voor custom gaat, wil je toch ook iets speciaals?

Vandaar dat ik hierboven Warmoth noemde. Maar je kunt bij musikraft wel een strat met neck-through uit mahonie met maple top laten samenstellen. Een Les Paul in vermomming dus :)

Orpheo
5 januari 2006, 16:08
neej, t boeit me niet dat dit topic ontspoort en dat de spellings-gestapo hier zn zegje doet. ik wilde nl alleen maar eventjes mensen attenderen op die site, dat je dus een leuke strat kunt laten maken (of tele) voor relatief weinig, en neckthru. wil je bolt on, met koa en/of zebrano etc etc etc, dan kan je warmoth nemen, inderdaad. maar wil je neckthru, zoals ik, dan is dat ideaal.

even over taal. als iemand zegt: jij word (minus t) dan stoor ik me daar niet zo heel erg aan. maar is het "ik wordt" dan sla ik door. KOM OP, mijn 1e taal is niet nederlands, en toch kan ik het ook goed schrijven/spreken.

dat hele gedoe van 'als het maar overkomt/aankomt' vind ik een dooddoener. zelfde als "ik kocht maar modeling, want ik vind mesa, marshall, fender en vox lekker klinken en krijg mijn sound niet uit die amps". zelfde principe in mijn ogen. spellingsfoutjes, en KLEINE grammaticafoutjes die zijn niet immens problematisch. maar die dingen die net zei, en de dingen die ik vaak verbeter, die zijn echt rampzalig.

Is overigens nog zoiets. In het engels, op msn zeg je vaak: u go to (oid). dus dat je "you" vervangt door "u". doe je dat te vaak, dan ga je echt "u" gebruiken in emails (formelere) en brieven... hoe meer je dus foutief taalgebruik handhaaft, hoe rapper je cognitieve vermogens achteruit gaan.

Orpheo
5 januari 2006, 16:09
neej, t boeit me niet dat dit topic ontspoort en dat de spellings-gestapo hier zn zegje doet. ik wilde nl alleen maar eventjes mensen attenderen op die site, dat je dus een leuke strat kunt laten maken (of tele) voor relatief weinig, en neckthru. wil je bolt on, met koa en/of zebrano etc etc etc, dan kan je warmoth nemen, inderdaad. maar wil je neckthru, zoals ik, dan is dat ideaal.

even over taal. als iemand zegt: jij word (minus t) dan stoor ik me daar niet zo heel erg aan. maar is het "ik wordt" dan sla ik door. KOM OP, mijn 1e taal is niet nederlands, en toch kan ik het ook goed schrijven/spreken.

dat hele gedoe van 'als het maar overkomt/aankomt' vind ik een dooddoener. zelfde als "ik kocht maar modeling, want ik vind mesa, marshall, fender en vox lekker klinken en krijg mijn sound niet uit die amps". zelfde principe in mijn ogen. spellingsfoutjes, en KLEINE grammaticafoutjes die zijn niet immens problematisch. maar die dingen die net zei, en de dingen die ik vaak verbeter, die zijn echt rampzalig.

Is overigens nog zoiets. In het engels, op msn zeg je vaak: u go to (oid). dus dat je "you" vervangt door "u". doe je dat te vaak, dan ga je echt "u" gebruiken in emails (formelere) en brieven... hoe meer je dus foutief taalgebruik handhaaft, hoe rapper je cognitieve vermogens achteruit gaan.

Orpheo
5 januari 2006, 16:09
neej, t boeit me niet dat dit topic ontspoort en dat de spellings-gestapo hier zn zegje doet. ik wilde nl alleen maar eventjes mensen attenderen op die site, dat je dus een leuke strat kunt laten maken (of tele) voor relatief weinig, en neckthru. wil je bolt on, met koa en/of zebrano etc etc etc, dan kan je warmoth nemen, inderdaad. maar wil je neckthru, zoals ik, dan is dat ideaal.

even over taal. als iemand zegt: jij word (minus t) dan stoor ik me daar niet zo heel erg aan. maar is het "ik wordt" dan sla ik door. KOM OP, mijn 1e taal is niet nederlands, en toch kan ik het ook goed schrijven/spreken.

dat hele gedoe van 'als het maar overkomt/aankomt' vind ik een dooddoener. zelfde als "ik kocht maar modeling, want ik vind mesa, marshall, fender en vox lekker klinken en krijg mijn sound niet uit die amps". zelfde principe in mijn ogen. spellingsfoutjes, en KLEINE grammaticafoutjes die zijn niet immens problematisch. maar die dingen die net zei, en de dingen die ik vaak verbeter, die zijn echt rampzalig.

Is overigens nog zoiets. In het engels, op msn zeg je vaak: u go to (oid). dus dat je "you" vervangt door "u". doe je dat te vaak, dan ga je echt "u" gebruiken in emails (formelere) en brieven... hoe meer je dus foutief taalgebruik handhaaft, hoe rapper je cognitieve vermogens achteruit gaan.

Alpha
5 januari 2006, 16:19
Spelling is zelfs belangrijk op gitaarforums...
Zelfs de letters in de verkeerde volgorde schrijven kan fatale gevolgen opleveren (o.a. een verandering van onderwerp :P )
Natuurlijk geef ik wel toe dat ik een grammaticale fout maakte Orpheo, maar dat veranderde niets aan de inhoud van m'n tekst...

Het is fantastisch dat de muzikale gemeenschap een stap onderneemt om de Nederlandse spelling in stand te houden... 8-)

johns
5 januari 2006, 16:23
Het is fantastisch dat de muzikale gemeenschap een stap onderneemt om de Nederlandse spelling in stand te houden... 8-)

Zeker. Stel je eens voor dat we hier de D en de T door elkaar gaan halen

"Bluesrifje in T, en zie maar of je bij kunt blijven"

olaf reijnders
5 januari 2006, 16:24
Offtopic: Zulke typefouten kan je ook voorkomen door even je tekst even te checken. Echte taalfouten kan je alleen voorkomen door je Nederlandse taal beter te leren.

Ontopic: Ik denk dat de spul wat ze hier verkopen wel goed materiaal is, alleen is het inderdaad jammer dat alleen bepaalde modellen (7ender!) in de catalogus staan. Dan heeft Warmoth, alhoewel dat zij duurder zijn, toch een voordeel.

Orpheo
5 januari 2006, 16:28
Offtopic: Zulke typefouten kan je ook voorkomen door even je tekst even te checken. Echte taalfouten kan je alleen voorkomen door je Nederlandse taal beter te leren.

Ontopic: Ik denk dat de spul wat ze hier verkopen wel goed materiaal is, alleen is het inderdaad jammer dat alleen bepaalde modellen (7ender!) in de catalogus staan. Dan heeft Warmoth, alhoewel dat zij duurder zijn, toch een voordeel.

ontopic: ik ben dat met je eens. maar soms heb je van die 7enderfreaks met eigen wensen, wellicht passen die precies in dat straatje.

ik vind het wel jammer dat je niet een neckthru-nek kan kopen naar eigen specs (in mijn geval pallisanderhals en ebben toets) en eigen profiel, met een paddle headstock, dat je zelf de vorm erin kan zagen (in mijn geval een soort PRS style headstock) en dan er een les paul body bv omheen fabriceren van bijvoorbeeld black korina (I luv black korina :D ) :zz: :soul:

Robbert
5 januari 2006, 16:31
Ok, de eerste de beste die nu zijn bek nog open trekt over spelling en grammatica fouten, spam ik heel zijn inbox vol met ongewenste prOn. :evil:

Dan weer on topic. 1000 Eurotjes is nog een beste hoeveelheid geld :P

Orpheo
5 januari 2006, 17:04
Ok, de eerste de beste die nu zijn bek nog open trekt over spelling en grammatica fouten, spam ik heel zijn inbox vol met ongewenste prOn. :evil:

Dan weer on topic. 1000 Eurotjes is nog een beste hoeveelheid geld :P

jawel, maar als je kijkt hoeveel een bouwer vraagt voor een strat met die specs, of als je PERSE een neckthru strat wilt hebben, dan is t opeens veel haalbaarder. ik heb bij feedback onlangs een jackson bespeeld, die dunne neckthru mahonie. ben even de naam kwijt. die kostte ook rond de 1000 euro. ik denk dat via die toko t een stuk goedkoper en beter kan.

ik weet t wel zeker zelfs. basismodel: 475 dollar. neck: esdoorn (no cost) body: mahonie (110 extra uit mn hoofd) ebben toets: 35 dollar extra. paintjob: naargelang de dude die t doet: ongeveer 150 euro denk ik zo (de dude die ik ken in ieder geval). hardware met emg's: 300 in totaal. ff optellen: 1100 euro. dan ga ik uit van actieve emg;s. op die jackson heb je passieve emg's....

ik bedoel maar. "mijn" model zou dit zijn: basismodel+200(rosewoodnek)+35(ebben toets)+150 (lak in nitro)+250 (hardware). totaal: 1200 euro (incl uitloop). zie daar maar een custombuild strat voor te krijgen bij shamray. lukt je niet :D

Robbert
5 januari 2006, 20:09
En bij Shamray moet je er nog eens een jaar op wachten ook en krijg je in plaats van een ééndelige body een drie delige. :D

Orpheo
5 januari 2006, 20:33
En bij Shamray moet je er nog eens een jaar op wachten ook en krijg je in plaats van een ééndelige body een drie delige. :D

ghehe, inderdaad. en tis niet eens 1delig, maar 2. maar allicht beter dan 3 :D

Robbert
5 januari 2006, 20:38
ghehe, inderdaad. en tis niet eens 1delig, maar 2. maar allicht beter dan 3 :D

Scheelt toch 1/3 :-D

Orpheo
5 januari 2006, 22:35
ghehe, inderdaad. en tis niet eens 1delig, maar 2. maar allicht beter dan 3 :D

Scheelt toch 1/3 :-D

flauw, flauw :lol:

grayfink
5 januari 2006, 23:03
gebeurt bij mij heel vaak, dat ik " niet" verkeerd om schijf, als ik snel type. maar dit is spelling, jou fout was grammaticaal, en een stuk grover dan mijn fout


En hier moest het dus zijn "JOUW fout".
Niet zo erg, want niemand schrijft foutloos. Eén keer in de zoveel jaar is er iemand die nul fouten heeft op "Het grote dictee der Nederlandse taal", maar dat komt dan omdat ze het niet moeilijk genoeg gemaakt hebben. :roll:
Wel opvallend dat degene die deze fout maakte, dezelfde is die deze discussie op gang bracht. :-D

Orpheo
5 januari 2006, 23:27
gebeurt bij mij heel vaak, dat ik " niet" verkeerd om schijf, als ik snel type. maar dit is spelling, jou fout was grammaticaal, en een stuk grover dan mijn fout


En hier moest het dus zijn "JOUW fout".
Niet zo erg, want niemand schrijft foutloos. Eén keer in de zoveel jaar is er iemand die nul fouten heeft op "Het grote dictee der Nederlandse taal", maar dat komt dan omdat ze het niet moeilijk genoeg gemaakt hebben. :roll:
Wel opvallend dat degene die deze fout maakte, dezelfde is die deze discussie op gang bracht. :-D

inderdaad. je hebt gelijk. editten vind ik zinloos.

maar uhm... ik zat niet te mierenneuken over "jou" versus "jouw".




EN NU ONTOPIC!!!

Orpheo
5 januari 2006, 23:28
gebeurt bij mij heel vaak, dat ik " niet" verkeerd om schijf, als ik snel type. maar dit is spelling, jou fout was grammaticaal, en een stuk grover dan mijn fout


En hier moest het dus zijn "JOUW fout".
Niet zo erg, want niemand schrijft foutloos. Eén keer in de zoveel jaar is er iemand die nul fouten heeft op "Het grote dictee der Nederlandse taal", maar dat komt dan omdat ze het niet moeilijk genoeg gemaakt hebben. :roll:
Wel opvallend dat degene die deze fout maakte, dezelfde is die deze discussie op gang bracht. :-D

inderdaad. je hebt gelijk. editten vind ik zinloos.

maar uhm... ik zat niet te mierenneuken over "jou" versus "jouw".




EN NU ONTOPIC!!!

Alpha
6 januari 2006, 09:47
gebeurt bij mij heel vaak, dat ik " niet" verkeerd om schijf, als ik snel type. maar dit is spelling, jou fout was grammaticaal, en een stuk grover dan mijn fout


En hier moest het dus zijn "JOUW fout".
Niet zo erg, want niemand schrijft foutloos. Eén keer in de zoveel jaar is er iemand die nul fouten heeft op "Het grote dictee der Nederlandse taal", maar dat komt dan omdat ze het niet moeilijk genoeg gemaakt hebben. :roll:
Wel opvallend dat degene die deze fout maakte, dezelfde is die deze discussie op gang bracht. :-D

Groot gelijk :D Einde discussie