PDA

View Full Version : Nieuwe Epiphone Elites



signsofzodiac
15 oktober 2002, 19:35
Kreeg vandaag bij m'n gitaarboer een folder in de hand gedrukt van de nieuwe Epiphone Elites. Weet iemand of ze ergens al te krijgen zijn? Ze worden gebouwd in Japan, hebben te gekke onderdelen, USA Pickups, en zijn identiek gebouwd aan Gibsons. Qua prijs zouden ze precies tussen Epi en Gibson gaan kosten. En echt, ze zien er fantastisch uit. Ben benieuwd! Misschien dat een goeie Les Paul Custom toch nog een keer te betalen wordt :smile:

Casey
15 oktober 2002, 20:31
Hier kan je een PDF file downloaden met meer info :

http://www.epiphone.com/news/2002/sept3a.html

Mitch
16 oktober 2002, 10:08
Da's ook toevallig, ik zat er net gisteren over te denken en zoeken ! Ik had het nieuws op HC gelezen, maar kon er nog niks bijzonders over vinden op de Epi -site . In een forum op HC heb ik al wel de eerste 'recensie' gelezen. Die knul had via via één van de eerste modellen uit kunnen proberen en hem zelfs direct kunnen vergelijken met een Gibson. Zeker de afwerking werd hoog beoordeeld. Klank was toch wel iets verschillend, maar eerder anders dan slechter of beter.
Verder heb ik er in NL nog niks over gehoord of gezien.

doncker
16 oktober 2002, 17:40
wel mooie gitaren maar zijn wel niet alle modellen geloof ik (geen explorers )
Maar voor de rest wel zeer mooie gitaren

Moonchild
16 oktober 2002, 23:21
Weet iemand de pricings al?

sKa3
17 oktober 2002, 00:23
http://www.nederlandmuziek.com

hier staan er al een aantal.

Casey
17 oktober 2002, 00:50
Een Epi Elite ‘61 SG Standard kost € 1395,-- maar voor € 1225,-- koop ik een Gibson SG Standard of Classic .
Een Les Paul Standard is ongeveer € 600 goedkoper als de Gibson Standard .
Kloppen die prijzen wel want ik vind het fucking duur .
Dan moeten ze wel heel erg goed zijn en dan ga ik nog voor een Gibson !

sKa3
17 oktober 2002, 08:58
In dat epi nieuwsbericht stond toch dat de prijzen zo rond de $1000 zouden komen. Het zal dan wel duurder worden in Nederland maar goed. Ik vind het ook wel erg duur.

Casey
17 oktober 2002, 13:47
Ik had gerekend op net boven de €1000,-- voor de Les Paul modellen en dat een Epi SG duurder is als een Gibson SG snap ik al helemaal niet !

signsofzodiac
17 oktober 2002, 20:11
Nou vind ik 600 euro nog steeds best veel geld, dus als de Epi Standard vergelijkbaar is met z'n grote broer dan weet ik het wel. Dit zou een van de enige manieren zijn voor mij om een Les Paul Custom nieuw te kunnen betalen. Ben benieuwd hoe ze klinken...

sebass
17 oktober 2002, 20:26
Als dit qualitatief goede gitaren zijn en dus eigenlijk weer een beetje epiphone op zichzelf, kunnen deze gitaren later in prijs gaan stijgen. Dus omdat het dan wel de eerste in de serie is die je dan nu kunt kopen. Ik heb namelijk epi's gezien voor 10.000,- gulden. Ja best prijzig voor epi ja. Maar dan ga ik er wel een kopen. Wil toch nog een jazz gitaar.

Matje
18 oktober 2002, 18:25
Die prijzen op Nederland muziek moet je maar niet te serieus nemen van ze vinden de adviesprijs voor een gewone epi sg €550,- terwijl die normaal toch voor minder dan €400 gaan.