PDA

View Full Version : Wat is de beste gitaar: Epiphone G-310 of Epiphone G-400 ?



Alpha
4 januari 2006, 20:02
Wat is het verschil tussen de Epiphone G-310 en de Epiphone G-400 ?
Qua prijs is de G-400 iets duurder, maar waarom juist, wat kan die gitaar dan meer? :-?

De Beer
4 januari 2006, 20:13
Ander hout en gelijmde hals ipv geschroefd.
zou technisch gezien betere acousitsche kwaliteiten moeten hebben

Kortom duurder in de fabrikage dus duurder.

kann niet zo zeer meer als de ander maar zou het beter moeten doen, maar dat blijft een kwestie van smaak.

Alpha
4 januari 2006, 20:16
Dus qua klank zou de G-400 beter moeten zijn??
Of is het gewoon duurder omdat het een nieuw model is?

De Beer
4 januari 2006, 20:23
gelijmd zou de verbinding tussen hals en body beter moeten zijn waardoor de trillingen beter hun gang kunnen gaan, dus beter.
Maar er spelen al jaren mensen on geschroefd strats dus het is maar net wat je mooier vind.

Meestal zijn op een gelijmde hals de hogere posities beter te bespelen, maar dat lijkt me op een sg model zowiezo geen probleem.

Ik weet niet hoeveel duurder hij is maar ide 400 is in principe een betere variant van de 310. Mooier ook als je het mij vraagt.

Alpha
4 januari 2006, 20:42
Qua uitstraling vind ik de G-310 eerder mooier, vooral door de grotere slagplaat dan.
Als er mensen zijn die een G-400 of G-310 van Epiphone hebben en bespelen, laat me aub weten wat u ervaringen ermee zijn...
Thx

vidar
4 januari 2006, 22:15
Ik heb een 310 en ik vind het een heel aardige gitaar. Ik ben inmiddels wel aan het sparen voor een Gibson les paul maar ik kreeg toch altijd wel te horen dat ie goed klinkt. Ook de afwerking is gewoon ruim voldoende. Heb nu, na 5 jaar zonder onderhoud wel ee npaar loszittende potmeters maar dat is mn eigen schuld :) de 400 heb ik nooit bespeeld maar ik kan me wel voorstellen dat die, mede door de gelijmde hals, het geluid van een echte sg wat beter benaderd.

Ratdawg
4 januari 2006, 22:22
310 gehad en 400 nu in mijn bezit. Hij is wat duurder, maar je voelt ook een merkbaar klasseverschil. Het zit hem ook in de afwerking. De g310 voelt goedkoop aan ivm de g400 die al naar de middenklasse neigt.

Anders zoals Beer zei.

Als je toch de keuze hebt, ga maar voor de g400, kan je iets langer mee doen.

Jax
5 januari 2006, 07:59
Heb bij mijn aankoop van een g-400 ook de g-310 uitgebreid getest, maar vond hem duidelijk minder qua klank, bespeelbaarheid, algehele feel. Gewoon kwalitatief minder. De G-400 zie ik echt als een gitaar waar je een tijdje mee vooruit kan, de G-310 niet.

RS-Rik
6 januari 2006, 13:53
De 310 is echt RUK, ik zweer het, alle 2 de 310's die ik ooit in mn poten heb gehad kwamen cheap over, en ze waren gewoon ruk.

vidar
8 januari 2006, 11:04
ikheb een g310 en heb inmiddels ook een aardig aantal andere en duurdere gitaren bespeeld maar de mijne is toch echt verre van RUK. Goed, het is natuurlijk niet de beste gitaar maar ruk ZEKER niet! misschien dat ik met die van mij geluk had?