PDA

View Full Version : VST instruments



Bertje11
4 januari 2006, 19:44
Hoe kom ik aan VST instrumenten?

Daniël_san
4 januari 2006, 19:44
kopen.... of gratis VST instrumenten downloaden. Je kan ook de trial's van dure nemen.

Bertje11
4 januari 2006, 22:58
Aah oke.. en waar kan ik ze kopen/downloaden?

Ik heb al gezocht met google enzo.. maar ik kom er niet echt achter.

Les Paul
4 januari 2006, 23:07
Kijk eens op www.kvraudio.com. Dat is een leuk startpunt

Azrael
4 januari 2006, 23:22
Ik zit te twijfelen om voor 600 euro een MIDI piano klavier te kopen (heb al een synth voor MIDI ook) , en dan onwijs mooie piano samples te vinden/kopen (Want het is amper download baar). Ik denk dat ik dan voor de Akoustik Piano ga. Onwijs mooie samples (3gb per piano) , klonk echt geweldig. Heb ook een hele snelle pc dus dat zit allemaal wel snor. 'k Denk dat ik dus de MIDI route ga bewandelen want gewone digi-piano's vallen toch altijd tegen vind ik qua klank.

Daniël_san
5 januari 2006, 13:16
waar je ook nog naar (van mij moet) kan kijken: Bosendorfer 290. Deze vind ik zelf erg goed klinken. HEt is van Native Instruments en werk zoals Kontakt/Kompakt.

Les Paul
5 januari 2006, 13:37
Denk dat ik dus de MIDI route ga bewandelen want gewone digi-piano's vallen toch altijd tegen vind ik qua klank.

Ik heb laatst een splinternieuwe Yamaha even uitgeprobeerd en die was nauwelijks van een echte piano te onderscheiden. De prijs was wel wat hoger dan 600 euro, maar ook naast een heel natuurlijke klank was ook de aanslag heel erg natuurlijk.

Volgens mij is Yamaha op het gebied van digitale piano's de concurrentie ver voor.

TIMBER
7 januari 2006, 15:02
Kijk eens op www.kvraudio.com. Dat is een leuk startpunt

Ja een hoop gratis en anders veel info over VST instrumenten..!!!!

Azrael
8 januari 2006, 23:28
Denk dat ik dus de MIDI route ga bewandelen want gewone digi-piano's vallen toch altijd tegen vind ik qua klank.

Ik heb laatst een splinternieuwe Yamaha even uitgeprobeerd en die was nauwelijks van een echte piano te onderscheiden. De prijs was wel wat hoger dan 600 euro, maar ook naast een heel natuurlijke klank was ook de aanslag heel erg natuurlijk.

Volgens mij is Yamaha op het gebied van digitale piano's de concurrentie ver voor.

Juistem....maar die heb je dus inderdaad niet voor 600 euro plus pakweg nog 600 voor een MIDI-piano. En ikzelf ben nog geen digi tegen gekomen die echt klonk maar ik heb recent ook niks geluisterd en de techniek gaat nu eenmaal hard.

Ic3gl0vE
15 januari 2006, 17:05
speelt zon'midi klavier van 600 euro wel lekker dan? Zelf vind ik yamaha digi-piano's de beste aanslag hebben. Evt kun je die via midi dan altijd nog koppelen aan een VST. Bedenk wel dat je speakers en je mengtafel natuurlijk ook een hele hoop uitmaken voor hoe het gaat klinken! Mijn yamaha P90 klonk een stuk minder mooi door een behringer tafeltje!

bert k
15 januari 2006, 17:51
Ik heb een Viscount Viva X, voor 600 euro bij Poppeliers gekocht. Is een erg fijn pianotoetsenbord, met een goeie aanslag, qua bespeelbaarheid echt super voor het geld. Het geluid wat erin zit is een behoorlijk bruikbaar pianogeluid, maar er zijn veel betere samples te vinden.