PDA

View Full Version : Beste phase/tremelo



Guy Taar
15 oktober 2002, 16:42
Ik ben op zoek naar een phase pedaal.
Welke pedaal is goed van geluid, en van mogelijkheden?Ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee.

Verder ben ik ook op zoek naar een goede tremelo-pedaal. Bestaat er een pedaal waar je nog een expressie-pedaal kunt aanhangen om zo de tremelo-snelheid te regelen?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!!!

Swan
15 oktober 2002, 17:56
regelbare tremelo: je vingers

jpb
15 oktober 2002, 21:00
Ik weet niet wat een expressie-pedaal is, maar je kun bij elke tremolo de snelheid en intensiteit regelen, soms nog meer. Een goed en niet extreem duur pedaal is de Voodoo Lab Tremolo; ik heb er niet op gespeeld maar hij wordt vaak genoemd als een goeie. Plus true-bypass.
Overigens, een tremolo-effect (pulserend volume) met de vingers is niet mogelijk. Vibrato wel (zoals bij violistren). Wordt vaak verward, zelfs door Leo.

jpb
15 oktober 2002, 21:05
http://www.voodoolab.com/tremolo.html

Swan
15 oktober 2002, 21:30
Op 2002-10-15 21:00, schreef jpb:

Overigens, een tremolo-effect (pulserend volume) met de vingers is niet mogelijk. Vibrato wel (zoals bij violistren). Wordt vaak verward



shit ja stom :smile:

the sure thing
15 oktober 2002, 21:45
... Misschien gek, maar een zeer goede phaser heb ik van Ibanez een tijdje gehad. Ik weet het type niet meer, maar hij had een schuifknopje die van normaal naar "stage" kon worden geschoven. Echt een waanzinnige phaser voor weinig geld! Helaas heb ik het pedaaltje ooit weggedaan om nooit meer ergens tegen te komen... :sad:

Rutger
16 oktober 2002, 09:23
k Heb zelf een Boss Tremolo. Hij heeft erg veel mogelijkheden, dus van leslyspeaker tot miterieur (oid). Goed pedaal voor die prijs (+-100 euro), maar ik denk dat er wel betere zijn.

Rutger
16 oktober 2002, 09:54
mitrailleur

ah

dml
16 oktober 2002, 11:41
Voor Tremolo: Jim Dunlop Tremolo
Voor Phaser: MXR Phase 90 of Akai Intelliphase.

Mitch
16 oktober 2002, 20:26
Er bestaan ook pedalen met zowel vibrato als tremolo. In de gemiddelde prijsklasse is dat Marshall, iets duurder Carl Martin.