PDA

View Full Version : Advies gevraagd bij aankoop multi-effectpedaal



Titaantje
4 januari 2006, 18:46
test

Titaantje
4 januari 2006, 18:46
Sinds kort bezit ik een gitaar en nu wil ik ook graag eens wat effecten proberen. Omdat ik niet zeker weet welke stijl ik wil spelen en welke effecten ik nodig zal hebben, leek het mij verstandig eerst eens een goedkopere tweedehands multi-effectenpedaal te kopen, om te orienteren wat alle effecten omvatten.

Ik zoek een effectenpedaal voor 70-100 euro. Gegadigden die ik heb gevonden:
Korg AX 100g
Korg AX 300g
Behringer X V Amp
Behringer V Amp 2
Boss ME30

Ik weet dat er al meerdere topics zijn met betrekking tot dit onderwerp, maar vaak worden er enkel replies gegeven als "dit pedaal is rotzooi" of "beter doorsparen en dan de superieure ... kopen". Ik hoop dat de antwoorden meer argumentatie kunnen bevatten en ik heb ervoor gekozen eerst een goedkope te proberen (dan kan ik bij duurderde kiezen of ik multi of losse effecten wil ook). Daarnaast ben ik benieuwd naar de verschillen tussen bovengenoemde pedalen. Tussen de Korgs en Behringers onderling, maar ook tussen de twee merken.
Tevens vroeg ik mij of wat het nu inhoudt dat de Behringers de effecten op je Amp toepassen, maakt dat verschil met een gewoon effectenpedaal?
Het liefst wil ik de standaardeffecten allemaal goed leren kennen, zelf nieuwe effecten kunnen instellen en makkelijk tussen de effecten heen en weer switchen.

Uiteraard zijn aanraders in de zelfde prijsklasse ook welkom. Laat het dan echter wel beschikbare modellen zijn. Bovenstaande zijn via marktplaats in ieder geval makkelijk te verkrijgen.
Bij voorbaat mijn dank voor jullie antwoorden.