PDA

View Full Version : semi-acoustisch nylonsnarig; heeft iemand hier verstand van?



prohoog
15 oktober 2002, 14:39
ik wil graag een semi-acoustische nylonsnarige gitaar gaan kopen. ik ben nbamelijk nylon gewend en vind dat geluid het best bij mijn speelstijl passen (die toch rock is, maarja) weet iemand wat redelijke prijzen en merken zijn. en wat kritieke punten zijn?

Moonchild
15 oktober 2002, 14:42
Godin Multiac schijnt wel ok te zijn, maar dat is wel te verwachten tegen die prijs (rond de 1500 Euro)

Moonchild
15 oktober 2002, 14:43
volgens mij bedoel je zoiets of niet?

prohoog
18 oktober 2002, 10:55
ja, dat zal wel zijn wat ik bedoel, maar dat kan ik echt niet betalen. ik ben eigenlijk toetsenist en daar gaat al mijn geld bijna in zitten. ik zat meer ergens rond de 300 euro te zoeken.

Ibanez RuleZ
18 oktober 2002, 11:02
als je mazzel heb, kom je nog wel eens een proefmodel tegen, vooral ibanez heeft dat wel eens. de bassist uit mijn band speelde altijd spaans (nog steeds wel veel) en die kocht op een gegeven moment een prototype van een te maken gitaar. deze gitaar is nu op de markt met alleen een andere headstock (een klassiek gitaar head) en die bassist had er een met de echte Ibi kop. de body was een s-series (mahony) en het is echt een fantastisch mooi gitaartje. misschien dat je daar eens naar moet kijken. anders kom je met het geld wel wat hoger uit, €300 is dan te weinig.

harrald

Fenisi
18 oktober 2002, 15:16
gewoon staal kopen.. waarom nylon.. je went er zo aan..

Mithrandir
18 oktober 2002, 15:28
Yamaha heeft ook een semi-acoustische nylonsnarig model, de zanger van mijn band heeft er 1 en hij is er echt heel tevreden over, het is de gitaar waar hij het liefst op speelt (kan ook wat over hem of over zijn andere gitaren zeggen natuurlijk :grin:).

Ik weet niet wat hij gekost heeft, maar dat zal geen 1500 euro zijn geweest.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-10-18 15:30 ]</font>

prohoog
18 oktober 2002, 15:50
@fenisi: 't gaat me om het geluid. en staalsnarige spelen, daar gaat het niet om. ik vind het kut dat je bij staalsnarig niet hogere snaren percussief kunt gebruiken zonder toon.(nu zal je wel zeggen dat kan wel, maar dat kan niet.)

Fenisi
18 oktober 2002, 16:21
Ga dan drummen.. :smile:

Lordhar
18 oktober 2002, 17:06
Yamaha heeft een vrij betaalbare. Heet zoiets als AX500 ofzo.

Ik ben zelf erg blij met mijn Godin Multiac :smile:

LordHar

alexgit
20 oktober 2002, 20:46
Oja hierin ben ik ook wel geinteresseerd dus noem er nog es een paar en het budget mag wel vrij groot zijn!

prohoog
20 oktober 2002, 21:46
ik heb gisteren op een ....... aparicio gespeeld. klonk echt heel ok. speelde ook zeer goed. alleen stemmeganiek zag er niet zo denderend uit door mijn lekenoog. kan iemand daar wat over zeggen?