PDA

View Full Version : Wie is de beste? Slash of Kirk Hammett?



Kris Haex
15 oktober 2002, 14:04
Het zijn alletwee wel goede gitaristen, ik weet ook wel dat er nog veel betere zijn dan deze twee. Bijvoorbeeld Eddie Van Halen, Al Di Meola, Stevie Ray Vaughan, Hendrix. Maar om deze twee nu eens te vergelijken, wie is de beste eb wie is de snelste? Zijn het ook echt "gitaarhelden"?

Harry
15 oktober 2002, 14:06
Op 2002-10-15 14:04, schreef Kris Haex:
Het zijn alletwee wel goede gitaristen, ik weet ook wel dat er nog veel betere zijn dan deze twee. Bijvoorbeeld Eddie Van Halen, Al Di Meola, Stevie Ray Vaughan, Hendrix. Maar om deze twee nu eens te vergelijken, wie is de beste eb wie is de snelste? Zijn het ook echt "gitaarhelden"?


tja, moeilijk.... de ene is beter, de ander is sneller. Maar het zijn allebei gitaarhelden (niet van mij overigens). En de anderen die jij noemt moet men ook niet uitvlakken qua impact.

Azagthoth
15 oktober 2002, 14:13
Mijn favoriete gitarist tussen die twee is Slash!

hoofd
15 oktober 2002, 15:36
Slash is ook mijn favoriet, net zoals Kirk Hammet. Allebei hebben ze me geinspireerd om gitaar te gaan spelen (en ook om me haar te laten groeien :smile:). Om ze te vergelijken is echter doelloos, ze hebben allebei een compleet andere stijl. Kirk Hammet is volgens mij wel sneller dan Slash, maar Slash legt (naar mijn mening) weer meer gevoel in z'n spel. Daarom vind ik Slash dus eigenlijk beter dan Hammet, omdat hij meer gevoel in z'n spel brengt (en hij heeft z'n haar nooit kort laten knippen :smile:).

MAY
15 oktober 2002, 15:48
Ik vind het ook allebei goede gitaristen maar als ik moest kiezen is Slash mijn favoriet. Ik vind hem een iets melodieuzere gitarist. Maar het heeft er zeker mee te maken in wat voor band ze spelen. Overigens herhaal ik nog maar eens dat ook Kirk een neorm goede gitarist is.

Kris Haex
15 oktober 2002, 17:42
Mijn favoriet is ook Slash maar ik speel eerder de Kirk zijn solos. Die van "one" kan ik alle vier. Die van "The four horseman" had ik ook eens ingestudeerd, maar terwijl ik daarmee bezig was begonnen we met onze band en toen moest ik "one" instuderen. We hebben "one" en "nothing else mathers" van "Metallica" al ingestudeerd. Er gaat nog werk van Pearl Jam en Creed bijkomen, en nog vanalles.

brend
16 oktober 2002, 14:09
Slash!!!!!!!

Ibanez
16 oktober 2002, 16:05
Kirk.

Harry
16 oktober 2002, 16:21
slash of kirk, in dit geval dan, want anders kan ik er nog wel een paar noemen

Fluffy
16 oktober 2002, 18:40
moeilijke keuze, het zijn 2 zeer verschillende gitaristen.... maar als ik moest kiezen denk ik toch slash :smile:

Guns n' Roses
18 oktober 2002, 12:01
Slash natuurlijk, hij is mijn grote idool!!

Nesker
18 oktober 2002, 13:39
slash is the man!!!!
he rocks

Phizer
18 oktober 2002, 23:18
ja voor mij ook slash... ik vind zn solo's heel erg mooi

FragDaddy
19 oktober 2002, 00:12
Kirk Hammet is volgens mij wel sneller

duh. K.H. is een van de snelste, zo niet de snelste, professionele gitaristen.

ik ben echter van mening dat dit 'gewoon' een kwestie is van oefenen. snelheid is aan te leren, misschien niet zo extreem als K.H. maar je komt aardig in de buurt.

Slash speelt echter met zo veel gevoel en zo veel improvisatie (zijn live optredens zijn echt elke keer compleet anders) dat het gewoon eng is.

beide hebben ongeveer evenveel voor de moderne Rock/Metal muziek betekend, dus als ik echt moet kiezen zeg ik Slash. puur omdat de muziek van Slash mij meer 'raakt' dan de supersnelle en gelikte solo's van K.H.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-10-19 00:13 ]</font>

Kris Haex
19 oktober 2002, 02:45
Ik vind Slash ook wel beter, hij is gewoonweg een beter gitarist als Kirk, hoewel het verschil niet erg groot is, volgens mij doet Slash in snelheid ook niet onder voor Kirk.

Bas
19 oktober 2002, 10:47
Ik kies ook zeker voor Slash. Als ik zo'n solo hoor uit Dont Cry, November Rain maar ook Aint life grand en zeker niet te vergeten Serial killer, dan gaat er echt zo'n gevoel door me heen van "dit is echt fucking koel :grin: ". Dat krijg ik toch niet zo met Kirk. Maargoed, het blijft gewoon een kwestie van muzieksmaak natuurlijk.

Sommige mensen hebben hetzelfde met K3, al zal ik dat nooit kunnen begrijpen :grin:

ESPGuitarFreak
19 oktober 2002, 13:47
hmmmmz...kirk bracht me tot gitaarspelen, dus waarschijnlijk kirk.

Slash zou de keus zijn als je kijkt naar imago en emotie in zn gitaarspel...

coole topic trouwens :smile:

Kitaarhiero
25 oktober 2002, 14:51
Op 2002-10-19 00:12, schreef FragDaddy:


Kirk Hammet is volgens mij wel sneller

duh. K.H. is een van de snelste, zo niet de snelste, professionele gitaristen.

ik ben echter van mening dat dit 'gewoon' een kwestie is van oefenen. snelheid is aan te leren, misschien niet zo extreem als K.H. maar je komt aardig in de buurt.

Slash speelt echter met zo veel gevoel en zo veel improvisatie (zijn live optredens zijn echt elke keer compleet anders) dat het gewoon eng is.

beide hebben ongeveer evenveel voor de moderne Rock/Metal muziek betekend, dus als ik echt moet kiezen zeg ik Slash. puur omdat de muziek van Slash mij meer 'raakt' dan de supersnelle en gelikte solo's van K.H.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-10-19 00:13 ]</font>


No. 3 van de bekendere snelste gitaristen van de jaren '80 (en dus nog steeds, want de jaren 80 was het snellegitaristentijdperk), snelste moment: 19 noten per seconde op Damage Inc. van Master of Puppets. 6 noten per tel, 190 tellen per minuut.
verbaziningwekkend snel toch?

Harry
25 oktober 2002, 14:57
blijft een moeilijke keuze, Kirk of Slash.....
ik ga er nog even voor zitten

Kris Haex
25 oktober 2002, 15:09
Slash is volgens mij gemakkelijk in staat alle solo's die Kirk speelt, exact na te spelen, hij kan echt dezelfde snelheid halen, hij gebruikt die snelheid niet constant, hij wisselt snelheid af met het aanhouden van noten en feeling, maar hij is zeker net zo snel als Kirk, en hij is een beter gitarist, maar het zijn allebei voorbeelden voor mij.

Kris Haex
25 oktober 2002, 15:10
Die snelheidstest klopt volgens mij niet.

Kitaarhiero
27 oktober 2002, 14:24
ik denk wel dat ie klopt.
ze hebben echt veel materiaal gebruikt, en als je de BPM kan tellen in een nummer en op een notenbalk ziet hoeveel noten per maat er gespeeld worden...

al vindt ik Tappen wel valsspelen :wink:

Mitch
27 oktober 2002, 15:48
Slash. Eén van de drie gitaristen waarom ik zelf wilde leren spelen.
En zoals velen al zeiden: GEVOEL

Raffel
28 oktober 2002, 12:22
jammer dat Slash op dit gebied zo onderschat wordt, aangezien hij waarschijnlijk dezelfde capaciteiten qua snelheid in huis heeft als Hammett... Lukather zie je ook niet shredden maar is toch ongelofelijk snel. Hammett had vroeger hele goeie solo-partijen, sinds Load lijkt het allemaal erg op elkaar. Dezelfde double-stop blues riffjes over en over... Toch heb ik liever kirk's solo partijen (van vroeger dan) dan die van Slash...

Raffel
28 oktober 2002, 12:23
Op 2002-10-25 15:09, schreef Kris Haex:
Slash is volgens mij gemakkelijk in staat alle solo's die Kirk speelt, exact na te spelen, hij kan echt dezelfde snelheid halen, hij gebruikt die snelheid niet constant, hij wisselt snelheid af met het aanhouden van noten en feeling, maar hij is zeker net zo snel als Kirk, en hij is een beter gitarist, maar het zijn allebei voorbeelden voor mij.


lul niet! :smile:

moretel
28 oktober 2002, 13:14
Ja of zoals wij vroeger zeiden gelul van een dronken aardbei :smile:
Die snelheid is gewoon gevolg van correct oefenen, als je je vingers onder controle hebt is het gewoon een kwestie van tijd voor de snelheid, dan komt het moeilijkste : muziekmaken. Beide gitaristen spreken me minder aan, komt ook dat ik geen fan ben van beide bands. (ligt meer op zanggebied.)
Ik vind de uitstraling van Slash meer hebben maar ja dat zegt ook niet zoveel, net zo min als wie er beter is.
Wie heeft nou de mooiste haardracht, vindt ik veel leuker, dat is Slash natuurlijk , met zijn peuk ertussen.

Kitaarhiero
28 oktober 2002, 13:28
Slash spreekt mij ook meer aan dan Kirk Hammet, met z'n strakke doorzichtige hemdjes, groen geverfde haren, lelijke plaatjes op z'n gitaren en die achterlijke grijns.

Harry
28 oktober 2002, 13:59
Op 2002-10-28 13:28, schreef Kitaarhiero:
Slash spreekt mij ook meer aan dan Kirk Hammet, met z'n strakke doorzichtige hemdjes, groen geverfde haren, lelijke plaatjes op z'n gitaren en die achterlijke grijns.



dit is een goed argument, te meer omdat beide heren mijns insziens verder niet zo interessant zijn. Ja, ze spelen leuk, maar zo zijn er meer. Slash heeft tenminste een 'kop', ja, een lelijke, maar wel eentje die je onthoud.

Vinnie
9 november 2002, 16:42
Slash!!!!!!! zijn roots is toch echt The blues

moretel
10 november 2002, 01:23
Is die riff van allways on the run van Lenny Gravitz nou door Slash gespeeld en/of gemaakt ? Staat me zoiets van bij.

Dat is echt een klassieke riff.

Thomasvv
10 november 2002, 16:45
Jupz.. That's slash//


en kirk nr 3 van snelste gitaristen? No fking way...

Kitaarhiero
10 november 2002, 21:01
LEZEN VV!

Het gaat namelijk om de top 10 van de snelste jaren 80 poedelrock/metal gitaristen met enige bekendheid!
en het is dus wiskundig vastgesteld

Thomasvv
11 november 2002, 13:59
Maar toch... Dr zijn in de jaren '80 toch heeeel wat meer gitaristen die wat meer noten konden poepen dan Hammet... K kan wel namen gaan noemen, maar dr zijn er heeel veel.. Niet dat ik KH niet goed vind ofzo, en t boeit mij eigenlijk ook niet zoveel wie het meeste noten speelt, maar t leek me onwaarschijnlijk... maaaar goeoeoeoed...

Harry
11 november 2002, 16:05
eeh, jaren '80 poedelrock, wat denk je van die gozer van Europe? Ik moest altijd lachen als ik ze zag en hoorde, maar hij kon wel spelen!!

Thomasvv
11 november 2002, 22:08
Psies... van die gasten als al de whitesnake-gitaristen, george lynch, reb beech, noem maar op :smile:

zaterdag Rock Star gezien... jeey! '80-metal roeleert :smile:

Kitaarhiero
12 november 2002, 10:00
George Lynch zit er ook tussen... op nummer 2.

dus idd hij is sneller.

de lijst (wederom) met het snelste opgenomen moment van de gitarist:

1. steve vai (the riddle) 20.8 nps
2. George Lynch (Wicked sensation) 19.8 nps
3. Kirk Hammet (Damage Inc.) 19 nps
4. Paul Gilbert (Addicted to that rush) 18.8 nps
5. Eddie Van Halen (you really got me) 18.7 nps
6. Joe satriani (The mystical potato head...) 17.6 nps
7. Nuno Bettencourt (He-woman hater) 17 nps
8. Yngwie J. Malmsteen (Far beyond the sun) 16.8 nps
9. Marty Friedman (ashes in your mouth) 15 nps
10. Steve Morse (Tumei Notes) 14 nps.

Harry
12 november 2002, 12:32
Op 2002-11-12 10:00, schreef Kitaarhiero:
George Lynch zit er ook tussen... op nummer 2.

dus idd hij is sneller.

de lijst (wederom) met het snelste opgenomen moment van de gitarist:

1. steve vai (the riddle) 20.8 nps
2. George Lynch (Wicked sensation) 19.8 nps
3. Kirk Hammet (Damage Inc.) 19 nps
4. Paul Gilbert (Addicted to that rush) 18.8 nps
5. Eddie Van Halen (you really got me) 18.7 nps
6. Joe satriani (The mystical potato head...) 17.6 nps
7. Nuno Bettencourt (He-woman hater) 17 nps
8. Yngwie J. Malmsteen (Far beyond the sun) 16.8 nps
9. Marty Friedman (ashes in your mouth) 15 nps
10. Steve Morse (Tumei Notes) 14 nps.


ik ben waarlijk trots dat ik maar 1 liedje uit dit lijstje ken, nl. nummer 5 van the Kinks (die van Van Halen is ook wel leuk)

Kitaarhiero
12 november 2002, 12:34
En hoe steve Vai zo snel komt... dat is een raadsel :razz:

Anders Destium
12 november 2002, 17:46
Speelde Nuno Bettencourt niet vals bij He-man Woman Hater?

Kitaarhiero
12 november 2002, 19:59
Als je tappen valsSpelen kunt noemen, dan is blijkt uit deze lijst dat kirk Hammet de snelste is :razz:

Harry
13 november 2002, 09:53
als we dan toch niet kunnen kiezen, zullen we ewr dan maar 1 uitpikken? ik kies voor Slirk...

Kris Haex
13 november 2002, 11:23
Ik geloof niet dat Kirk sneller kan spelen als Van Halen of Malmsteen.

Harry
13 november 2002, 12:31
Op 2002-11-13 11:23, schreef Kris Haex:
Ik geloof niet dat Kirk sneller kan spelen als Van Halen of Malmsteen.


moeten we daar geen nieuw topic voor maken?

Kitaarhiero
13 november 2002, 21:52
Op 2002-11-13 11:23, schreef Kris Haex:
Ik geloof niet dat Kirk sneller kan spelen als Van Halen of Malmsteen.


Dan geloof je het niet.

Zelf hoor ik vanaf John Petrucci zeg maar niet meer het verschil tussen snel, sneller, snelst...

wanna1
16 november 2002, 19:23
op zo'n niveau praat je niet meer over de beste, dat is puur een kwestie van smaak !!
en stijl natuurlijk !!

hm

Anders Destium
16 november 2002, 21:13
Op 2002-11-13 09:53, schreef Harry:
als we dan toch niet kunnen kiezen, zullen we ewr dan maar 1 uitpikken? ik kies voor Slirk...


Ik ga voor Klash... :smile:

Mithrandir
16 november 2002, 23:12
Kirsch Slammet is de beste en de snelste, niet meer over lullen.

Anders Destium
17 november 2002, 00:00
Ik heb gehoord dat hij ook de meest eigen sound heeft die je je kan voorstellen :smile:

wanna1
17 november 2002, 15:43
En wie noemt hier wie PUBER !!!!!!!!!!!!
LOL