PDA

View Full Version : Delay, Reverb en Modulatie Effecten



poeyerke
31 oktober 2001, 10:39
Ik wil een aantal effecten hebben, de belangrijkste zijn.
* Delay/Echo
* Reverb
* Phaser
* Het apparaat moet True Bypass zijn

Nu kan ik die natuurlijk los kopen maar dan ben je 1000,- piek kwijt. Zijn er multieffecten die de bovenstaande effecten leveren, zonder andere poespas zoals Amp Emulatie, Distortions enz. die heb ik niet nodig, en hoeven er dus niet op te zitten.
Wat kunnen jullie mij aanraden?

Rectifier
31 oktober 2001, 11:14
Moet het 19" zijn of gewoon een floorboard???

Ik raad je de TC Electronics G-Major aan. Of M-ONE. Bij http://www.Guitar.nl hebben ze nog een M-one. Is wel 19"

poeyerke
31 oktober 2001, 11:47
Het mag natuurlijk wel 19" zijn. Het moet wel te bedienen zijn met een pedaal.

Bij Feedback is de G-Major 1299,- ziet er erg goed uit, en gelijk een goede tuner erbij. En verkrijgbaar met voetpedaal.

Zijn dit doort effecten nou eigenlijk specifiek voor gitaar of kun je 'iedere' effectprocessor in je effectloop plaatsen??
Ik heb weinig/geen ervaring met rackmounted spullen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-10-31 11:01 ]</font>

Jimi Hendrix
31 oktober 2001, 12:06
Op zich kun je elk 19" effect in je effectloop plaatsen.
De meeste pro's zetten gewoon studio effecten in hun effect loop: lexicon galm en dbx compressor bijvoorbeeld.
Als je maar zorgt dat je de boel hard uitstuurt. Mijn ervaring is dat je signaal/ruisverhouding het beste is als je je effect send op 10 zet. (vooral bij de dbx).

Ditmar
31 oktober 2001, 13:32
Boss ME-30, en dan dat ding in de manual stand zetten, dan kan je het gewoon zien als een compressor, distortion, eq, delay, reverb, flanger/phaser/chorus/trem/ps en wah pedaaltje

ME-33 kan natuurlijk ook, maar ik heb een ME-30 en daarmee krijg je gewoon wat je moet hebben.

Rectifier
31 oktober 2001, 17:09
Hij wou geen app. met distortions etc.
De G-Major is echt puur voor gitaar.Zijn alleen maar tijdseffecten zoals delay,chorus,flanger + compressor.
Die is erg cool ja. Je hebt ook wel kleine koffertjes met 1 HE hoog, makkelijk meesjouwen.

Ditmar
31 oktober 2001, 21:30
Dat er iets in je multieffect zit betekent nog niet dat je het MOET gebruiken, of ken jij soms iemand met een GT-3 die ook serieus de autoriff functie gebruikt ???

idono
1 november 2001, 10:22
Nee, ik heb zo'm GT3, het is wel geinig, maar serieus gebruiken? NEE.

Greetz Henk

Rectifier
1 november 2001, 12:37
Hoho, ik zei niet dat ik dat niet wil.
Hij zei dat zelf. Tuurlijk gebruik je niet alle opties. En de Boss pedalen klinken erg goed, dat weet ik ook wel.

jeroenmoore
3 juli 2002, 20:11
ME-33 aanschaffen kwaliteit is goed, voor een stuk minder geld