PDA

View Full Version : Buizen combo met laag vermogen??



treblemaster
4 januari 2006, 16:18
Ik heb jaren lang verschillende top's gehad en wil nu eigenlijk wel eens wat anders. De top's waren vooral gemakkelijk omdat we géén eigen vervoer hadden (of 1 auto waar alles in moest) en bijna altijd speelden we met andere bands, waarvan ik dan de speakerkast mocht gebruiken (punk/hardcore concerten). Nu ben ik op zich erg blij met mijn laney LBO top (1968; 50 watt buizen), maar samen met de speakerkast neemt ie toch wel erg veel plaats in en hij is gewoon te luid. Kortom ik ben eigenlijk op zoek naar een oude buizen combo (ik heb iets tegen moderne versterkers....veel plastic, lelijke knoppen en vooral vaak een overdrive waar ik niks mee kan [te 'modern' klinkend of te 'metal', niet ranzig en rauw.). Eén met niet al te veel vemorgen zodat je 'm helemaal open kunt draaien voor een heerlijke rauwe overdrive (in kleine zaaltjes/kroegen). Ik speel momenteel op een Fender telecaster en speel garage punk/rock 'n roll (dus ik zoek een smerig, rauw geluid, maar wel met dynamiek en warmte....gewoon rock 'n roll!... mag best een beetje krakerig, lo-fi klinken). Ik heb wel eens goede verhalen over de Fender Deluxe gehoord, maar heb eigenlijk geen idee welke uitvoering (aangezien er nogal wat versies zullen zijn).
Als iemand hier meer over weet of andere suggesties heeft.
Het is dus ook voor optredens in kleine donkere zaaltjes/kroegjes.

Antoon
4 januari 2006, 22:06
Dat zijn er nogal wat..

tussen de 10 en 20W?

Marshall 18W combo (onlangs mooie reissue van gekomen)
Fender Deluxe jaren 50 (tweeds, 5B3 tm 5F3, ook als kloon-kit verkrijgbaar en talloze nabouw; tweed Tremolux is ook zeer ok)
Latere Black Face Deluxe en Deluxe Reverbs en zelfs 80s Super Champs
VOX AC-15 ("halve" AC30)
Kleine Matchless combo's en een hele reeks andere huidige en goed gemaakte 'boutique' combo's
Kleine minder bekende versterkers van Gibson (nieuwe en oude), Watkins, Selmer, Ampeg, Supro en tig andere merken..

Budget? Voorbeelden?

birt
5 januari 2006, 00:08
oude goede combos.. you gotta love em.

bedrock, kittyhawk, watkins, fender, gibson, hohner... schuim wat 2dehands sites af :wink:

veel mensen laten deze juweeltjes liggen voor bekendere grotere bakken. en je betaald er uiteindelijk niet zo heel veel voor.

bloodboiler
5 januari 2006, 00:33
Je ziet ze niet veel maar een Soldano Atomic 16 klinkt errug lekker.

treblemaster
5 januari 2006, 10:26
Bedankt voor de tips! Ik zal eens wat tweedehands sites afstruinen. Ik heb niet echt haast, dus kan mooi wat rond kijken.

jacky
5 januari 2006, 16:32
Een silverface deluxe is een leuke start voor een lekkere toon.
En er is nog wel een en ander aan te veranderen om em nog wat beter te krijgen als je dat leuk vind

En als geld niet uitmaakt kan je kijken naar een blackface

Zou in eerste instantie niet een RI fendertje pakken

Succes

taylor
6 januari 2006, 11:35
dr z amps lijkt me de moeite waard om dan naar te kijken.

Jeroenvanhulsteijn
6 januari 2006, 12:29
op www.guitarbox.nl staat een VOX AC15 (1x12") voor 565 euro. Mss is dat wat voor je.

dejohan
6 januari 2006, 12:54
Gezien de stijl die je speelt zou ik een kleine Fender of Hiwatt kopen, en die volledig opendraaien, met een tele krijg je dan echt dat rauwe The Hives geluid.

treblemaster
6 januari 2006, 16:12
Hmm, ja Fender en Hiwatt kunnen beide super klinken (idd ideaal voor dat Hives geluid). Helaas zijn beide ook lastig te vinden en/of vaak vrij prijzig……maar eens rustig om me heen kijken en hopen op een gelukje.

Luke-wannabe
6 januari 2006, 18:13
70's Fender Champ
Rockin'!

Quink
6 januari 2006, 21:28
Hmm, ja Fender en Hiwatt kunnen beide super klinken (idd ideaal voor dat Hives geluid). Helaas zijn beide ook lastig te vinden en/of vaak vrij prijzig……

Weet niet of dit qua geluid kan leveren wat je zoekt, noch of hij nog te koop is, maar qua prijs niet slecht. Als je hier nog 100Euro vanaf kan kletsen heb je denk ik een héél mooie prijs. Wel een teringeind bij je vandaan.

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_access/gitaarversterker/11746535-fender-deluxe-reverb.html?q=fender&start=15


Mooie stad trouwens, Leuven. Zit toch een heel klein brouwerijtje in het centrum?

treblemaster
7 januari 2006, 09:00
M'n ouders wonen in het oost'n, dus die afstand valt wel mee ;). Ik woon tijdelijk in Leuven. Leuke stad idd en ik neem aan dat je de DOMUS bedoelt? Ik ruik zelf elke dag de Stella als ik m'n raam open zet ;).

Bedankt voor de tip iig, maar ik wil eerst nog wat rond kijken en eerst m'n oude oefenversterker verkopen voordat ik een andere kan kopen.

peter_heijnen
7 januari 2006, 11:25
Kijk hier eens en klik op "Musiker" en "el34 amplifier".

http://reussenzehn.de/

Weinig knoppen, 10 watt, single ended class A, je kunt er zowat iedere eindbuis inprikken zonder te hoeven biassen, ingebouwde dummyload (als 10 watt toch nog te hard zouden zijn), regelbare line out (als 10 watt toch iets te zacht zouden zijn), en je kunt er -volgens de fabrikant- iedere speaker met een ohmage van 2 tot 16 ohm op aansluiten.

Apparaat is niet echt goedkoop, maar schijnt fantastisch te klinken en de onderdelen/componenten zijn van hoge kwaliteit.

Mischa den Haring
7 januari 2006, 17:42
Kijk hier eens en klik op "Musiker" en "el34 amplifier".

http://reussenzehn.de/

Weinig knoppen, 10 watt, single ended class A, je kunt er zowat iedere eindbuis inprikken zonder te hoeven biassen, ingebouwde dummyload (als 10 watt toch nog te hard zouden zijn), regelbare line out (als 10 watt toch iets te zacht zouden zijn), en je kunt er -volgens de fabrikant- iedere speaker met een ohmage van 2 tot 16 ohm op aansluiten.

Apparaat is niet echt goedkoop, maar schijnt fantastisch te klinken en de onderdelen/componenten zijn van hoge kwaliteit.

Interessante dingen maakt hij zeg! Die preamps en Fender resonator lijken me ook wel wat. Jammer dat hij niet meteen om de hoek zit.

Mischa den Haring
7 januari 2006, 17:43
Kijk hier eens en klik op "Musiker" en "el34 amplifier".

http://reussenzehn.de/

Weinig knoppen, 10 watt, single ended class A, je kunt er zowat iedere eindbuis inprikken zonder te hoeven biassen, ingebouwde dummyload (als 10 watt toch nog te hard zouden zijn), regelbare line out (als 10 watt toch iets te zacht zouden zijn), en je kunt er -volgens de fabrikant- iedere speaker met een ohmage van 2 tot 16 ohm op aansluiten.

Apparaat is niet echt goedkoop, maar schijnt fantastisch te klinken en de onderdelen/componenten zijn van hoge kwaliteit.

Interessante dingen maakt hij zeg! Die preamps en Fender resonator lijken me ook wel wat. Jammer dat hij niet meteen om de hoek zit om even wat uit te proberen.

hadv
7 januari 2006, 18:29
geloso 15 watt: http://audiovideo.2dehands.nl/markt/audio/buizen-versterker/12139737-geloso-buizenversterker.html

heavy-metal-thunder
9 januari 2006, 12:27
Ik heb jaren lang verschillende top's gehad en wil nu eigenlijk wel eens wat anders. De top's waren vooral gemakkelijk omdat we géén eigen vervoer hadden (of 1 auto waar alles in moest) en bijna altijd speelden we met andere bands, waarvan ik dan de speakerkast mocht gebruiken (punk/hardcore concerten). Nu ben ik op zich erg blij met mijn laney LBO top (1968; 50 watt buizen), maar samen met de speakerkast neemt ie toch wel erg veel plaats in en hij is gewoon te luid. Kortom ik ben eigenlijk op zoek naar een oude buizen combo (ik heb iets tegen moderne versterkers....veel plastic, lelijke knoppen en vooral vaak een overdrive waar ik niks mee kan [te 'modern' klinkend of te 'metal', niet ranzig en rauw.). Eén met niet al te veel vemorgen zodat je 'm helemaal open kunt draaien voor een heerlijke rauwe overdrive (in kleine zaaltjes/kroegen). Ik speel momenteel op een Fender telecaster en speel garage punk/rock 'n roll (dus ik zoek een smerig, rauw geluid, maar wel met dynamiek en warmte....gewoon rock 'n roll!... mag best een beetje krakerig, lo-fi klinken). Ik heb wel eens goede verhalen over de Fender Deluxe gehoord, maar heb eigenlijk geen idee welke uitvoering (aangezien er nogal wat versies zullen zijn).
Als iemand hier meer over weet of andere suggesties heeft.
Het is dus ook voor optredens in kleine donkere zaaltjes/kroegjes.

Een deluxe Reverb is inderdaad zeer goed.
Ik heb net mijn Fender Vibrolux reverb van 75 verkocht omdat hij wat te weinig Marshall klonk. Maar rauw dat die klonk!! Toen ik eens moest invallen in een poprockbandje, heb ooit het verwijt gekregen dat ik met mijn Les Paul en Boss od3 precies AC/DC klonk. Ik vond dit een compliment!
Qua prijs mag je 1000 euro uittrekken voor een deluxe reverb of Vibrolux reverb. En wat denk je van de Marshall 18 Watt?? Of een Fender champ als je er een 2x120 of 2x12 cabje onder zet!! Bij voorkeur open back

heavy-metal-thunder
9 januari 2006, 12:27
Ik heb jaren lang verschillende top's gehad en wil nu eigenlijk wel eens wat anders. De top's waren vooral gemakkelijk omdat we géén eigen vervoer hadden (of 1 auto waar alles in moest) en bijna altijd speelden we met andere bands, waarvan ik dan de speakerkast mocht gebruiken (punk/hardcore concerten). Nu ben ik op zich erg blij met mijn laney LBO top (1968; 50 watt buizen), maar samen met de speakerkast neemt ie toch wel erg veel plaats in en hij is gewoon te luid. Kortom ik ben eigenlijk op zoek naar een oude buizen combo (ik heb iets tegen moderne versterkers....veel plastic, lelijke knoppen en vooral vaak een overdrive waar ik niks mee kan [te 'modern' klinkend of te 'metal', niet ranzig en rauw.). Eén met niet al te veel vemorgen zodat je 'm helemaal open kunt draaien voor een heerlijke rauwe overdrive (in kleine zaaltjes/kroegen). Ik speel momenteel op een Fender telecaster en speel garage punk/rock 'n roll (dus ik zoek een smerig, rauw geluid, maar wel met dynamiek en warmte....gewoon rock 'n roll!... mag best een beetje krakerig, lo-fi klinken). Ik heb wel eens goede verhalen over de Fender Deluxe gehoord, maar heb eigenlijk geen idee welke uitvoering (aangezien er nogal wat versies zullen zijn).
Als iemand hier meer over weet of andere suggesties heeft.
Het is dus ook voor optredens in kleine donkere zaaltjes/kroegjes.

Een deluxe Reverb is inderdaad zeer goed.
Ik heb net mijn Fender Vibrolux reverb van 75 verkocht omdat hij wat te weinig Marshall klonk. Maar rauw dat die klonk!! Toen ik eens moest invallen in een poprockbandje, heb ooit het verwijt gekregen dat ik met mijn Les Paul en Boss od3 precies AC/DC klonk. Ik vond dit een compliment!
Qua prijs mag je 1000 euro uittrekken voor een deluxe reverb of Vibrolux reverb. En wat denk je van de Marshall 18 Watt?? Of een Fender champ als je er een 2x10 of 2x12 cabje onder zet!! Bij voorkeur open back

treblemaster
9 januari 2006, 12:44
Zo'n Champ geeft ie eigenlijk genoeg vermogen voor kleine optredens? Ik hou wel van zo'n 'simpele' versterker...niet teveel knoppen, gewoon opendraaien en spelen.

Al
9 januari 2006, 23:16
Zo'n Champ geeft ie eigenlijk genoeg vermogen voor kleine optredens?

Meestal niet. Is meer een huiskamerding.

Al

dejohan
10 januari 2006, 17:26
Je kan eventueel ook een Fender Hot Rod Deluxe scoren en het clean kanaal open gooien. Is een 40 watt amp dus dat gaat wel een beetje luid worden, hangt er een beetje vanaf hoe hard je drummer speelt.

BartL
19 januari 2006, 14:52
Hoe zit het eigenlijk met die Champ 12? Is dat iets? (Sorry, ik kan met de zoekfunctie niet letterlijk zoeken op "champ 12")

Wat is een beetje een normale prijs? Er staat er een op GM voor 275 euro.

nicoverduin
19 januari 2006, 15:10
Vaak brommende voeding. Wel herstelbaar.

PeeVee
19 januari 2006, 15:37
Hoe zit het eigenlijk met die Champ 12? Is dat iets?
Nee, beter uitkijken naar Pro Jr. of Blues Jr. en zelfs daarmee krijg je niet bij iedereen de handen op elkaar.

ccc
23 januari 2006, 21:37
Hoe zit het eigenlijk met die Champ 12? Is dat iets? (Sorry, ik kan met de zoekfunctie niet letterlijk zoeken op "champ 12")

Wat is een beetje een normale prijs? Er staat er een op GM voor 275 euro.

Leuk versterkertje voor clean, maar je stopt er wel best een andere speaker in. Ik had er eerst een V30 van celestion in, maar nu zit er een Eminence redcoat (the governer) in. Klinkt nu prima als oefenversterker. (Redknob versie)

woody
24 januari 2006, 00:40
M'n ouders wonen in het oost'n, dus die afstand valt wel mee ;). Ik woon tijdelijk in Leuven. Leuke stad idd en ik neem aan dat je de DOMUS bedoelt? Ik ruik zelf elke dag de Stella als ik m'n raam open zet ;).

Bedankt voor de tip iig, maar ik wil eerst nog wat rond kijken en eerst m'n oude oefenversterker verkopen voordat ik een andere kan kopen.



how how mannen, dit gaat verkeerd :p dat "brouwerijtje" was Interbrew, nu is het InBev, en ze zijn marktleider over de wereld en ze maken o.a. Stella Artois. Die Domus waar Treblemaster het over heeft is een café waar ze veel verschillende bieren hebben maar er zitten voornamelijk toeristen die eender wat naar binnengieten, maar niet echt commercieel zelf brouwen. Meer vragen over Leuven? Ik hoor ze graag.

treblemaster
24 januari 2006, 12:39
Nog even verder oof topic dan. Quink heeft het over een klein Brouwerijtje in het centrum. InBev is nou niet bepaald klein en zit ook niet in het centrum. en DOMUS heeft toch een eigen huisbrouwerij? Ze hebben bij mijn weten 3 soorten eigen gebrouwen bier (oa Nostradomus).
Maar goed, ik zit ook liever in de Blauwe Kater ;).

Ché
24 januari 2006, 22:48
Nog even verder oof topic dan. Quink heeft het over een klein Brouwerijtje in het centrum. InBev is nou niet bepaald klein en zit ook niet in het centrum. en DOMUS heeft toch een eigen huisbrouwerij? Ze hebben bij mijn weten 3 soorten eigen gebrouwen bier (oa Nostradomus).
Maar goed, ik zit ook liever in de Blauwe Kater ;).

Domus heeft idd eigen bieren, weet wel niet of ze ze zelf brouwen?
Veel bieren, goed getapt en kennis over bieren: Liever Vliegend varken dan Blauwe kater...

En verder over laag vermogen amps raadt ik een deluxe reverb aan...of een kitty hawk als je meer gain wilt...

Quink
25 januari 2006, 00:45
Quink heeft het over een klein Brouwerijtje in het centrum. InBev is nou niet bepaald klein en zit ook niet in het centrum. en DOMUS heeft toch een eigen huisbrouwerij? Ze hebben bij mijn weten 3 soorten eigen gebrouwen bier (oa Nostradomus).
Maar goed, ik zit ook liever in de Blauwe Kater ;).

Ik weet dat er een heeeeele grote brouwerij zit in Leuven. Heb er wel eens buiten over het terrein gelopen (nooit binnen jammer genoeg :( ), en zeer indrukwekkend. Maar die bedoel ik niet. Ik denk dat ik idd Domus bedoel. Geen idee of ze daar nog daadwerkelijk bier brouwen, maar achter het café kun (kon?) je wel allerlei ketels en dergelijke zien. Tenminste, het is al een tijd geleden, en ben (jammer genoeg) niet meer in Leuven geweest.


of een kitty hawk als je meer gain wilt...

Volgens mij is de enig versterker van KH met laag vermogen de "Kid" geweest. Zeker geen verkeerd versterkertje, maar volgens mij behoorlijk moeilijk te vinden. Waarschijnlijk wel een stuk goedkoper dan een Dlx Reverb.