PDA

View Full Version : Gezocht: vergelijkende test powerbrake/loadbox/hotplate



jaymz74
15 oktober 2002, 09:07
Weet iemand een vergelijkende test staan tussen de powerbrake/loadbox/hotplate op het net??? Of heeft iemand ervaring met deze "powersoakers"?

Marshallover
21 oktober 2002, 20:06
ff een update:

De Powerbrake van Marshall schijnt na ongeveer 3 uur spelen te ontploffen, dus die is uit de handel genomen.

Ik gebruik de Loadbox van Koch, perfect dingetje met veel meer mogelijkheden dan de verschillende andere Soakers

Dude
21 oktober 2002, 20:14
Op 2002-10-21 20:06, schreef Marshallover:
ff een update:

De Powerbrake van Marshall schijnt na ongeveer 3 uur spelen te ontploffen, dus die is uit de handel genomen.

Ik gebruik de Loadbox van Koch, perfect dingetje met veel meer mogelijkheden dan de verschillende andere Soakers


uhuh..... NOT ! ! !

Marshallover
22 oktober 2002, 09:17
En hoezo niet???

Wat weet jij ervan dan?
Gewoon een vraag hoor.
Je zegt verder niks namelijk

the sure thing
22 oktober 2002, 22:02
Hé marshallover,wat is dat nou voor nieuws, dat de powerbrake van Marshall ONTPLOFT!?! Is dat echt zo? Staat hierover ergens een bericht? Of is dit door Koch in de wereld geholpen :smile:

Marshallover
13 november 2002, 16:57
Hij is echt uit de handel genomen ja, hij voldoet niet meer aan de CE-eisen, hij kan inderdaad een lichte ontploffing tot gevolg hebben bij lang gebruik !!!

Phizer
13 november 2002, 18:57
haha lol je zal maar zo'n tijdbom in huis hebben...
en wat serieuzer: die loadbox is (wat ik gehoord heb op het forum) harstikke goed

Marshallover
13 november 2002, 19:12
Klopt ja, ik heb 'm sinds enige tijd ook en het werkt inderdaad geweldig !!! En met veel meer mogelijkheden dan anderen.

PeArLjAm
13 november 2002, 21:15
Veel mensen uit de usa zijn helemaal gek van de THD hotplate, ik wil ze zelf nog een keertje gaan testen ( de thd en de koch) om mijn Marshall te temmen. Trouwens er is ook nog een power attenuator die heet 'the silencer' schijnt ook erg goed te zijn, en is leverbaar in coole kleurtjes (snakeskin, rood etc) Staat op http://www.proguitar.de volgens mij.

Edit: was dus .de ipv .com..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PeArLjAm op 2002-11-13 21:16 ]</font>

the sure thing
13 november 2002, 23:02
... de Power Attenuator van MARSHALL (jawel!) is ook goed. Nedeel is de weinige keuzemogelijkheden (ik geloof maar iets van 4 standen of zo). Maarre... ontploffen van van Power Brake.. ik geloof er niets van!

Casey
14 november 2002, 00:50
Op Harmony Central staan een paar gebruikers berichten over de Marshall Powerbrake , maar niks over ontploffingen . Wel over wat brandgeur door gesmolten lijm bij langdurig gebruik van versterkers met meer als 50 watt. .
Er is er ook een die er 2 versterkers mee naar god heeft geholpen maar het kan ook zijn dat ie gitaar kabel i.p.v. speakerkabel heeft gebruikt en dat gaat niet lang goed .
Ik heb zelf een Koch Loadbox op een Twintone en ben zeer tevreden over het geluid , er zit een line uitgang met speaker simulator op zodat je geen Mic. hoeft te gebruiken voor opnames die echt waanzinnig goed klinkt , de extra koptelefoon aansluiting is wel makkelijk maar gebruik ik nooit .

Dude
14 november 2002, 00:56
Op 2002-11-13 23:02, schreef the sure thing:
... de Power Attenuator van MARSHALL (jawel!) is ook goed. Nedeel is de weinige keuzemogelijkheden (ik geloof maar iets van 4 standen of zo). Maarre... ontploffen van van Power Brake.. ik geloof er niets van!


inderdaad, en hij staat nog gewoon op de marshall site dude....

Marshallover
5 december 2002, 14:08
Goed mensen, dan geloof je het niet, ik ben nog ff op zoek naar een foto van mijn ontplofte powerbrake, als ik ' m ingescand heb, zal ik 'm wel laten zien.

McCloud
6 december 2002, 15:07
Ik gebruik een THD HotPlate met mijn Marshall 30th Anniversary.
De Loadbox van Koch heeft een koptelefoon en DI uitgang, de HotPlate niet. De HotPlate heeft daarentegen een Bright en Deep switch (soort van EQ) die het geluid op een laag volume erg ten goede komen, dit heeft de Loadbox naar mijn weten niet. Ik kan in ieder geval de HotPlate aanraden, ik kan niet meer zonder.

tri-sonic
9 december 2002, 21:11
Wat kost die hotplate als ik vragen mag? Ik lees idd vaak op amerikaanse site's dat ie te gek is...

PeArLjAm
10 december 2002, 16:13
Rond de 350 eurotjes kost ie volgens mij..

Moonchild
10 december 2002, 17:22
Er zit ook een loadbox in mn twintone. Alleen als dat ding is ingeschakeld klinkt het geluid wat doffer/dooier, verder heb je niet echt veel aan die 25 watt optie IMHO, want hij gaat dan nog steeds te hard voor eindbuizenoversturing om thuis te gebruiken.

Die DI functie voor silent recording heb ik nog niet gebruikt, verder is het zo dat de headphone even slecht klinkt als op alle andere versterkers.