PDA

View Full Version : afwisseling...



kadee
4 januari 2006, 14:14
hey,
ik speel al tijdje bas. maar wil nu wat afwisseling, ik ben op zoek naar een leuk elektrisch gitaartje. op mn prille zoek tocht kwam ik de volgende tegen: jack & danny 805 bk
iemand die meer info heeft over het merk of type?
let me know.

Nickname
4 januari 2006, 14:17
Ik heb niet zulke goede dingen gehoord over jack&danny.. wat is je budget voor een elektrische gitaar.. en heb je ook nog een amp nodig?

kadee
4 januari 2006, 14:23
jep nieuwe amp ook. die niet meegerekend in het budget...zo rond de 200 euro. niet veel, maar volgens mij wel genoeg om een degelijke gitaar te vinden.niet?

jero
4 januari 2006, 14:25
niet :(

kadee
4 januari 2006, 14:27
wat raad jij me dan aan?

Raytheman
4 januari 2006, 14:54
Het moet net je smaak zijn maar de squier '51 is een kwalitatief goede gitaar. Heeft een lindehouten body ( dus geen multiplex-troep) een volledig maple hals ( dus geen opgeplakte toets maar een echte skunkstripe) Verder een single coil en een splitbare humbucker.
Zitten netjes in elkaar en zijn goed afgewerkt. Wél effe zelf afstellen en misschien de stemmechanieken vervangen..
prijs 159,- als je een beetje zoekt.

Raytheman
4 januari 2006, 14:55
Het moet net je smaak zijn maar de squier '51 is een kwalitatief goede gitaar. Heeft een lindehouten body ( dus geen multiplex-troep) een volledig maple hals ( dus geen opgeplakte toets maar een echte skunkstripe) Verder een single coil en een splitbare humbucker.
Zitten netjes in elkaar en zijn goed afgewerkt. Wél effe zelf afstellen en misschien de stemmechanieken vervangen..
prijs 159,- als je een beetje zoekt.

kadee
4 januari 2006, 14:58
zal is rondkijken. thanks.
laat de tips gerust komen.

kadee
4 januari 2006, 15:00
zal is rondkijken. thanks.
laat de tips gerust komen.

grayfink
4 januari 2006, 15:11
Genoeg prima gitaren te koop voor €200. De hierbovengenoemde Squir '51 is prima.
Andere opties: Dean Vendetta 1.0 Richwood Les Paul (ca 200€) Richwood Vintage strato/telecaster (Ca 160€) London City Comet (239€) Vintage VS6 etc.
Kijk maar eens bij www.houseofmusic.nl of www.backandforth.nl of www.feedback.nl of www.muziekhandeljoosten.nl

Nickname
4 januari 2006, 16:17
Kijk eens naar een Dean (Evo of vendetta 1.0) of naar een Ibanez uit de gio serie (trem vastzetten en je hebt een ok gitaar) of een nieuwe richwood.. blijf vooral weg van stagg, dat vind ik dus echt niks :)

Nickname
4 januari 2006, 16:17
Kijk eens naar een Dean (Evo of vendetta 1.0) of naar een Ibanez uit de gio serie (trem vastzetten en je hebt een ok gitaar) of een nieuwe richwood.. blijf vooral weg van stagg, dat vind ik dus echt niks :)

Squier4ever
4 januari 2006, 18:11
JACK & DANNY is voor het geld wel een goede gitaar, heb er zelf ook een.

klinkt te gek, alleen de pupjes zijn niet zo goed, maar dat is bij alle (beginners)gitaren.....

ik zou zeggen, ga ze echt een testen, zal je denk ik reuze meevallen.

heb er tegenwoordig wel een SD pearly gates inliggen :)

Alpha
5 januari 2006, 11:20
Jack&Danny zou ik toch niet vertrouwen.
Voor die prijs zou ik eerder opteren voor een Squier, een Yamaha of zelfs ene Epiphone...
Als je er nog €50 kan bijsmijten (totaalbudget €250) kan je een Epiphone SG kopen, wat qua klasse hoog boven de Jack&Danny gitaren uitsteekt.

almarvk
5 januari 2006, 14:02
klinkt te gek, alleen de pupjes zijn niet zo goed, maar dat is bij alle (beginners)gitaren.....


Hij klinkt te gek maar heeft slechte elementen erin zitten? Hoe krijg jij dat voor elkaar?? :S:S

kadee
5 januari 2006, 14:54
wel, heb een epiphone gezien, Epiphone Les Paul Special II hier is de link:
http://www.musicstorekoeln.de/nl/E-Gitarren/3_42_G_0_GIT0000802-001/0/0/0/detail/musicstore.html

of deze richwood RE-Series Les Paul Model
lekkere prijs op:
http://www.thehouseofmusic.nl/gitaarindex.htm

heb geen van beide zelf kunnen testen, maar zien er volgens mij alvast leuk uit :D

iemand ervaring of informatie over een van de twee bovenstaande?

richie sambora
5 januari 2006, 14:58
ben je van dilbeek in belgie?

ik ben van ninove en ik heb toevallig nog een gitaar op overschot...

kadee
6 januari 2006, 12:51
richie sambora check uwe pm